Toch door het ijs gezakt

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Toch door het ijs gezakt

Ongelezen berichtdoor Monique » 19/01/13 15:36

Vorig jaar was het nog een drama en wilde Ruud steeds het ijs op, maar dit jaar gaat het eigenlijk heel erg goed :klasse: .
Ik let natuurlijk ook heel goed op en als ik het niet vertrouw gaat meneertje aan de lijn, dus heel veel kans heeft hij dan ook niet.

Dussss vanmiddag dan ook vol goede moed op pad (kouddddd :? maar dat mag de pret niet drukken)
Het gaat allemaal geweldig, beetje trainen, beetje spelen, Ruud luistert super!
We lopen langs grote stukken bevroren water, waar ook op geschaatst werd maar Ruud taalde er niet naar en was alleen met mij bezig :applaus:

Loop ik langs een binnendoor stukje, waar alleen maar een heel klein ieniemienie slootje ligt, let ik heel even niet op :? echt het was misschien een seconde! Zie ik nog net Ruud z'n staart verdwijnen en krak :shock:
Het was een slootje van niks en Ruud sprong er ook heel snel weer uit maar hij was wel tot aan zijn buik toe nat en we liepen natuurlijk net halverwege!
Het water wat van hem afkwam was pikzwart en stinken! :evil: en ik had alleen maar een half pakje papieren zakdoekjes bij me, daar red je natuurlijk niets mee :?

Ruud schudden, ik ook zwart en ik zag het gewoon bevriezen :shock:
Dussss maar gauw m'n sjaal afgedaan en Ruud zo goed mogelijk afdrogen.
In looppas terug naar de auto, ja, want we waren halverwege he grrrr (we hebben nog nooit zo snel het rondje gelopen)

In de auto had ik nog een handdoekje (je krijgt er nog geen shiwawa mee droog, maar je moet toch wat :roll: )
"gelukkig" ontdooide Ruud in de auto weer (juist, alles zwart!) en waren we zo weer thuis, in de hal schudde hij zich nog even lekker uit :evil:
Door de keuken, naar de badkamer (ben nog nooit zo blij geweest met een badkamer beneden :D ).
Er was natuurlijk niemand thuis die me even kon helpen, normaal lopen ze me altijd in de weg maar als je ze nodig hebt.... :evil:
Maar goed; Ruudje lekker met lauw water afgespoeld, afgedroogd en een botje gegeven waar hij schoon, droog en voldaan lekker op ging knagen.

Ik heb eerst de auto schoongemaakt, toen de hal en de keuken, daarna de badkamer en lekker zelf ook onder de douche gestapt en alles in de wasmachine gestopt...... :roll:
Leuk; winter, leuk; een hond, waarom wilde ik nog maar zo graag een hond?????

Maar ach, nu lekker met een kopje koffie en wat lekkers achter de pc, hondje ligt lekker te snurken EN.... mijn huis is weer schoon!
Wat wil je nog meer?! (nou, alleen maar dat ik die ene seconde OOK had opgelet :D )
Afbeelding

Bedankt Monika!

pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 533
Lid geworden op: 19/11/11 10:56
Locatie: Huybergen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor pebi » 19/01/13 17:43

uhhhh effe denken wat je nog meer wil????? twee labradors :lol:
Afbeelding

met dank aan Pauline

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Ongelezen berichtdoor HennyH » 19/01/13 17:46

Ach, arme Monique. Ik zie het al helemaal voor me!!
:lol: :lol: :lol:

Maar zo gauw bevriest Rudy toch niet, het is zo'n grote stoere reu! Ik had mooi mijn shawl lekker omgehouden :koud: en meneertje zijn vacht zijn werk laten doen.

Maar wel fijn dat je auto, huis én hond nu lekker schoon zijn :klasse:

Morgen bij dat slootje langs dan toch maar Rudy aan de lijn? :wandelen:

PS. Was dat slootje daar achter bij de woonwijk van het Beijumerbos? Ik zal dan even opletten want mijn bruintjes hoeven niet ook zwart mee terug naar huis. :grinnik:
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 19/01/13 18:02

NOU JAAA zeg!! :shock: dat doen ze hier nou nooit een zootje schoppen :roll: :lol:

hier zouden de mannen mooi pech hebben en idd hun vacht het werk laten doen.
hier is de vaart naar het ijselmeer ijsvrij en Roef die blijft gewoon zwemmen(Hidde niet watje!!) en dat levert een vacht met ijspegels op.
ieder jaar met vorst het zelfde liedje en hij heeft er nooit wat van gekregen.

balen dat hij net even aan je aandacht ontsnapte,het blijven ook boeven he die labjes van ons :D maar voor 99% had hij echt alle aandacht voor je :klasse: en dat kun je toch maar mooi in je zak steken :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 19/01/13 18:04

Haha , leuk die labjes !!

Maar mijn jongens hebben gister nog in een beek gerend , en dan bevriest de vacht inderdaad, maar koud krijgen ze het niet :wink:

Had mijn sjaaltje dus ook lekker om gehouden , want koud was het zeker vandaag :koud:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 19/01/13 18:30

neem een labrador en je krijgt een schone keuken, badkamer ,auto ,en zelf word je ook veeel schoner!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 19/01/13 18:50

Haha geweldig verhaal. Zie het helemaal voor me, wat zijn het toch geweldige beesten die labjes van ons!

Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 165
Lid geworden op: 21/11/12 15:35
Locatie: Antwerpse Kempen

Ongelezen berichtdoor Pixie » 19/01/13 18:59

Wat een zelfopoffering! Ik zou m'n sjaal lekker aangehouden hebben hoor, 't is zo al koud genoeg buiten :-).

Gebruikersavatar
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 665
Lid geworden op: 04/01/12 16:12
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor Monique » 19/01/13 21:27

Mmmmm, volgende keer toch maar m'n sjaal omhouden dus :wink:
(gaatievastnietmeerdoenmaarjeweethetnooit)
Maar ja, het was de 1e keer en ik zag het gewoon bevriezen dus ik dacht: hellup en nu?
Maar het kan helemaal geen kwaad dus? Geen longontsteking of haren die afknappen? (ja, ik zeg ook maar wat hoor...)
Ben ook altijd veel te bezorgd :oops:

Mijn sjaal is wel lekker warm, maar neemt nou ook niet zoveel vocht (nou ja, zeg maar derrie) op dus het was eigenlijk ook niet zo'n goed idee.... :roll:

Pebi: lijkt me geweldig, maar nu nog maar even niet :wink:
Henny: ja, 1 van die slootjes was het ja... !
Roef: Zo had ik het nog niet bekeken maar 99% aandacht is super natuurlijk! :)
Kim en Pixie: oke, zal m'n sjaaltje omhouden volgende x :wink:
Jeltje: ik kon er later de humor ook wel van inzien :D
En Wil: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding



Bedankt Monika!

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 21/01/13 12:02

Je hebt het wel leuk beschreven :lol: :lol:

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor irma » 21/01/13 19:23

:applaus: leuk verhaal
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009

Gebruikersavatar
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 785
Lid geworden op: 09/04/10 12:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor milo » 25/01/13 15:28

Labjes zijn gemaakt voor de kou dus zo snel bevriest ie niet (spreekwoordelijk 8) )
Maar wel lekker, een stinkende snuf in je auto :D
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:

Gebruikersavatar
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 138
Lid geworden op: 21/01/13 16:17
Locatie: spijkenisse

Ongelezen berichtdoor becky0o01201 » 01/02/13 16:50

hai hai wilde even een stukje laten lezen wat wij via de site van de fokker hebben gelezen.
Ik piste bijna in mijn broek zo grappig.
Aangezien jij de vraag had staan waarom wilde ik ook alweer een hond :wink:

Weet je zeker dat je een pup wilt????

Wil je graag een pup, lees dan eerst dit even heel goed door.

Ga eens wandelen op straat met 1 arm zover mogelijk uitgestrekt en neem uw partner mee. Probeer na een aantal passen om je arm nog verder uit te strekken. Laat uw partner luidkeels blaffen. Zeg met een vriendelijke stem een aantal keren de commando's "foei" en "volg". Roep nu een aantal keren wat harder de commando's "foei" en "volg".

Schreeuw nu een keer "stop nu eens met blaffen en trekken", negeer de blikken van de voorbijgangers.

Koop wat koekjes en wat botjes. Stamp de koekjes fijn op de bekleding van uw autostoelen en ook in de achterbak. Gooi de botjes los in de auto.

Ga naar de kapper en vraag daar of je het vloerafval van de afgelopen week mee mag nemen. Strooi dit in grote hoeveelheden in de auto over de bekleding. Maak nu met modder nog een paar mooie afdrukken op de bekleding. Maak nu met een hark nog wat krassen op de buitenkant van de auto. Zo, perfect!

Bedek al je goede kleren met hondenhaar. Witte haren op donkere pakken, donkere haren op lichte kleding. Laat ook wat haar in je eerste kop koffie van de dag drijven .

Leg 's ochtends een klodder chocoladepudding op de vloerbedekking en ruim die niet op voordat je 's avonds thuiskomt van je werk .

Zet de wekker op middernacht, ga buiten in de regen staan en zeg: "Kom op, brave pup zijn, plasje doen, goed zo!" Ga weer terug naar boven en leg een zware zak aardappels op het dekbed en probeer weer onder de dekens te komen. Zet de wekker op half 6 en sla net voor je echt wakker wordt jezelf met een natte spons in het gezicht.

Schenk op diverse plaatsen een scheut koude appelsap over de vloerbedekking en ga in het donker blootvoets rondlopen.

Spring vlak voor het eind van je favoriete televisieprogramma uit je stoel en ren naar de deur, terwijl je roep: "Nee, nee! Dat moet je buiten doen!" Zorg dat je het eind van het programma mist.

Maak je klaar om weg te gaan. Probeer zo stilletjes mogelijk weg te sluipen. Loop tot halverwege het tuinpad, kom dan terug. Probeer het vijf minuten later nog eens. Ga maar weer terug. Zet de radio aan en maak kalmerende geluiden. Probeer het nog eens. Ga maar weer terug en bel je vrienden maar op of ze naar jou kunnen toekomen i.p.v. jij naar hen!

Als er visitie binnenkomt, laat deze op de bank gaan zitten en begin luidkeels te blaffen. Gooi gelijk een zak met aardappelen van 5 kg op hun schoot en wrijf meerdere malen met een natte spons in hun gezicht!

Draag een sok met een flink gat ter hoogte van je teen.

Ren met je blote voeten de sneeuw in om het tuinhek dicht te doen.

Doe een vangspelletje met een kletsnatte tennisbal.

Bewerk de poot van de eettafel met een schroevendraaier, je pup gaat er straks toch op kauwen.

Zorg dat je heel je huis mooi gepoetst hebt. Gooi een emmer met modder over je net gedweilde keukenvloer. Smeer de rest van de modder aan de zijkant van de keukenkastjes, van de koelkast en van de oven. Maak ook met modder een paar voetstappen op de vloerbedekking in de woonkamer en in de hal. Steek je vingers in een bloempot en veeg ze af aan de muur. Zo, hoe vind je dat het eruit ziet?

Laat je ondergoed op de vloer van de woonkamer liggen als er visite komt, dit is namelijk de tijd en plaats dat je pup dat ook doet.

Ga op je vrije zaterdagochtend vroeg uit de veren en ga een uur bij de hondenschool in de regen staan.

Pak een warm, zacht dekentje uit de kast en trek dit over je heen. Zo voelt het straks als je een slapende pup op schoot hebt liggen.

Nog geen zenuwinzinking? Ga dan gerust op zoek naar een pup

Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Ongelezen berichtdoor Ton » 06/02/13 07:26

Mijn Bowie is ook door het ijs gezakt. Ik twijfel ook of Bowie een Labrador is trouwens. Volgens mij is het een pitbull x zeehond x varken. Knorren en piepen kan hij als de beste. Als hij kwaad wordt dan pas maar op Hollandse herder en in de rotzooi moet hij natuurlijk altijd springen net als in het water en bovendien vreet hij werkelijk alles op. :shock:

Nou ja, Ik riep nog BOWIE!!! HIER!!! want meneer was al aan het schaatsen op vier poten. En jawel net toen ik het riep KRAK. En er dan ook niet uit komen uit eigen beweging. Kreun, kreun, kreun zo zwom hij, niks bijzonders want dat doet hij standaard zo. Hij kwm het wak niet uit maakte het enkel groter en keek wat ongelukkig daarbij. Nog even dacht ik dat ik zelf in het water moest springen om mijn Zeevarkentje te redden uit zijn benarde positie. :oops:
Maar toen was de ijsbreker zo ver door het ijs geworsteld dat ik hem aan zijn halsband uit het water kon trekken. Daar hing hij dan als een natte puppy te bungelen aan zijn halsband. Rammelde zich uit en ging eens lekker door de sneeuw rollen en schuiven op zijn rug.
Ik was al blij dat ik niet het water in hoefde te springen met deze temperaturen. De hond maakte het volgens mij totaal niks uit.

Nog onder de indruk, maar wel moe, van onze avonturen hebben we lekker samen geslapen op de grond.



https://www.dropbox.com/s/lj49138whqsxrde/2013-01-27%2019.46.31.jpg
https://www.dropbox.com/s/aza66691065lv95/2013-01-27%2020.02.04.jpg :D

Gebruikersavatar
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 39
Lid geworden op: 06/01/13 02:26

Kruikenhouder voor de Labrador

Ongelezen berichtdoor Ton » 06/02/13 07:49

Pixie schreef:Wat een zelfopoffering! Ik zou m'n sjaal lekker aangehouden hebben hoor, 't is zo al koud genoeg buiten :-).


Wij hebben een (Labrador) kruikenhouder aangeschaft via een internetwinkel. Werkt perfect. Is die knakworst net een hot dog en hij kan ook fijn alle boodschappen slepen. Super handig!
Daarom gelijk nog twee besteld, eentje voor de Hollandse herder en een reserve voor als er eens eentje kapot gaat.
Blokjes hout of piepschuim erin en je hebt een reddingsvest voor je Hond. Maar ik heb twee perfect passende EHBO pakketten gekocht. Ga ik iedereen wijs maken dat mijn Hond EHBO reddingshond is :D Ook gaan er poepopruimzakjes in en een ledlampje zodat ze die knakworst 's avonds zien waggelen en huppelen. :applaus:

https://www.dropbox.com/s/1ignpkcvrbhjef6/2013-01-16%2016.12.20.jpg
https://www.dropbox.com/s/hyz9sk0hdi39nxm/2013-01-15%2023.34.18.jpg

Moe en voldaan, ben ik bovenop mijn puppy gevallen :D
https://www.dropbox.com/s/unurwv2x8lfw0rv/2013-01-27%2020.03.19.jpg


PS. Heb je wel een inzinking over dat puppy verhaal. Nou dan kijk gewoon even naar de foto's van mijn hond....dan is de inzinking voorbij :verliefd1: :wink: (Let op de details: vloerbedekking vol haren, vloerbedekking uitgerafeld, schade aan de muren, kleren vol haren, men nog moe zie mijn ogen, kastje liggen inmiddels de ruiten van aan diggelen maar het blijft leuk) :klasse:


Terug naar “Belevenissen”