Roxy meets...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 07/04/13 21:46

Wat jammer zeg!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1042
Lid geworden op: 08/03/10 17:01
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor labbers » 08/04/13 07:41

Ahh wat jammer zeg. En idd een vreemde kerel als ik het zo hoor. Misschien vnd hij het erg moeilijk om afstand te gaan doen? Maar met dat overgewicht veronderstel ik dat het voor het beestje wel hard nodig is m een ander baasje te krijgen. Gaan jullie wel een nieuwe afspraak maken?
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)

Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 165
Lid geworden op: 21/11/12 15:35
Locatie: Antwerpse Kempen

Ongelezen berichtdoor Pixie » 08/04/13 19:48

Ik ben gisteravond eens op de eigenaar zijn Facebook gaan neuzen, en wat ik daar zag, maakte me niet erg blij... Enerzijds een heleboel foto's van de nacht tevoren in het uitgangsleven en omstreeks 4u 's nachts een melding dat hij na het feestje nog 1,5u naar huis moest rijden (daarvoor was er blijkbaar wel een auto beschikbaar). Anderzijds op donderdag de melding dat de flatcoat herplaatst was . Voor ons was de kous hier dus af.

Ik heb hier dus een heel wrang gevoel bij. We hebben heel veel moeite gedaan om allerlei dingen te regelen om deze twee dagen zo optimaal mogelijk te benutten met de hond (afspraak met GT, met buren met honden, de katten de hele dag binnen gehouden, alles om zoveel mogelijk te kunnen testen). De eigenaar gaf zelf aan dat de flat zo snel mogelijk weg moest, voor eind april, en heeft hij zelf voorgesteld om hem te brengen (zonder te vermelden dat hij geen auto had). Maar als het zo moeilijk is om afspraken na te komen, tja... Dat is voor ons echt niet fijn. Ook niet als je dan ineens leest dat hij al herplaatst is, zonder ons te verwittigen (mag van mij hoor, als er zich betere baasjes aandienen heb ik daar geen problemen mee, maar het is wel fijn om dat even te vernemen). Vanmorgen kreeg ik een bericht dat we de hond om 10u mochten komen halen (dus toch niet geplaatst?), maar ondertussen was mijn man toch naar het werk vertrokken met de auto, dus dat ging niet.

We zien het eerlijk gezegd niet zitten om volgend weekend opnieuw alles tot in de puntjes voor te bereiden en dan, wie weet, weer het deksel op de neus te krijgen. Alles moet precies van ons komen en hij doet geen greintje moeite.

Eerlijk: wij (en dan vooral mijn man) zijn zo 'in ons gat gebeten' over heel de situatie, dat hij weigert om nog maar één woord met die man te wisselen. Ik vrees dus dat we deze aan ons voorbij zullen laten gaan. We hebben echt het gevoel dat wij maar naar zijn pijpen moeten dansen en in de auto moeten springen wanneer hij daar zin in heeft. Voor hetzelfde geld rij je een uur om de hond te gaan ophalen, en is er niemand thuis?

En nog iets: blijkt dat het hondenpaspoort al op de container naar het buitenland zit, maar zijn dierenarts gaat een nieuw boekje maken met de gegevens in. Ik heb dat in het begin weggewuifd als onbelangrijk, maar nu stel ik me er toch ook wel vragen bij.

Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 307
Lid geworden op: 22/07/10 21:53

Ongelezen berichtdoor Herman 70 » 09/04/13 00:02

Betere baasjes zal moeilijk worden als ik lees wat jullie allemaal hebben gedaan.
Maar als het niet goed voelt dan is het meestal ook zo.
Wel een teleurstelling zeg.
Is vast en zeker een hele domper.
Maar misschien gaat het als nog door. Ik hoop het eerlijk gezegd heel erg voor de betreffende hond. Die komt volgens mij dan in een hemel.
Als het niet doorgaat.........jullie tweede hond komt nog wel en dan is dat een hele bofkont.

Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 165
Lid geworden op: 21/11/12 15:35
Locatie: Antwerpse Kempen

Ongelezen berichtdoor Pixie » 09/04/13 16:43

Het gaat niet door, helaas. De hond voldeed voor 85% aan onze voorwaarden, niet voor 100% (was nog niet gewoon aan katten, valt niet uit naar vreemde honden maar trekt er wel op een 'onbeleefde' manier naartoe, heeft serieuze baknijd, is geen 100% flatcoat). Allemaal dingen die ons trainbaar leken (behalve dat laatste natuurlijk ;-)), maar door door die hele communicatiestoornis, hebben we het vertrouwen volledig verloren.

Ook het feit dat hij in het bezit zou blijven van het oorspronkelijke hondenpaspoort: stel je voor dat hij de hond ooit weer komt opeisen? Voor hetzelfde geld is de hond ook 4 jaar ouder dan aangegeven, of heeft hij een of ander gezondheidsprobleem. Als je dat op voorhand weet kan je daarmee rekening houden, maar ik heb gewoon nul vertrouwen meer.

Ik vind het inderdaad erg sneu voor de hond, maar om eerlijk te zijn: er zitten nog wel honderden kneusjes in een gelijkaardige situatie. Om toch mijn bijdrage te leveren, heb ik via de persoon die me op de hoogte gebracht heeft (ze kent de man niet persoonlijk, is een kennis van een familielid) het voorstel gedaan om de hond(en) (hij herplaatst er twee) aan een erkende herplaatsingsdienst aan te bieden. Zo is hij zeker van een goeie thuis, huiselijke opvang en kan er ook deftig gecommuniceerd worden. Dat lijkt me op dit moment het beste voor de hond én voor de man zelf, die met z'n hoofd al op een of ander feestje in het buitenland zit ;-).

Wij trekken er dus een streep onder, onze grote liefde zal nog wel langskomen, daar ben ik van overtuigd!

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 09/04/13 17:35

Tuurlijk vinden jullie wel een leuke hond. Hele rare gang van zaken, zeker ook omdat hij zijn paspoort zou willen houden. Echt raar.
Groetjes Miranda (cosy cottage)

Nathalie81
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 23
Lid geworden op: 02/11/12 15:02
Locatie: Gelderland

Ongelezen berichtdoor Nathalie81 » 10/04/13 16:52

Wat jammer, maar misschien is het niet voor niets zo gelopen... Hoop dat jullie, jullie nieuwe liefde spoedig tegenkomen!

Labradoggy

Ongelezen berichtdoor Labradoggy » 10/04/13 17:22

Wat vervelend zeg!
Zit je daarvoor zo in spanning...

labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1042
Lid geworden op: 08/03/10 17:01
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor labbers » 10/04/13 17:23

Geheel begrijpelijk..dit zijn gewoon teveel onduidelijkheden.

Ik hoop dat er gauw een leuk maatje voor roxy zal komen..komt vast goed :) .
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 12/04/13 16:21

wat jammer voor deze hond, zn gouden mandje misgelopen. Het is niet jouw schuld, jij hebt er alles aan gedaan.

Roxy krijgt vast een leuk broertje. Vroeg of laat :knuffel:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 14/04/13 22:04

Goed dat je je gevoel volgt en je hebt gelijk; er zijn nog genoeg hondjes die graag een gouden mandje bij jullie willen hebben. Veel succes met jullie zoektocht!
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.


Terug naar “Belevenissen”