Tkos waa, soon hontsjie....

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Gebruikersavatar
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 28/01/14 12:07

Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor Wimbo » 05/02/14 12:06

Naar aanleiding van een zojuist geplaatste topic over de gewonde honden door graven in de tuin, kwam een vraag in me opborrelen:

Zorgkostenverzekering! Zijn er mensen die hier de hond verzekerd hebben tegen dit soort ongerieven? Ik ben eens op zoek gegaan en (even snel) kwam ik uit bij OHRA. Deze leek me naast redelijk goedkoop, ook goede voorwaarden te hebben. Voordat ik al de kleine lettertjes bij alle aanbieders moet gaan doorlezen: wie heeft ervaring met verzekeren? (Niet persé OHRA)
La, la, la, Labrador!!

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor Nancy » 05/02/14 12:15

Wij verzekeren niet. Bij Joris had het, ondanks dat graven in de tuin gisteren, nog steeds niet geloond. Bij Jonas hadden we het er nu net aan uitgehad en die is zelfs al een keer in het ziekenhuis geweest.
Gisteren hadden we gewoon pech, 2 honden onder narcose (gelukkig rekende ze niet het avondtarief!!!), een flinke rib, maar dat scharrelen we wel ergens bij elkaar.

Het wordt altijd afgeraden verzekeringen te nemen als je het zelf kunt dragen. Het blijft een gok natuurlijk, want je weet nooit of je wel of niet voor kosten komt te staan, maar als je die niet krijgt, dan is het toch ook maar weggegooid geld.

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor marie » 05/02/14 12:43

Ik heb ze verzekerd bij de hema. Super verzekering brn er heel blij mee. Kom nogal vaak bij de dierenarts, jamer genoeg. Moet er niet aan denken dat ik dat allemaal zelf moet betalen nu hoef ik het alleen voor te schieten.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

Gebruikersavatar
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 333
Lid geworden op: 23/11/13 16:28
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor x-YaraYoup-x » 05/02/14 12:55

Youp & Yara zijn allebei niet verzekerd, tot nu toe is het ook niet nodig geweest..
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013

roelien

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor roelien » 05/02/14 13:18

Ik heb mijn hond wel verzekerd, heb geen hoog inkomen, en onverwachtse da kosten zou ik anders mogelijk niet kunnen betalen.
Zit nu bij proteq, hiervoor bij petplan. Beide verzekeringn gooien echter steeds meer uit de pakketten, wat wel zuur is.

Ik heb voor proteq gekozen ivm, eventuele, heupen en ellebogen vergoedingen, wat OHRA trouwens ook vergoed.
OHRA heb ik uiteindelijk niet gedaan, omdat in hun voorwaarden wel heel duidelijk staat dat als je veel kosten maakt je eruit gezet kan worden. Nu schijnt elke verzekering dat te kunnen doen, hoorde ik later
Maar zij konden geen uitleg geven op welk moment kosten te hoog zouden zijn en je eruit ligt.

Het is net als met mensen en autoverzekering(jaja weer een auto vergelijk) je weet naderhand pas of je er wat aan gehad hebt.
zijn ook mensen die ervoor kiezen om geld apart te leggen, maar als je daarmee begint als je pup net in huis is, en er gebeurd wat op korte termijn, is je potje bij lange na niet gevuld.
En je hoort nog wel eens dat het potje voor andere noodzakelijke dingen gebruikt word.

Gebruikersavatar
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 28/01/14 12:07

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor Wimbo » 05/02/14 15:15

Tja, het blijft een keuze. Als je (net als bij grote mensen zeg maar...) een heleboel zelf moet betalen, is het misschien niet de moeite. Helaas weet je dat altijd pas achteraf. Tientje per maand = 120 € per jaar. Ik denk dat een béétje operatie al ietsje meer kost. En je weet niet OF het gebeurt alleen dat het KAN gebeuren. Dat is beginsel van een verzekering natuurlijk...

Maar van degene die er een hebben: wat is een goede? Ik hoor iets over HEMA. Wist niet eens die honden verzekeren.
La, la, la, Labrador!!

Gebruikersavatar
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 08/08/13 21:26
Locatie: Scharnegoutum

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor Mariska » 05/02/14 16:09

Als ik zoek op hond verzekeren kost het al snel twintig euro per maand met een eigen risico van 20% per behandeling bij Ohra bijvoorbeeld. Dus dan zou je afhankelijk van de verzekering natuurlijk al snel op een aardig bedrag zitten.
Wij hebben ervoor gekozen om Bowie niet te verzekeren. We zetten sowieso iedere maand al spaargeld opzij en zou er iets met Bowie zijn betalen we dat daar uit. Bij onze vorige hond hebben we twee en een half jaar weinig kosten gehad, alleen vaccinaties en een keer een kuur antibiotica. Hij werd helaas ziek, lymfeklierkanker en was eigenlijk in anderhalve maand zo ziek geworden dat hij is overleden. Totale kostenpost was hoog omdat hij ook vijf dagen in de Tweede Lijn in Wilhelminaoord heeft gezeten maar het afsluiten van een verzekering was duurder geweest in dit geval.
Daarom hebben we besloten om Bowie niet te verzekeren. Het is denk ik maar net wat je eventuele ervaringen zijn en waar je je prettig bij voelt
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 05/02/14 16:19

Wij zetten elke maand een bedrag opzij voor dierenartskosten, enz voor Lex. Dit gebruiken we echt alleen maar voor hem! Toen we hem op 6 jarige leeftijd kregen vond ik het maandbedrag erg hoog voor wat je eigenlijk 'kreeg'.. We hebben toen ook besloten om zelf te gaan sparen voor zijn ziektekosten.
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

roelien

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor roelien » 05/02/14 18:50

Wimbo schreef:Maar van degene die er een hebben: wat is een goede? Ik hoor iets over HEMA. Wist niet eens die honden verzekeren.


Je weet het idd pas achteraf. Maar ik ben liever vooraf geld kwijt, dan achteraf bij derden te moeten aankloppen omdat ik het geld niet heb,

En wanneer is een verzekering goed? Als ze alles vergoeden? die bestaat niet.
Als ze hd/ed problemen vergoeden, dan heb je de keus uit proteq en ohra.
Of als ze gewoon hun eigen voorwaarden nakomen?

Verder heb je heel erg veel verzekeraars, idd hema, maar ook kruitvat heeft een hondenverzekering.

Je zal zelf moeten gaan vergelijken wat jij belangrijk vind. En de voorwaarden goed lezen, dan kan het achteraf nooit tegenvallen.
Wat ik alleen een 'probleem' vind met honden verzekeren is dat ze de voorwaarden na een jaar mogen wijzigen, en als je dan afgelopen jaar wat hebt gehad en je wil over naar een ander omdat de voorwaarden je niet meer aanstaan, dan krijgt je uitsluiting op dat onderdeel.

Ik heb proteq en ben tevreden.

KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 21/02/12 11:23

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor KimenBart » 05/02/14 19:05

Wij hebben beide honden verzekerd bij proteq. Bevalt tot nu toe prima. Alles is altijd vergoed, ook de ed afwijking bij Luna.
:)

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor Lien » 05/02/14 21:37

roelien schreef:Ik heb voor proteq gekozen ivm, eventuele, heupen en ellebogen vergoedingen, wat OHRA trouwens ook vergoed.


Ik heb met Ohra gebeld hierover naar aanleiding van een vraag van een pupkoper van mij en het blijkt als er in het geval van heupen en ellebogen ook sprake is van OCD (wat in 9 van de 10 gevallen zo is) de Ohra niet uitkeert. Dat staat ook in de polisvoorwaarden. Gebakken lucht dus die heupen en ellebogen, loze beloften.

Voor een labradorpup is de basisverzekering van Proteq een goede omdat bij deze verzekering heupen en ellebogen wel écht verzekerd zijn.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 132
Lid geworden op: 31/03/13 21:48
Locatie: vlakbij de zee :-)

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor Lientje01 » 05/02/14 22:19

Proteq.. Nu zouden we de kosten ook zelf kunnen dragen maar aangezien het altijd onzeker is of ik wel of niet werk heb en voor hoe lang durf ik dat risico niet te nemen. Afgelopen jaar hebben we de kosten er ruim uit gehaald omdat ze gesteriliseerd is en twee keer medicijnen nodig had. En inderdaad de heupen en ellebogen dekking die bij hen wél verzekerd is.

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor Fleures » 06/02/14 00:35

Wij hebben Maika bij Petplan verzekerd, inderdaad ben je in veel gevallen meer geld kwijt aan de verzekering (die vaak maar een deel dekt) dan je waarschijnlijk kwijt zult zijn aan de dierenartskosten. Wij hebben helaas een laag inkomen en niet echt reserves en ik zou, zoals eerder genoemd is, niet bij derden aan willen kloppen omdat mijn hond geholpen moet worden. Mocht het zo zijn dat ze geopereerd moet worden kunnen wij gewoon niet ineens, zeg, 600 euro neertellen. Het is inderdaad ook afhankelijk van je eigen ervaring. Onze vorige hond moest worden ingeslapen door haar baarmoederontsteking. Er was nog een kleine kans dat ze het zou overleven maar vanwege financiele problemen konden mijn ouders de operatie ook niet betalen. Er is zoooveel keuze, ik zou er eens lekker voor gaan zitten en kijken wat je aanspreekt. Ik lees vaak zoveel mogelijk recensies om een goed beeld te krijgen. Succes met je keuze!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

roelien

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor roelien » 06/02/14 12:38

Lien schreef:Ik heb met Ohra gebeld hierover naar aanleiding van een vraag van een pupkoper van mij en het blijkt als er in het geval van heupen en ellebogen ook sprake is van OCD (wat in 9 van de 10 gevallen zo is) de Ohra niet uitkeert. Dat staat ook in de polisvoorwaarden. .


Okeej.... oeii... dat is een gevaarlijke... Goed dat je het meld!

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Tkos waa, soon hontsjie....

Ongelezen berichtdoor Muiske » 07/02/14 16:16

Wij zijn bij Proteq. Ben er blij mee want bob heeft medicatie die per maand 180 euro kostten. Door de verzekering hoefen wij hier maar 20% van te betalen. Dus voor ons is het super.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015


Terug naar “Belevenissen”