Asta slaapt het liefst in bed

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Asta slaapt het liefst in bed

Ongelezen berichtdoor AnP » 23/10/09 10:21

Mijn Asta die nu 2 en half jaar is is echt een boefje, ze is superlief, slaapt het liefst op mijn bed en is tegenwoordig bijdehand genoeg om op haar kussen te gaan liggen totdat ik in slaap ben gevallen en kruipt dan naast me op bed. Soms kruipt ze heel dicht tegen me aan (meestal) maar soms gaat ze helemaal in een hoekje liggen. Opgerold zodat ik haar niet kan zien. Als je dan bijvoorbeeld 's ochtends op staat om naar de wc te gaan en zie ik asta niet op haar kussen denk ik hee waar is ze. En dan ligt ze met haar koppie de andere kant op heerlijk opgerold op mijn bed.
Andere keren kruipt ze op mijn plek als ik opsta en vertikt ze het te bewegen als ik terug mijn bed in wil kruipen. Den houdt ze haar koppie tussen haar pootjes zo van ik kan jouw niet zien dus jij kan mij niet zien. Dan moet ik haar echt het bed uittrekken. Soms ligt ze tegen je aan en schuif je steeds verder naar het randje van je bed toe want ze moet en zal tegen je aanliggen en op het dekbed liggen. Ze wil absoluut niet op de lakens liggen. Mevrouwtje moet persé een dekbed hebben waar ze op kan liggen.
Of ik als ik klaar sta om haar uit te laten en dan zie ik haar niet, dan ligt ze op miijn bed zo van het is veeeeeel te vroeg om te gaan wandelen en gaapt nog maar eens een keertje. Verwend nee hoor….

Het is wel mijn eigen schuld, vorig jaar heb ik een tijdelijke woning gehad die zoooooooooooooo koud was dat asta naast mij mocht slapen op bed. Mijn kacheltje hield me warm want zonder haar kon ik gewoon niet slapen door de kou. Dus ik moet zeggen na een half jaar op bed mogen slapen gaat het best goed, ze ligt steeds vaker gewoon op haar bedje en springt steeds minder vaak in mijn bed als ik opsta.

Vanochtend weer gelachen, ik was om 5.30 wakker en kon niet meer in slaap komen dus ik ben maar om 6 uur opgestaan. Hele ochtendritueel gedaan en sta ik met de riem in mijn handen haar te roepen, en komt er geen enkele reactie. Dus ik terug de huiskamer in om te kijken waar ze blijft, kijkt ze me echt zo aan van dat meen je niet. Zo vroeg wandelen we nooit en blijft dus gewoon in haar mandje liggen tot ik echt een paar keer heb gezegd kom we gaan wandelen. Staat mevrouwtje relaxed op, ieder pootje uitrekken en loopt op een slakkengang naar de voordeur. Na het wandelen eten en daar is ze dol op en vervolgens ploft ze met een grote zucht weer in haar mand. En ligt met haar koppie op de rond echt zo te kijken wat ik allemaal aan het doen ben. Besluit dat het eigenlijk niet interessant is, zucht nog maar eens diep en gaat weer slapen.

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 23/10/09 11:49

Asta is me er eentje :D

renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor renate » 23/10/09 14:05

Het is natuurlijk ook veel gezelliger bij het vrouwtje in bed :D

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 23/10/09 23:43

Een hondenkruikje in bed :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Michiel » 25/10/09 00:44

Heel herkenbaar :smile:
Jordy slaapt al vanaf de eerste dag dat ik hem heb gezellig bij me op bed. Heerlijk z'm warme knuffel tegen je aan :wink:

Michiel

Labradorreke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Labradorreke » 25/10/09 02:40

Michiel schreef:Heel herkenbaar :smile:
Jordy slaapt al vanaf de eerste dag dat ik hem heb gezellig bij me op bed. Heerlijk z'm warme knuffel tegen je aan :wink:

Michiel

Hier ook iemand die niet meer zonder kan!
Héél gezellig!
Seppe sliep als pup wel apart,
maar toen het enkele maanden later winter werd
was het toch gezelliger samen en sliep hij vanaf toen bij me.
De laatste 2 nachten voor hij stierf heb ik bij 'm beneden geslapen.
De nacht nadat Seppe gestorven was had ik zoiets van..
en nu?
Frodo was er al wel maar die sliep nog in de bench.
En uiteindelijk heb ik Frodo dan maar mee naar boven genomen.
Van toen af slaapt Frodo lekker dicht bij me. En zou het niet anders willen!
Gismo die slaapt van z'n eerste nacht in een mand naast mijn bed.
Heel soms komt hij even bij me liggen..
maar na een kwartiertje verdwijnt hij voor de rest van de nacht naar zijn mand.
's Morgens komt hij ook soms een kwartiertje... en ja héél gezellig!
Ik heb wel altijd een laken over mijn dekbedovertrek liggen, die ik speciaal voor hen heb. Die worden zéér regelmatig vervangen en gewassen.
Zodat het toch een beetje netjes blijft.
Maar ik zou het écht niet meer willen missen! :)
Afbeelding
:blondkopje: Frodo Of The Charmed Angel ° 17 mei 2006
:bruinkopje: Gismo (Bordeaux Dog) herplaatser °23 maart 2007

samantha705

Ongelezen berichtdoor samantha705 » 25/10/09 13:14

Hier ook een dame die heel graag tussen de baasjes in slaapt op bed :verliefd1: Zodra ik aan mijn avondritueel begin met lenzen uitdoen en tandenpoetsen gaat Kaya altijd snel kijken of de deur van de slaapkamer nog openstaat, met andere woorden van zo ik lig al en ik ga echt niet meer weg. Ook vindt ze het heerlijk om met haar kop op je kussen te slapen en ik heb dan ook al een aantal keer meegemaakt dat als ik wakker werd Kaya d'r kopje echt naast mijn hoofd ligt, of op m'n benen (die kunnen ook goed door als hoofdsteun) :verliefd1:

En nadat wij opgestaan zijn krijgt ze 's ochtend altijd iets lekkers, maar zodra ze dat opheeft gaat ze terwijl wij bezig zijn met douchen nog even heerlijk languit liggen op het bed.

Gelukkig hebben we een bed van 1.80 breed :D

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 26/10/09 12:26

Geweldig toch, zeker dat met het kussen, heel herkenbaar. Ook hier trouwens een extra hoes wat vaak gewassen wordt op bed.
Vanochtend besloot ze dat ze wilde spelen op bed dus snuit in mijn gezicht, pootje op mijn buik zo van hallo spelen. Was 5 uur dus ik heb haar genegeerd ging ze echt met haar koppie op mijn kussen liggen en echt helemaal tegen me aan :verliefd1:

samantha705

Ongelezen berichtdoor samantha705 » 26/10/09 16:49

Kaya heeft ook wel eens haar dolle 5 minuten op het bed en vindt het dan raar dat dat niet mag. :twisted:

Hier wordt het bed minstens twee keer per week verschoond, en dan lekker in de droger zodat er geen haar meer te bekennen is. En in de rui periode mag ze wel op bed, maar dan wel met een dekentje bovenop ons laken :)
Maar ik vind het ook leuk hoor, ik wordt bijna altijd (soms wilt ze zelf liever binnen slapen) heel vrolijk begroet als ik wakker wordt. Daar kan manlief nog een voorbeeld aan nemen :D

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 27/10/09 12:13

Ik be zooo blij dat ik voor een labrador ben gegaan, ze is echt een superhond :verliefd1:

Ik werd gisteren door een collega aangesproken en die zei nu neem je zeker geen tweede labrador meer? Asta heeft dit jaar al 1200 euro gekost aan dierenarts. :shock: ik wil een tweede hond en weer een labrador, dan maar een vakantie minder.

Terug naar “Belevenissen”