De beste stuurlui staan aan wal

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 132
Lid geworden op: 31/03/13 21:48
Locatie: vlakbij de zee :-)

Ongelezen berichtdoor Lientje01 » 13/07/13 14:57

Cissy schreef:
Nee els zou ook woedend zijn ben met yunah tijdens een training weg gelopen omdat de trainer haar een trap gaf .. Ook al was t voor een andere hond bedoeld .... Slaan maakt meer kapot an je lief is :evil:


Wat? Een trainer die jouw hand trapt? Ik zou direct een klacht indienen. Wat is dat voor belachelijks. Ik zit hier paf te zitten op mijn bureaustoeltje.

Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 132
Lid geworden op: 31/03/13 21:48
Locatie: vlakbij de zee :-)

Ongelezen berichtdoor Lientje01 » 13/07/13 15:01

Els schreef:
roelien schreef:Dat bemoeien komt me volledig bekend voor, maar de hond van een ander slaan!!!???
Ongelooflijk... niet te bevatten...

Wat is er mis met een hond aan een lijn uitlaten?


Dat heeft ze uitgelegd, want dat vroeg ik uiteraard ook.

Kijk, luister en huiver: Een hond aan een halsband is pure dierenmishandeling omdat een hond die trekt zichzelf dan verstikt en zn luchtpijp dan dicht klemt.
En w.b. die corrigerende tik: een hond begrijpt geen nee, hij moet eerst pijn voelen om nee te snappen.

Mijn reactie: :eusasnooty: :eusasnooty: :eusasnooty: Ik heb Flow bij me geroepen, hebben even geknuffeld en we zijn lekker samen doorgelopen.
Gekke mensen heb je toch.. :?

En daaraan merk ik dat ik gegroeid ben, vroeger had ik dat mens een klap terug gegeven of op zn minst verrot gescholden. Tegenwoordig kan ik me omdraaien en weglopen.


Zullen we deze dame in een kring van honden eens een aantal zaken leren? Wat een arrogantie! Knap dat je je verder in hebt weten te houden. Blijf met je poten van andersmans hond af. Owh.. en Bijke heeft al vanaf kleins af aan een gewone halsband om. Kwestie van leren om niet aan te de lijn te trekken. Lukt goed bij Labradors. Bah.. wat een klotemensen op deze aardbol he..

Gebruikersavatar
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 622
Lid geworden op: 08/10/08 13:36
Locatie: amsterdam

Ongelezen berichtdoor michelle » 13/07/13 15:32

hier ook eens een dergelijk voorval meegemaakt toen Fleur een pupje was.
knap hoor dat je je zo kan beheersen.
ik ben toen helemaal uit mijn plaat gegaan stond neus aan neus :(
de brutaliteit om een tik aan andersmans hond te geven :shock:
dat kan gewoon niet :evil:
Afbeelding

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Ongelezen berichtdoor ober » 13/07/13 18:13

Eigenlijk zou je zo iemand ook een klap op haar neus moeten geven omdat zij zelf iets doet wat van jou niet mag...........
Salut
Thea
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Gebruikersavatar
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 264
Lid geworden op: 10/05/13 12:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Binno » 13/07/13 18:30

:shock: :shock:
ik zou uit mijn vel gesprongen zijn denk ik :evil:

dus dat jij je hond aan een halsband uitlaat vindt ze niet kunnen
maar dat zij jouw hond een klap op de neus verkoopt vindt ze wel heel normaal? :kopstoot: :censuur:
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013

Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 261
Lid geworden op: 29/05/13 19:52
Locatie: Zuid - Holland

Ongelezen berichtdoor Cissy » 13/07/13 21:30

Lientje01 schreef:
Cissy schreef:
Nee els zou ook woedend zijn ben met yunah tijdens een training weg gelopen omdat de trainer haar een trap gaf .. Ook al was t voor een andere hond bedoeld .... Slaan maakt meer kapot an je lief is :evil:


Wat? Een trainer die jouw hand trapt? Ik zou direct een klacht indienen. Wat is dat voor belachelijks. Ik zit hier paf te zitten op mijn bureaustoeltje.


Is nog een fokker ook .......
each day is a gift

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 13/07/13 21:34

Els schreef:
Kijk, luister en huiver: Een hond aan een halsband is pure dierenmishandeling omdat een hond die trekt zichzelf dan verstikt en zn luchtpijp dan dicht klemt.
En w.b. die corrigerende tik: een hond begrijpt geen nee, hij moet eerst pijn voelen om nee te snappen.


Ahhh... jaa... natuurlijk...:roll:

Een halsband is toch heel wat anders dan één of andere wurglijn of een jachtlijntje zonder stop

Fijn dat je hier in gegroeid bent en je zo kan omdraaien, zulke mensen zijn jouw verhaal helemaal niet waard...

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 14/07/13 11:48

Dat bemoeien dat herken ik heel goed, maar een tik geven :shock: :evil:
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 14/07/13 11:55

Wat een raar wijf (sorry ik heb er geen ander woord voor) die is niet goed bij haar hoofd. Je ermee bemoeien is al irritant maar ook daadwerkelijk iets doen bij de hond van een ander???? :confused:
Sjonge je bent waarschijnlijk te verbijsterd om fel te reageren maar anders zou je zo'n mens toch :evil:

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 14/07/13 12:43

Pfff echt belachelijk!

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 14/07/13 14:18

och hier ook ervaring mee hoor, een pup aan de lijn is blijkbaar een excuus voor allerlei mensen om meteen een heel verhaal op te hangen over opvoeding, gedrag en ander gelul. Ik ben al een paar keer echt pissig geworden.. Pom is niet zo snel onder de indruk dus dat is op zich wel fijn, maar ik begrijp gewoon niet waar die bemoeienis voor nodig is.
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Gebruikersavatar
Jutta
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2630
Lid geworden op: 06/09/10 08:42
Locatie: Vleuten

Ongelezen berichtdoor Jutta » 14/07/13 15:02

Tjonge jonge niet te geloven. Dat jij daar nog rustig kon blijven maar dat was zeker beter zo.
Afbeelding

bedankt Sharon !

Gebruikersavatar
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1215
Lid geworden op: 18/04/06 10:37
Locatie: Nieuwe Pekela
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Naomie » 14/07/13 15:10

Inderdaad mijn grote ergernis nummer 1. Mensen die het even beter denken te weten, de honden in 1 minuutje even een " lesje" willen leren. Ik kan me er zo kwaad over maken en voor je het weet hebben ze iets " geflikt" he? :evil: die beterweters ...
Of even een stomme opmerking maken en hun eigen mening ongevraagd en ongewild aan je opdringen. Spijtig genoeg krijg ik soms ook pupkopers van ons aan de telefoon die ik dan weer een beetje bij elkaar probeer te vegen :ellendig: ... maar begrijp me niet verkeerd , ik ben blij als mijn pupkopers vervolgens ons bellen om stoom af te blazen, hun verhaal te doen of om onzekerheden weg te halen ...
Afbeelding

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 14/07/13 18:41

Ik had voor dit incidentje al contact gehad met onze fokker, kreeg daar super goed advies en daar ben ik heel erg blij mee. Zowiezo hebben we goed contact, dat is belangrijk vind ik. Caro en Daan zijn mn vraagbaak als ik het even niet meer weet. :)

De dame in kwestie kwamen we uiteraard vanmorgen weer tegen, was expres al vroeg gegaan om ze te ontlopen maar helaas. Flow liep er met een flinke boog omheen, wat mij mooi uitkwam zodat ik niet hoefde te blijven staan voor een praatje. Ik hoorde haar iets mompelen over mensen die geen goede morgen zeggen, maar ik praat niet meer tegen haar.
De dame heeft een slechte naam in de buurt, ze schijnt dit soort acties vaker uit te halen, goed bedoeld, maar het pakt verschrikkelijk rot uit.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 14/07/13 19:35

Pff heb hekel aan zulke mensen!

Paar jaar geleden ook zo iets mee gemaakt met mijn berner. Andere hond gromde naar hem, waardoor Cai automatisch terug gromde. Omdat ik bij hem stond. Ipv dat die muts haar hond weg trekt. Gaat ze tegen mij zeggen dat ik er niet bij moest gaan staan. Want stel je voor dat Cai mij zou grijpen. Heb gezegd dat ze haar hond maar onder controle moest houden en ben weg gelopen met Cai.

Cai reageert nauwelijks op andere honden. Tenzij ze te dicht bij mij komen en grommen. Dan gaat hij wel voor mij staan. Maar touw zal niet strak komen te staan.


Terug naar “Belevenissen”