Mijn hond is NIET dik!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 01/08/12 12:43

Roos schreef:
AnP schreef:Ik vind het niet zo vreemd, de meeste zijn gewoon veels te dik. En dan kan je het breedgebouwd etc noemen maar dan oogt het gewoon tonnetje rond.



Dit denk ik dus ook :wink:

Ja ik doe niet aan politiek correct zijn hoor, als de schoen past...

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 01/08/12 13:28

Ja ik denk het ook.
Tuurlijk is elke hond anders gebouwd, maar ik denk niet dat je snel met een echt slanke lab de opmerking krijgt dat ie te dik is. Dus ergens is er iets waardoor de hond dik lijkt of dik overkomt op andere mensen. En vaak is dat niet alleen de bouw, maar zitten er vaak gewoon een paar extra kilootjes bij. Zoals je zelf ook al zegt, je houdt niet van dat hele slanke waarbij je heel gemakkelijk de ribben kunt voelen. Maar dat is wel wat als ideaal wordt omschreven. Dus heb je misschien een hond die net boven het ideale gewicht zit en daardoor wat voller oogt.
Neemt niet weg dat ik ook vind dat mensen zich vooral met zichzelf moeten bemoeien en niet zo naar een ander moeten kijken, dat is maar al te gemakkelijk om te oordelen over een ander.
Ik trek me nooit zoveel aan van wat anderen zeggen, ik reageer nooit op "gezeur" en doe net alsof ik het niet hoor. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit van vreemden bemoeienissen heb gehoord. Alleen bekenden willen nog wel eens wat zeggen, daar lach ik gewoon wat dom om. Laatst vond de vriend van m'n nichtje het nodig om Flits een typisch domme hond te noemen en dat bedoelde hij serieus. Dan zeg ik gewoon iets van: gelukkig dat jij wel super slim bent, dat scheelt weer. Gesprek was gelijk afgelopen. Dus ik zou zeggen, laat varen en maak je niet zo druk om wat anderen vinden of denken :)

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 01/08/12 14:08

Kijk eens wat een verschillen in wat men zoal Labrador noemt! :D

http://www.woodhavenlabs.com/english-american.html

;)

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 01/08/12 15:12

Al zouden ze het zeggen, zou ik me er gewoon niks van aantrekken.

Bear is een hond uit showlijnen en is best grof gebouwd, maar krijg zelden te horen dat hij te dik is, en als ze dat zeggen is het als hij ligt en zo'n lekkere kraag heeft van de dikke haren. Maar bij hem zie je de ribben niet, maar voel je ze wel meteen onder zijn dikke vacht. Als hij rent zie je ze soms wel.

Mexx is iets "dikker" maar bij hem krijg ik standaard te horen dat hij wel wat meer te eten mag krijgen.

Ik laat ze mooi zo, ik weet het beste hoe mijn jongens goed op gewicht zijn. En als ik twijfel vraag ik mijn DA wel.

Dus gewoon niks van aantrekken :)

(De blonde field trail in de link, vind ik trouwens niks meer hebben van een labrador. Terwijl ik de field trials labjes hier op het forum zeker labradors vind, zij het slank gebouwd )
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 294
Lid geworden op: 18/01/12 20:30
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 01/08/12 16:31

Ik heb even op de link geklikt, qua lichaam lijkt Doby op de laatste zwarte hond. Geen maatje 36 zoals de hond van AnnP, maar ook geen dikke hond.
De blonde showlabrador van LitttleRiver labradors vind ik te zwaar, dat is meer zoals Caedlih in haar zwaarste periode was.

Die laatste zwarte labrador is exact wat ik mooi vind, smaller zie ik minder graag.

Smaller vind ik ook niet nodig.
Dankzij deze topic merk ik nu wel dat ik het makkelijker van me af kan zetten als andere mensen daar anders over denken, en het vervolgens hun taak vinden mij op te voeden. Er tegen in gaan heeft toch geen zin, en levert me alleen maar het soort discussies op waar ik een hekel aan heb.

Ik heb veel gehad aan de reactie van Marjolein. Zij verwoordt het zoals ik het aanvoel.
Hetzelfde met de reactie over honden zonder onderschrift ( over iets te dikke honden met artrose).
En ik moest lachen met de reactie van Lucievd op de opmerking van dat vriendje.
Door de reactie over de schoonvader besef ik weer goed dat mijn vader en zijn vrienden het alleen maar doen omdat ze mijn reactie grappig vinden. Ik vind het niet grappig, niet bij mezelf en ook niet bij anderen, maar op die manier hou ik het wel grappig voor hen. En daardoor blijven ze het natuurlijk doen.
Aan de reactie van Kim heb ik ook veel: zij kan er op een luchtige manier mee omgaan, daar streef ik naar...
Die reacties luchten op, en zorgen ervoor dat ik er nu weer makkelijker mee kan omgaan.

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 01/08/12 18:45

Nou, gelukkig dan maar weer :)

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 01/08/12 23:47

Die reacties luchten op, en zorgen ervoor dat ik er nu weer makkelijker mee kan omgaan.


Je gaat er ook makkelijker door typen, :wink: 2 vliegen in 1 klap, mooi meegenomen toch :applaus:
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

kimmeding

Ongelezen berichtdoor kimmeding » 02/08/12 08:23

Tis misschien vervelend om te horen maar vind jou ook wat pinnig uit de hoek komen.

Wat is er mis met laten zien hoe je hond er uit ziet.
Ik krijg van mijn ouders en de DA ook te horen dat Mexx dik is.....Jammer dan.
Ik ga wel wat punten langs af en toe waaraan je kunt merken dat hij te zwaar is geworden.
Vind er niets mis mee om dat in de gaten te houden want Labjes staan er nou eenmaal om bekend.

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 02/08/12 10:55

Roos schreef:Wat een rare mensen komen jullie toch tegen :confused:


Daar heb je gelijk in :D Ik weet niet wat ik fout doe, maar als ik ergens met 10 mensen in een wachtkamer zit, ben ik altijd de gesprekspartner van de dorpsgek :? Heb blijkbaar een geinteresseerde, vriendelijke en open uitstraling waardoor mensen denken dat ze bij mij hun ei kwijt kunnen...Tegenwoordig neem ik maar altijd een boek mee :lol:
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 02/08/12 11:04

royenmarjolein schreef:
Roos schreef:Wat een rare mensen komen jullie toch tegen :confused:


Daar heb je gelijk in :D Ik weet niet wat ik fout doe, maar als ik ergens met 10 mensen in een wachtkamer zit, ben ik altijd de gesprekspartner van de dorpsgek :? Heb blijkbaar een geinteresseerde, vriendelijke en open uitstraling waardoor mensen denken dat ze bij mij hun ei kwijt kunnen...Tegenwoordig neem ik maar altijd een boek mee :lol:


Gelijk heb je :D

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 294
Lid geworden op: 18/01/12 20:30
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 02/08/12 14:22

Hoezo: ik ben pinnig?
Ik had er wel even letterlijk bij moeten vermelden dat ik superslanke labjes niet lelijk, ongezond of zielig vind. Ik vind die buik gewoon wat te hoekig naar mijn smaak, en ik vind een opdeling in "ideaal - niet goed" niet eerlijk. Geef mij maar: heel goed - goed - minder goed - slecht.
Ik geef liever wat extraatjes aan mijn hond, dan dat hij het lichaam van een atleet heeft. Een ander mag daar van mij best anders over denken.

Ik ben het er ook mee eens dat er een grens is waarboven het ongezond wordt, en dat je dat in de gaten moet houden.
Maar ik vind het kwetsend als anderen er dan meteen van uitgaan dat je het niet kan schelen, of dat je er niets/niet voldoende aan doet. En het dan hun taak vinden je de les te spellen.

Ik kom wel hetzelfde tegen als Marjolein: ik heb me al vaak afgevraagd waarom kletsmajoors mij er altijd uitpikken. En waarom het me zo vaak overkomt dat vreemden en kennissen mij als klaagmuur voor alle problemen in hun leven zien.
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 02/08/12 14:35

Floortje Faun schreef:Ik geef liever wat extraatjes aan mijn hond, dan dat hij het lichaam van een atleet heeft. Een ander mag daar van mij best anders over denken.



Sam krijgt ook gewoon extra'tjes en zijn ribben voel ik direct onder zijn huid dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten :wink:
Ik hou ook van wat snoepen op zjn tijd, dus ik wil dat hen zeker niet ontzeggen.

AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1456
Lid geworden op: 24/09/09 12:26
Locatie: Delft
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor AnP » 02/08/12 15:44

Mijn hond krijgt genoeg lekkers. Je komt vind ik ook pinnig uit de hoek en daarnaast vooringenomen met oordelen die je zelf ook niet leuk vindt.

Crisis zeg, dat je hier zo over de zeik van gaat :eusashhh:

Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 294
Lid geworden op: 18/01/12 20:30
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Floortje Faun » 02/08/12 17:35

Komt "ik geef mijn hond graag wat extraatjes" bij jullie aan alsof ik jullie verwijt jullie hond niet voldoende lekkers te geven? Dat had ik me niet gerealiseerd, en het was ook niet de bedoeling jullie "aan te vallen".
Ik had die hele tekst net omgekeerd bedoeld: namelijk dat ik het niet afkeur als mensen hun honden zo slank zijn (omdat ik weet dat mensen je dan soms verwijten dat je hond te dun is), maar dat ik er net neutraal tegenover sta.

Maar nu ik erover nadenk, vind ik het inderdaad een beetje zielig als honden alleen maar korrels krijgen om niet te verdikken. Dat is zo bij vrienden van me, maar het is inderdaad een vooroordeel: andere vrienden van me hebben even slanke honden, en die krijgen evenveel extraatjes als de mijne. Had ik nog niet bij stilgestaan.
Mijn excuses.

Wat wel blijft, is dat ik het niet erg vind dat dat ene koppel hun honden geen extra's geeft, die honden hebben namelijk niets te klagen met al die wandelingen, spelletjes en aandacht die ze krijgen. Veel honden die zouden willen ruilen.
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.

Zijn baasje des te meer om over te bloggen.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 02/08/12 18:11

Roos schreef:
Floortje Faun schreef:Ik geef liever wat extraatjes aan mijn hond, dan dat hij het lichaam van een atleet heeft. Een ander mag daar van mij best anders over denken.



Sam krijgt ook gewoon extra'tjes en zijn ribben voel ik direct onder zijn huid dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten :wink:
Ik hou ook van wat snoepen op zjn tijd, dus ik wil dat hen zeker niet ontzeggen.


Als ik de quote van jou lees sluit het een het ander uit en dat hoeft dus niet, voelde mij niet aangesproken maar wilde er wel even op inhaken.
Dit is wat mijn honden te eten krijgen, zij hebben niets te klagen dacht ik zo
:)

Afbeelding


Terug naar “Belevenissen”