oh wat erg, Beau had iets van smeerolie/vet aan zijn poot

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Esther1974

oh wat erg, Beau had iets van smeerolie/vet aan zijn poot

Ongelezen berichtdoor Esther1974 » 05/01/10 14:51

Kom ik vmi thuis van het wandelen, en zag wat rare zwarte vlekken in de gang maar de plavuizen zijn daar bruin dus zag niet wat het was. Inmiddels met Beau in de kamer en overal waar hij liep op de plavuizen zaten dus inmiddels vieze zwarte vette plekken. Hem gauw in zijn mand laten gaan en gekeken. En zijn achterpoot zat dus onder de vieze vette troep!! Ik kon het er helemaal niet afkrijgen. Dus de vlekken op de vloer met terpentine en dat ging er na hard boenen af. Maar toen zijn poot nog. Met water en zeep ging het er niet af en inmiddels was hij de mand een keer uitgekomen en weer zaten er vlekken. Het moest er dus wel af!!! Uiteindelijk maar met verdunde terpentine (ik wist echt niet wat anders, alles waar je dit mee moet verwijderen is giftig!!!!) en gelijk goed gespoeld met veel water en zeep. Wat een ellende zeg maar het is er nu zo goed als af. Hopelijk komen we dit plekje niet nog eens tegen!!!
Maar ja,waar lag het he?

gr Esther

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 05/01/10 14:55

Jeetje vervelend :S En best eng idd als je het er niet af krijgt en het zo moet doen.. Hopelijk heeft de terpetine geen invloed verder :) Succes..!

Esther1974

Ongelezen berichtdoor Esther1974 » 05/01/10 15:00

Nee, dat hoop ik ook!!! Ik vond het heel eng om te gebruiken maar ik had echt geen andere keus. Je moet iets hebben wat ontvet en dat is ammonia of dit, allebei niet goed! Oh ja, ik heb eerst nog alcohol geprobeerd maar dat helpt dus niet.....

Die Beau is er moe van, dat geklooi aan hem. Ik ook trouwens!

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 05/01/10 15:12

pfff wat een ellende :? ik zou ook niet weten waar je die troep er nu mee af zou moeten krijgen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor marron » 05/01/10 15:15

het schijnt er goed te gaan met pindakaas, daar kan je het mee van je hondje afhalen :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 05/01/10 15:22

Gewoon dubro of dreft afwasmiddel ontvet ook goed.
Een aantal jaren gelegen kwam 1 van de katten van de buurvrouw helemaal druipend en zwart thuis, was ook één of andere vieze olie.
Van alles bedacht en geprobeerd en toen kregen we deze tip van een medewerker van de dierenambu, daar hebben we hem zo goed als schoon mee gekregen.

Esther1974

Ongelezen berichtdoor Esther1974 » 05/01/10 15:32

Ik heb net met 020 afwasmiddel gedaan eerst, onverdund. Nou, echt dat het er niet af ging. Pindakaas had Beau niet erg gevonden haha, dat had ie er gelijk afgelikt met smeervet en al dan ws?? Nee hoor, neem van mij aan dat ik echt radeloos was en echt niet wist hoe het eraf moest. Dus vandaar dat laatste redmiddel. En ik had haast want anders zou weer mijn hele kamer onderzitten.
gr Esther

SammyBoy

Ongelezen berichtdoor SammyBoy » 05/01/10 15:36

Ajax wasmiddel moet je ook niet verdund gebruiken, gewoon volactief in de aanval, dan win je het gewoon ;)

Gebruikersavatar
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1617
Lid geworden op: 16/11/05 11:05
Locatie: Nagyvisnyó Hongarije

Ongelezen berichtdoor Caya » 05/01/10 15:45

Ja, dat is echt een drama. Maar je kunt hier een middel bestellen waar het er mee af gaat http://www.protex.nl/N_frame.html?http: ... _31-1.html
(ik heb er geen ervaring mee maar kwam het tegen met googlen)

Ik denk echter dat b.v. een Gamma, Praxis of een automaterialenzaak ook wel potten hebben om je handen mee te reinigen. Dat gebruiken mensen die vaak aan hun auto klussen etc.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

Esther1974

Ongelezen berichtdoor Esther1974 » 05/01/10 15:48

Heb het toch onverdund gebruikt, zoals ik schrijf!!! :wink: En zelfs dan werkt het nog niet!!!! Het lijkt het echte 020 wel :wink: :wink: :lol: :lol:
Nou, ik kan er nu grapjes om maken maar zojuist kon ik wel janken hoor, echt een drama en ik hoop het nooit meer mee te maken, maar ja, waar heeft hij het nu aan zijn poot gekregen he? Ik denk dat ik het weet maar weet dat niet zeker! Dus goed opletten met wandelen nu.
gr Esther

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 05/01/10 15:54

hoi,

een ander middel is garagezeep, gewoon een klodder op de plek doen goed wrijven en goed uitspoelen kan geen kwaad, hebben wij 14 jaar onszelf en de honden mee schoongekregen na aanraking met schotelvet

nog iets anders als je nix in huis hebt is margarine of pindakaas, gewoon klodder op je hand doen stevig over de plek wrijven en goed afspoelen
al me kinders uitgevlogen

SammyBoy

Ongelezen berichtdoor SammyBoy » 05/01/10 16:01

Onverdund tsja dubbel lezen blijven we scherp.
Misschien had je niet de juiste hoeveelheid en/of combinatie met water gebruikt net als het 11tal ;)

Blij voor je dat het hoe dan ook gelukt is.
Op oudejaarsavond had ik het met Sam op bezoek bij mijn moeder.
Sam was ergens rondom het flat doorheen gelopen met een poot en hoppa vlakken in het tapijt.
Gelukkig was dit aarde en wat gras, vergeleken bij jullie veel mazzol dus.

Ger Peper

Ongelezen berichtdoor Ger Peper » 05/01/10 16:12

speurneus carola schreef:hoi,

een ander middel is garagezeep, gewoon een klodder op de plek doen goed wrijven en goed uitspoelen kan geen kwaad, hebben wij 14 jaar onszelf en de honden mee schoongekregen na aanraking met schotelvet



In garagezeep zit ook een hele goeie vet oplosser. In mijn werk als Loodgieter gebruik ik het veel. En ik heb allebei mijn handen nog. 8)
Als je het maar na spoelt met zachte zeep en dan water.
Ik denk dat de dieren wel door ergere rotzooi lopen waar we geen weet van hebben. Want zo schoon is het niet meer op straat en in parken.
En zo'n pot garagezeep kan je zo bij de bouwmarkten kopen.
Suc6 de volgende keer als het weer voorkomt. :klasse:

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 05/01/10 16:40

Hopelijk gaat het er goed af! Wat vervelend is dat zeg!

Esther1974

Ongelezen berichtdoor Esther1974 » 05/01/10 17:19

Nou, van Beau zijn poot is het wel af. Alleen zat het vmi nog weer aan mijn slof! Dus had ik weer lekker door de kamer gelopen! Tsjonge jonge zeg, wat een gedoe. Het zat nog op de voordeurmat dus daar had ik het weer vandaan. Hopelijk is het nu allemaal weg en een pot garagezeep ga ik wel halen, stel dat het weer gebeurt.
Bedankt allemaal voor de tips, fijn toch dit forum!
gr Esther


Terug naar “Belevenissen”