Wegloophondjes

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Gebruikersavatar
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 374
Lid geworden op: 18/12/10 19:09
Locatie: ZO Brabant
Contacteer:

Wegloophondjes

Ongelezen berichtdoor kate » 21/05/13 19:48

Sinds ik Guus heb schijn ik oog te hebben voor alle andere hondjes in mijn buurt die weggelopen zijn. 3 hondjes zijn al op m´n pad gekomen en gelukkig weer bij hun baasje terecht gekomen.
Gisteren hondje 4 en vanochtend hondje 5.

Hondje 4 rende achter onze auto door een 80 km weg over. Foute boel dachten we. Dus wij stopten voor het stoplicht, ik stapte uit en manlief wachtten om de hoek met de auto. Het jachthondje rende in volle vaart over het fietspad, naast de weg, mijn kant op. Ik probeerde hem in alle rust te lokken, maar het arme beestje was helemaal in paniek en rende zo de weg weer op. Gelukkig zagen de automobilisten dat er iets aan de hand was en remden op tijd af. Ik zag het hondje niet meer, dacht dat hij de bossen weer in was gegaan. Manlief vertelde dat de hond het kruispunt over was gestoken. We zijn hem nog gaan zoeken, maar helaas uit het oog verloren. Het heeft me heel de dag dwars gezeten en ik hoop van harte dat het beestje weer in een warm nestje ligt.

Vandaag kreeg ik een 2e kans. Ik kwam op m´n werk aan, stapte de auto uit en er rende een labrador zo in mijn armen. Met minimale moeite kon het mooie beestje bij z´n halsband pakken en op zoek naar een baasje. Helaas geen baasje te herkennen in de omgeving. Ik heb een mevrouw aangesproken die vlakbij werkt en aangegeven dat ik het labje naar de DA zou brengen. DA wakker gebeld, die gelukkig direct kwam. Chip gecontroleerd, maar hondje stond helaas niet geregistreerd. Hondje mocht bij de DA blijven, afgesproken dat we nog contact zouden hebben. Toen ik na een tijdje weer op m´n werk aankwam kreeg ik een telefoontje van de DA, het hondje was opgehaald.
Dagje ging weer verder en een paar uur later kwam er een vrouw namens het baasje een hele mooie bos bloemen brengen als bedankje, zo lief!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 175
Lid geworden op: 17/02/13 19:03
Locatie: Noord-Brabant

Ongelezen berichtdoor Sigrid-75 » 21/05/13 20:33

Goed bezig!!! :klasse:
Afbeelding
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...

NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 373
Lid geworden op: 23/10/12 19:17
Locatie: Helmond

Ongelezen berichtdoor NicoleGoossens » 21/05/13 20:55

Super zeg dat je haar zo hebt kunnen helpen! Snap dat je in je maag zit met de hond van gisteren. Heb ook ooit zoiets dergelijks meegemaakt. Maar je hebt wel je best voor hem gedaan!
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 22/05/13 17:27

Jeetje je maakt wat mee! Ik hoop dat het eerste hondje ook weer veilig thuis is.

Super dat je een bos bloemen kreeg :)

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 22/05/13 18:39

Zeker goed bezig!

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 25/05/13 13:04

Wat maf dat je dat elke keer mee maakt. Maar wel goed van je dat je ze elke keer op vangt. Misschien een hondenopvang gaan beginnen? :lol: :D
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015


Terug naar “Belevenissen”