geschrokken

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 12/10/14 17:09

ja hij beweerde dat ik discrimineer dat ik na de wond gezien te hebben dacht: dat zal die agressieve Stafford wel gedaan hebben...
Maar de dierenarts zei al dat als als het al vaker gebeurd is zijn verzekering w.s. moeilijk zal doen en niet zal betalen na een paar keer. Dus ik verwacht dat dat het wel is.
HIj heeft uiteindelijk de helft betaald en foto`s genomen van de wond en wil die naar een expert ofzo opsturen om te laten beoordelen of dit een bijtwond van een Stafford is ... Hij ging ook nog in discussie over het tarief van mijn dierenarts vond ik dat ik gisteravond gelijk had moeten komen en dan hadden we naar zijn ( goedkopere ) dierenarts kunnen gaan. Maar ten eerste dat hebben we gedaan maar hij was niet thuis en ten tweede ik heb vertrouwen in MIJN dierenarts... en zo duur zijn ze niet. Ja het was avond/weekeinde tarrief maar ja het was zaterdagavond en hij heeft EN antibiotica EN pijnstillende ontstekingsremmers gehad dus ja..
pfff ben er flink van slag van die man doet nu echt alsof ik gek ben het allemaal wel mee viel..

Zei; Nou ik zag geen plukken haar dus hij heeft niet gebeten...

marron
Speurneus
Speurneus
Berichten: 31167
Lid geworden op: 18/04/04 04:41
Locatie: hengelo (o)
Contacteer:

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor marron » 13/10/14 01:02

pffff, ik zou toch aangifte doen voor de zekerheid.
Hoe ist met je manneke nu ?
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)

Gebruikersavatar
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 195
Lid geworden op: 06/05/13 16:22
Locatie: Zeewolde

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor Tarzan » 13/10/14 07:37

Nu die man zo reageert zou ik ook aangifte doen.
Dit is gevaarlijk en kan vaker gebeuren.
Sterkte trouwens. Ik heb ooit zoiets meegemaakt met onze eerste hond. Die werd aangevallen en gebeten door een Duitse Herder. De eigenaar lachte ons gewoon uit, maar die hond had in het oor van Nicky gebeten.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor -kim- » 13/10/14 09:26

Ik zou zeker aangifte doen !

Een tijd geleden fietste ik met Mexx in een losloopgebied en ik zag een man met een bouvier aankomen, dus ik stap af en liet Mexx naast mij zitten ( met de fiets dus tussen de man en hond en ons in). Die man loopt langs met die grommende bouvier en op het moment dat hij langs is, laat de man de lijn langer en valt hij Mexx aan, die schreeuwde het uit.
De man vroeg wel of er schade was, maar ik kon dus in eerste instantie ook niets vinden en die man liep snel verder.
Ben behoorlijk geschrokken verder gefietst en toen ik Mexx wou aanlijnen toen we bij de weg kwamen, zat mijn hand onder het bloed. Een hele snee in zijn oor, bloede als een rund. ( kan me zelf nog voor mijn kop slaan dat ik dat niet meteen gezien heb).
Heb mijn sjaal om Mexx zijn kop gebonden en ben naar huis gelopen en meteen door naar de dierenarts.
Maar ik wist niet waar die man met die bouvier woonde.

Dag erna lag er een briefje in de brievenbus, van iemand die het gezien had en vroeg of mijn hond schade had en of ik aangifte wou doen als dat zo was , met het adres erbij waar die man van de bouvier woonde. Zijn hondje had de aanval van de hond namelijk niet overleeft.
Ben naar de man toe gegaan voor overleg, maar er was nooit iemand thuis en ik heb dus ook maar een brief in de bus geduwd met de rekening. Nooit meer iets van gehoord, maar ben wel aangifte gaan doen. Ben die man nooit meer tegen gekomen, dus weet niet wat er verder mee gebeurt is.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor corretje » 13/10/14 12:20

Jeetje wat een vervelend verhaal/verhalen zeg!! Dat soort bijtincidenten zijn nooit leuk om mee te maken. Ik loop altijd om een stafford heen. Helaas ook niet snuffelen omdat ik ze niet vertrouw. Ook al zijn ze lief als de baas dat zegt.

Diezel is alleen 2 weken terug door zijn vriendinnetje in zijn oor gebeten. Zij vond dat Diezel te lang weg bleef en dacht ik corrigeer je even :( Dat doet ze meestal. Haar baas en bazin en ik proberen dat haar af te leren. Ze heeft een teletac, maar dan krijgt ze het piepje en dan is het al over :D

Maar het blijven vervelende dingen en ik zou zeker aangifte doen. Zeker omdat de man nu zo onredelijk reageert. Eerst zielig lopen doen en dan.. Een goede afleidings manouvre.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor sbientje » 13/10/14 12:27

wat een vreselijke eikel zeg...

ik ontwijk staffords ook als de ziekte. Het is heel vooroordelerig, maar ik moet het geowon niet. Pom is ook best een kreng soms en ik moet echt geen gevecht met een staff..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor HennyH » 13/10/14 12:58

Ja, ik ben het met de rest eens. Aangifte doen want nu is het nog goed gegaan maar er lopen ook slagaders in de hals. Laat het hem ook maar weten dat je je niet zo laat afschepen en er werk van heb gemaakt....

Bovendien die baas van de Stafford laat het ook gebeuren. Hij weet dus hoe zijn hond reageert als de Jack Russel gromt en nog laat hij de Stafford naar een andere hond gaan. Een beetje kromme redenatie. En dan eerst heel aardig doen en helemaal zat zijn van z'n eigen hond en dan als er toch een rekening komt zo lullig doen. Raar figuur.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor Milou » 13/10/14 13:16

Hè, bah! Super rot gevoel als je hond wordt aangevallen.
Achteraf is makkelijk praten over je gemaakte keuze, dus niet te veel over in zitten.
Dikke knuffel aan Chester.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor rimanime » 13/10/14 17:00

Ik vind het nogal asociaal om jouw Chester als proefkonijn/hond te gebruiken, als je weet hoe je hond is. Sterkte met je ventje en voor jou :bloem:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 13/10/14 19:09

Dank voor de lieve reacties.. ik heb zo een belafspraak met de wijkagent

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 13/10/14 19:48

Nou de politie gesproken en dit http://www.gevaarlijkehonden.info doorgemaild gekregen vd meldkamer-mevrouw
en het advies gekregen om de hond te melden bij de gemeente. Als er dan meerdere meldingen komen gaan ze in gesprek met de eigenaar en zal hij verplicht wordne zijn hond aan te lijnen ten alle tijden of te muilkorven uiteindelijk in beslagleggen afhankelijk van de hoeveelheid en ernst

Verder zou de wijkagent de hondenwacht vragen contact met me op te nemen van deze buurt want die heeft overzicht
die kan ( weet niet of hij dat dat zal doen of uberhaupt mag ) mij vertellen of er al meldingen geweest zijn van deze hond.

hij heeft een aantekening gemaakt van ons gesprek en ik kan dat ten alle tijden omzetten in aangifte. Ook pas over 2 jaar bv als blijkt dat er dan meer dingen gebeurd zijn bv..

Voel me in ieder geval wel gehoord !

Gebruikersavatar
Ellen64
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10/04/14 15:47

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor Ellen64 » 14/10/14 07:06

Ik verbaas me erover dat hij maar de helft wil betalen. In mijn ogen moet hij ALLES betalen. Heb zelf meegemaakt dat mijn Drentse patrijs op eigen terrein lag achter de poort. Ze had altijd de gewoonte om met 1 poot onder de poort door te liggen op stoep. Ze lag lekker te dutten toen 13 jaar oud. Er kwam een man met 2 honden voorbij en een ervan greep de poot van onze hond en liet niet los. Nou een gejank van hier tot tokyo en het resultaat was een slagaderlijke bloeding. De eigenaar liep gewoon door! Mijn zoon er achteraan en ja dat had hij al meer gedaan...... Uiteindelijk wel via zijn verzekering betaald. Rekening dierenarts ruim 500 euro. Er moest worden gehecht, een drainage aangelegd en 3 weken lang iedere dag naar de dierenarts om verband te verschonen. Inmiddels heeft de eigenaar de hond laten inslapen. Navraag bij verzekering en gemeente leerde mij dat de bijtende hondeneigenaar altijd verantwoordelijk is en dus moet betalen.
Nu waren we gelukkig thuis, maar als we dat niet waren geweest was ze dood gebloed!!

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 14/10/14 10:31

Ja daar verbaas ik me ook over.. Hij zegt dat hij dat al heel wat vind omdat hij het een ongeloofwaardig verhaal vind.
Hij zegt: hoe kan ik nou weten dat je niet daarna om de hoek nog een andere hond tegen bent gekomen die hem gebeten heeft.. ? Tja dat kan hij niet weten, maar komop zeg daar lieg ik toch niet over.. En hij heeft zelf gezien hoe aggressief zijn hond was.. !

Ondertussen is Chester toch niet helemaal lekker.. wond is ook flink dik en er kom veel vocht uit. Dat is nog wel gewoon mooi helder en hij heeft geen koorts. Nog maar even afwachten dus. Vanochtend belde wel de dierenarts hoe het ging. Afgesproken dat we tegen het weekeinde nog even contact hebben. HIj is wel wat lusteloos dus goed monitoren maar.

Ik hoorde ondertussen wel van een buurvrouw dat deze meneer zijn vorige hond weg heeft " moeten" doen omdat er problemen waren in de buurt .. het fijne wist ze er niet van wel dat hij daar veel verdriet van heeft. Dus w.s. is hij gewoon heel erg bang dat zijn hond nu ook weer weg moet ?

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 14/10/14 10:32

Ik snap trouwens niet dat je dan weer voor zo`n ras kiest ?!

Gebruikersavatar
Ellen64
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10/04/14 15:47

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor Ellen64 » 14/10/14 10:36

Nee snap ik ook niet. Het ergste is dat hij niet zijn verantwoordelijkheid neemt en de kosten betaald. Dat afschuiven op dat een andere hond het gedaan zou hebben, belachelijk. Sterkte met Chester en hopelijk voelt hij zich snel weer beter.


Terug naar “Belevenissen”