het fietsverhaal van Bob

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

het fietsverhaal van Bob

Ongelezen berichtdoor Muiske » 29/04/13 21:42

Sinds dat bob 1 jaar is geworden zijn wij met bob gaan trainen met fietsen. Onze held op sokken moest er eerst maar niks van weten. Die fiets was veels te eng en hij weigerde zelfs om met me te gaan fietsen.

Na uren trainen heb ik meneer zover gekregen dat hij het leuk begon te vinden. Een kilometer fietsen ging al goed.

Vanavond zijn we weer gaan fietsen samen met het andere baasje. Bob had er veel plezier in en wij ook. Op de terugweg maakte het andere baasje een kleine fout door voor ons te fietsen en iets harder te fietsen.. Bobje ging mee en ging in galop en op hetzelfde moment begint aan de overkant een keffertje in de tuin te blaffen. Voor ik het wist rende bob de straat over met mij erachteraan. Ik kon de lijn niet meer op tijd loslaten en fietste tegen bob aan en viel daarna op de grond. (gelukkig gingen we maar 10km/u). Bobje kreeg een uitbrander van het andere baasje en ik had mn knie uit de kom.. gebeurd wel vaker aangezien ik hypermobiel ben. Knie weer terug gezet en arme Bobje zat heel zielig te kijken. De voorband van mn gloednieuwe fiets is aan diggelen en mn knie is lekker blauw en dik. Heb samen met bob en de fiets teruggelopen naar huis zodat hij niet bang bleef van de fiets. Ik heb een ijsje op mn knie gelegd en daarna een met Bobje gedeeld. Hij ligt nu lekker te slapen op de bank..

Wat een avontuur weer. Zodra mn band gemaakt is ga ik het gewoon weer opnieuw proberen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 29/04/13 22:05

Oei dat klinkt niet lekker :( Is een springer aan de fiets niet een idee, volgens mij werkt dat beter dan aan de hand vast houden. Ik weet het niet hoor, want ik fiets niet met de honden, maar ik meen dat weleens gelezen te hebben. Sterkte met jouw knie!

Gebruikersavatar
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1627
Lid geworden op: 17/01/10 16:24
Locatie: friesland

Ongelezen berichtdoor bubbles » 30/04/13 06:40

Ojee..... beterschap met je knie.....

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 30/04/13 08:34

Ja, het is vallen en opstaan ook voor ons baasjes, ikzelf ben een paar weken geleden gevallen met twee honden aan de fiets, was mijn eigen schuld, maar toch, broek kapot,knie bloedde als een rund, kniebanden verrekt.

De hondjes maar zielig kijken heb ze gelijk geknuffeld en ben gewoon doorgegaan.

Gewoon weer gaan doen hoor, de aanhouder wint en beterschap met je knie.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

Gebruikersavatar
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 175
Lid geworden op: 17/02/13 19:03
Locatie: Noord-Brabant

Ongelezen berichtdoor Sigrid-75 » 30/04/13 11:04

Tjonge...ongelukjes zijn zo gebeurd, wel even schrikken.
Heel veel succes de komende poging, komt vast goed!
Afbeelding
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 01/05/13 17:38

Oeff dat is echt minder! Beterschap met je knie en de volgende keer gaat het vast goed :) Je weet nu waar je goed op moet blijven letten :)

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 01/05/13 18:44

kijk,dat hebben Co en ik dan weer niet :) zulke toestanden.
Zo,n springer vind ik dus weer niks. Ik gebruik een jachtlijntje. Co kan dan nooit voor mn voorwiel komen ,en in geval van nood laat ik gewoon los.

Want je eigen veiligheid gaat altijd nog voor he Muiske!
Beterschap hoor :feest1:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008


Terug naar “Belevenissen”