Mijn hond is NIET dik!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 294
Lid geworden op: 18/01/12 20:30
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 04/08/12 13:14

-kim- schreef:Neem aan dat je naar een DA gaat waarvan jij van mening bent dat het goed zit en die je vertrouwd , anders ga ik er namelijk niet heen met mijn jongens. :wink:


Dat doe ik inderdaad. Bedankt om me te steunen.

En tijdens onze ochtendwandeling kreeg ik vadaag te horen dat mijn hond zo slank is. Notabene van iemand met een fijngebouwd labje.
:) :) :)

Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1295
Lid geworden op: 03/11/07 14:02
Locatie: Smurfendorp
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Knutselsmurf » 04/08/12 22:15

Slotje dan maar. :kots:

Jammer dat sommigen vinden dat ze op een heel vervelende manier persoonlijk moeten worden.
Afbeelding Al smurfende, leert men!

Gebruikersavatar
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2880
Lid geworden op: 28/10/06 15:05
Locatie: Hengelo Ov

Ongelezen berichtdoor ElisabethErnstDave » 20/08/12 16:40

Onze dierenarts heeft daar een mooi woord voor als de hond van bovenaf gezien een "tafeltje" is zegt zij dan zijn ze te dik :wink:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 22/08/12 00:37

Ach... als je je alles moet aantrekken wat andere mensen roepen :?
Deze week nog iemand die naar Pontus keek en zei "Die ziet er mooi uit, hij is gelukkig niet zo dik als die andere". En laat 'die andere' nu mijn Rammessie zijn :shock: waarvan ik deze week dacht "Hmm, daar mag wel een beetje bij" en hij bleek inderdaad, ruim een kilo onder zijn normale gewicht te zijn zodat zijn ribbetjes wel erg duidelijk te voelen (en te zien) waren.
Sommige mensen roepen gewoon maar wat! 8)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 22/08/12 02:40

hier houd ik gewoon aan, Ribben niet kunnen zien wel makkelijk kunnen voelen + mooie taille. Zelf heb ik bij de hondenshow in bennekom toch een paar honden gezien waarvan ik dacht als jij een mens was hadden we gezegd dat je obesitas hebt.

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 22/08/12 07:01

Allard schreef:hier houd ik gewoon aan, Ribben niet kunnen zien wel makkelijk kunnen voelen + mooie taille. Zelf heb ik bij de hondenshow in bennekom toch een paar honden gezien waarvan ik dacht als jij een mens was hadden we gezegd dat je obesitas hebt.
Dat vond ik afgelopen jaar dus reuze meevallen!
Ik was in 2009 nog geweest om Ramses te showen maar toen was het echt vele malen erger!
Groetjes van Brigitte & Zoo

Afbeelding

Bedankt Marjolein, hij is top!

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 22/08/12 09:01

Pandora schreef:
Allard schreef:hier houd ik gewoon aan, Ribben niet kunnen zien wel makkelijk kunnen voelen + mooie taille. Zelf heb ik bij de hondenshow in bennekom toch een paar honden gezien waarvan ik dacht als jij een mens was hadden we gezegd dat je obesitas hebt.
Dat vond ik afgelopen jaar dus reuze meevallen!
Ik was in 2009 nog geweest om Ramses te showen maar toen was het echt vele malen erger!


Gelukkig zie je het inderdaad steeds minder op show ! Een goede zaak dat er door de keurmeesters op gelet moet worden :)

Ik heb nu een logee hier, een teefje, die heel smal en hoog is , dus het tegenovergestelde van Bear met zijn flinke lijf en dikke kop. En Mexx is klein maar toch ook nog redelijk breed.

En ineens krijg ik opmerkingen dat Bear en Mexx dik zijn :lol:

Even het voorbeeld ( niet zo'n mooie foto en Mexx was moe en zit helmaal onderuit gezakt )

Afbeelding
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 22/08/12 11:44

Die rechter .. OMG !! .. Dat is nét Laika hiero! :D

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 22/08/12 14:56

Is het teefje gecastreerd Kim?

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 22/08/12 15:55

-kim- schreef:
Pandora schreef:
Allard schreef:hier houd ik gewoon aan, Ribben niet kunnen zien wel makkelijk kunnen voelen + mooie taille. Zelf heb ik bij de hondenshow in bennekom toch een paar honden gezien waarvan ik dacht als jij een mens was hadden we gezegd dat je obesitas hebt.
Dat vond ik afgelopen jaar dus reuze meevallen!
Ik was in 2009 nog geweest om Ramses te showen maar toen was het echt vele malen erger!


Gelukkig zie je het inderdaad steeds minder op show ! Een goede zaak dat er door de keurmeesters op gelet moet worden :)

Ik heb nu een logee hier, een teefje, die heel smal en hoog is , dus het tegenovergestelde van Bear met zijn flinke lijf en dikke kop. En Mexx is klein maar toch ook nog redelijk breed.

En ineens krijg ik opmerkingen dat Bear en Mexx dik zijn :lol:

Even het voorbeeld ( niet zo'n mooie foto en Mexx was moe en zit helmaal onderuit gezakt )

Afbeelding

Ah lieve Nora :verliefd1:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 22/08/12 17:06

Roos schreef:Is het teefje gecastreerd Kim?


Ja
Laatst gewijzigd door -kim- op 22/08/12 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 22/08/12 17:09

Lunatic schreef:
-kim- schreef:
Pandora schreef:
Allard schreef:hier houd ik gewoon aan, Ribben niet kunnen zien wel makkelijk kunnen voelen + mooie taille. Zelf heb ik bij de hondenshow in bennekom toch een paar honden gezien waarvan ik dacht als jij een mens was hadden we gezegd dat je obesitas hebt.
Dat vond ik afgelopen jaar dus reuze meevallen!
Ik was in 2009 nog geweest om Ramses te showen maar toen was het echt vele malen erger!


Gelukkig zie je het inderdaad steeds minder op show ! Een goede zaak dat er door de keurmeesters op gelet moet worden :)

Ik heb nu een logee hier, een teefje, die heel smal en hoog is , dus het tegenovergestelde van Bear met zijn flinke lijf en dikke kop. En Mexx is klein maar toch ook nog redelijk breed.

En ineens krijg ik opmerkingen dat Bear en Mexx dik zijn :lol:

Even het voorbeeld ( niet zo'n mooie foto en Mexx was moe en zit helmaal onderuit gezakt )

Afbeelding

Ah lieve Nora :verliefd1:


Goed gezien ! Ze draait hier 2,5week mee en dat gaat hartstikke goed :)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 294
Lid geworden op: 18/01/12 20:30
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 22/08/12 19:10

Ondertussen lukt het gelukkig beter om het van me af te laten glijden.
Heb ondertussen ook nog een paar keer te horen gekregen dat hij zo slank is: elke keer weer van een labradoreigenaar. Hou mezelf dan maar voor dat hun mening zwaarder doorweegt, omdat zij "doorheen" die zware bouw kunnen kijken. Ik doe alleen geen moeite meer om dat uit te leggen aan niet-labrador eigenaren, is volkomen zinloos.

Ik heb sindsdien gemerkt dat het het beste is om te doen alsof ik het niet hoor, of om te zeggen dat mijn dierenarts hem prima vindt. Dan herhalen ze het wel 3x, maar valt uiteindelijk toch de frank...
Meer uitleg geef ik niet meer, ook zeg ik niet meer dat ze zelf (of hun eigen hond) te zwaar zijn, dat leidt steevast tot een discussie waar ik absoluut geen zin in heb.
En het waren vooral die discussies waar ik een gloeiende hekel aan had.
Dus uiteindelijk heeft dit topic toch zin gehad.

En wat ik gelukkig veel, en veel vaker te horen krijg: dat het een prachtige hond is.
Is het natuurlijk ook! (zeg ik volkomen objectief... ahum: niet dus)
:verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:

Bear vindt ik overigens een prachtige hond! Doby mag van mij net zo breed worden, met net zo'n breed kopje. De brede pootjes heeft hij alvast al.
:verliefd1:
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 22/08/12 22:12

Ik heb hier twee honden en dat al geruime tijd en ik krijg eerlijk gezegd nooit een opmerking dat ze of te dik of te dun zijn en ik woon toch in een dichtbevolkt hondengebied. Zou het aan Amsterdam liggen :confused:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 23/08/12 01:23

Pandora schreef:
Allard schreef:hier houd ik gewoon aan, Ribben niet kunnen zien wel makkelijk kunnen voelen + mooie taille. Zelf heb ik bij de hondenshow in bennekom toch een paar honden gezien waarvan ik dacht als jij een mens was hadden we gezegd dat je obesitas hebt.
Dat vond ik afgelopen jaar dus reuze meevallen!
Ik was in 2009 nog geweest om Ramses te showen maar toen was het echt vele malen erger!


Echt niet dat die Reuen die gewonnen hebben over een hek van een meter kunnen springen met een aanloop.


Terug naar “Belevenissen”