We hebben Juno weer gezien

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Juno
Speurneus
Speurneus

We hebben Juno weer gezien

Ongelezen berichtdoor Juno » 15/11/09 10:37

Omdat het een half jaar geleden was dat Juno geplaatst was, heb ik aan het KNGF gevraagd of ze wilden informeren of zijn baasje prijs zou stellen op contact. We kregen haar emailadres en ze vertelde in het mailtje terug heel enthousiast over hem:
“Juno is een schat van een boef. Hij heeft het hier goed naar zijn zin, denk ik en wij ondernemen samen veel. Soms is hij ook eigenwijs, maar goed, dat is leuk. Als jullie willen, kom Juno gerust met een bezoek vereren, dan vertel ik graag nog veel meer verhalen over hem. Ik kom niet uitgepraat over Juno. Jullie hebben hem een goede opvoeding gegeven. Dank je wel”.
Nou, die uitnodiging lieten we niet aan ons voorbijgaan en we zijn we op bezoek geweest bij Juno en zijn vrouwtje in Amstelveen.
Tweehoog in een flat, de laatste woning op de galerij, de deur stond al open. Ze stond in de deuropening en zei: “hij staat al achter de deur hoor”.
Ik stond al met tranen in mijn ogen want ik was zo benieuwd. De deur ging open en we hadden allebei zoiets van: Wow wat is die uitgezwaard zeg!!!
Maar voor de rest was het precies dezelfde Juno met z’n chinese oogjes en z’n smalle koppie.
Hij bleef maar om ons heen draven en toen we op de bank zaten was hij niet bij Marcel weg te slaan.
Ook bij mij kwam hij even knibbelen en lebberen. Ik geloof wel dat hij ons herkende… Het kluifje dat we voor hem hadden meegenomen, was binnen no time op en toen hebben we even heerlijk op de grond zitten knuffelen. We kregen een verjaardagskalender met allemaal gele labjes als dank voor onze opvoeding, echt lief!!
Heel gezellig gepraat, over hoe eigenwijs hij kan zijn, maar ook hoe onverstoorbaar hij is in drukke situaties. Ze was laatst ergens met harde muziek; geen probleem. Trams en treinen zijn een eitje, ik zei: oooh je moest eens weten hoe vaak ik op het station heb gestaan om ‘m die trein in te krijgen.
Ze gaat 2 keer in de week met 2 trams naar de fysio en daar zijn ze ook allemaal dol op hem, normaal gesproken mogen daar geen honden komen, maar hij gaat rustig liggen en zij doet haar ding. Tot nu toe is ze nog nooit ergens geweigerd met een hond. Alleen wordt ze straks door een andere vrijwilliger naar de kerk gebracht… maar die wil geen hond in de auto vanwege de haren. Dan gaat ze dus lopen en met slecht weer gaat ze dus niet, want Juno hoort er echt bij. In de kerk gaat hij rustig liggen en als de gemeente moet staan, dan gaat hij ook staan, iedereen gniffelt dan een beetje. En als ze naar voren moet, dan loopt hij gewoon mee.
In huis is hij rustig, blaft zelden en speelt veel met haar zoon. Af en toe wordt er nog wel eens een schoen gepikt en één van de eerste dagen dat hij er was, zaten ze al bij de dierenarts omdat meneer chocola van tafel gejat had. Zijn ze in de kamer, dan blijft hij overal af. Wij hebben het tapasverhaal maar eerlijk opgebiecht. Hij krijgt 2 x 180 en weegt nu 39 kilo. Hij moet niet zwaarder worden en dat houden ze goed in de gaten.
Met loslopen luistert hij over het algemeen heel goed, soms is hij een beetje ondeugend en speelt hij nog even door, maar hij komt dan toch wel snel. Er is een losloopgebied vlakbij de flat, dus elke dag loopt hij een stuk los. Hij is beledigd als ze even in haar eentje weggaat om b.v. even de post beneden te halen. Ook kan hij vreselijk “mokken” als ze een andere route wil lopen dan meneertje bedacht had, oooh, dat is zo herkenbaar.
We hebben een uurtje koffie gedronken en gekletst en daarna vroeg ze of we een demonstratie wilden zien. Nou dat wilden we wel, het was tenslotte heerlijk weer, dus we zijn lekker naar buiten gegaan.
Gaaf om te zien hoe vlot ze loopt en hoe Juno heel subtiel inhoudt om stoepranden aan te geven.
Gaaf om te zien hoe hij langs obstakels loopt, hoe hij op commando een verkeerslicht zoekt, links en rechts allemaal geen probleem.
Gaaf om te zien hoe lief ze tegen hem praat en hoe ze echt samen een team zijn. Die floeperd viste trouwens tijdens het lopen een bal op haha en die hield ie gewoon een tijd vast.
Als Juno losloopt loopt zij gewoon verder met haar stok en dat gaat ook in een best tempo.
Ergonomisch drinken gebeurt dan nog steeds haha en spelen met andere honden vindt hij reuze leuk.
Tijdens het loslopen kwam Juno zich vaak even bij me melden, echt lief. Stokjes knagen is ook nog niet veranderd. Omdat ze de route andersom had gelopen moest ze even nadenken waar ze precies was, maar ze kwamen er goed uit. We hebben veel foto’s genomen en er zitten een paar mooie bij vind ik.
Ik vond het heel bijzonder en had niet verwacht dat ik zo emotioneel zou zijn. Het was erg leuk om hem terug te zien en te weten dat hij het heel erg goed heeft!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Milou

roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor roef » 15/11/09 10:58

wat ontzettend leuk om dit te lezen zeg :) en idd wat is hij groot geworden.tis een mooie vent :verliefd1:
ontroerend om te lezen dat hij jullie nog herkende.
en wat moet het bijzonder zijn om te zien hoe die boef het zo goed doet bij zijn baas,zeker na al die streken die hij uit kon halen :wink:
chapau voor jullie hoor :applaus: :klasse: want de basis die heeft hij bij jullie gekregen,jullie kunnen trots zijn op hem en je zelf :) :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 15/11/09 11:04

Mooi om te lezen, hij ziet er erg gelukkig uit op de foto's...
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Yara

Ongelezen berichtdoor Yara » 15/11/09 12:44

Wat heerlijk om dit te lezen! het ontroerde me echt.. wat moet het voor jullie bijzonder zijn geweest om Juno zo terug te zien!
En wat een goed werk hebben jullie geleverd! :applaus: Ik ben blij voor jullie dat er contact is en jullie Juno weer konden zien!
En de foto´s zijn prachtig! Juno is idd flink geworden :verliefd1: .

laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor laika » 15/11/09 13:42

wauw milou wat een heerlijk verhaal en dat je emo was is toch heel normaal
hij ziet er mooi uit
fijn dat het van beide kante goed gaat :klasse:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Dees en Floor
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Dees en Floor » 15/11/09 15:16

Wat ontzettend leuk om te lezen hoe het nu met Juno gaat! Ik krijg er al tranen van in mijn ogen, dus ik kan me best voorstellen dat je emotioneel was :)
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006

margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor margré » 15/11/09 16:44

Wat een ontzettend leuk verhaal
en wat fijn dat Juno het zo goed doet
Jullie hebben een goede bassis gelegd voor hem
Groetjes Margré
Lebber Hope

Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 16/11/09 22:11

Héééé woooow, wat een verslag! Ik ben er absoluut zeker van dat dit een dag is die je niet snel of zelfs nooit vergeten zal! Je eerste pupsel, dat blijft toch altijd erg speciaal, en dan te mogen zien wat hij voor iemand die niet (goed) kan zien, kan betekenen, dat moet een machtig gevoel geven! Ik en ook heel veel andere geleidehondgebruikers zijn zooo blij met wat jullie voor ons doen, echt ongelooflijk! Je moet het maar doen hoor, zo'n wildebras gedurende 1 jaar in huis nemen ... Je ziet er vast je peren wel mee :? gedurende dat jaar maar oooh wat hebben ze een superjeugd en opvoeding gehad als ze naar de school mogen!!!

Echt ook leuk dat je Juno @ work mocht zien; dit moet uiteraard de kers op de taart geweest zijn van jullie werk.

Ik ben benieuwd en hoop dat Hella ook zo'n succesvolle carrière mag gaan uitbouwen!
:zwartpootje: Kim, geleidehond Xpencer en geleidehond op pensioen Olly, beiden zwarte labrador kanjers van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor retriever resort » 16/11/09 23:06

Wow, krijg wel echt tranen van zo'n bericht hoor, wat geweldig dat jullie hem zo mochten zien en meemaken :applaus:
groetjes Jeannette

Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Pandora » 16/11/09 23:15

Wat geweldig! Al jullie werk is niet voor niks geweest, hij doet het toch super! Ik kan me zo voorstellen dat jullie heeeeeeeeel trots zijn op deze geweldige kanjer! :) :applaus:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 17/11/09 00:34

:verliefd1: meis wat een prachtig verslag, zo mooi dit he :klasse: :applaus:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Dinie » 17/11/09 15:51

Leuk verslag van een ontroerende ontmoeting met de door jullie opgevoedde hond!! Lijkt me een geweldige ervaring om even te mogen genieten van het bereikte resultaat van Juno!! :) :klasse:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

Michiel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen berichtdoor Michiel » 18/11/09 14:16

Leuk verhaal zeg :smile:
Wat fijn voor jullie dat jullie bij Juno op visite mochten. Ik kan me voorstellen dat het emotioneel was, maar jullie hebben nu mooi kunnen zien hoe goed hij terecht is gekomen en wat hij betekent voor zijn nieuwe baasje :smile:
Jullie mogen trots op jezelf zijn dat jullie dit doen voor mensen met een visuele handicap en dat jullie Juno zo goed opgevoed hebben :klasse:

Michiel

Miep
Speurneus
Speurneus

Ongelezen berichtdoor Miep » 19/11/09 21:18

Wat superleuk dat jullie Juno weer hebben gezien, ik vind het zo knap dat jullie dit doen het lijkt me zo moeilijk om je hondje weer te moeten afstaan. Je weet het natuurlijk van tevoren maar dat zal het er niet minder moeilijk om maken. Ik neem mijn petje af hoor enne Juno ziet er goed uit moet inderdaad niet dikker worden :bloem: voor jullie goede werk
Groetjes van Erna

Nienke & Foofer

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 19/11/09 22:03

Prachtig verslag en de foto's geweldig!! Echt respect voor jullie, je hecht je zo snel aan een hond (zeker een pup), ik zou het niet kunnen :klasse:

Terug naar “Belevenissen”