geschrokken

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 11/10/14 17:31

phoeehee ben geschrokken vanmiddag zeg..

We liepen lekker te wandelen en kwamen een stel tegen met ieder een hond aan de riem. De een een soort Jack Russel en de ander met een stafford
Op een afstandje hoor ik de man al tegen de safford zeggen: Zullen we eens rustig gaan kijken bij dat labje ??
( ben zelf niet echt fan van honden laten kennismaken aan de lijn, maar vooruit )
Echter vlakbij gekomen kwam eerst de Jack russel waarop die man al heel hard NEE riep. Maar de Jack Russel snauwde naar Chester. Niets aan de hand verder en liep verder
Echter in eerste instantie zei die man :" ja nu is het klaar " wat ik niet snapte .. ( later wel )
Chester loopt richting de Stafford waarop die man zegt :" ok laten we het even proberen" op het moment dat Chester in de buurt komt vliegt de Stafford hem aan :shock: en niet zo`n beetje... die man trekt hem terug en corrigeert hem... waarop die stafford hem aanvalt.. :shock: :shock: hij moest echt alle zijlen bijzetten om zijn hond onder controle te krijgen.. toen uiteindelijk de Stafford rustig was gaf hij hem aan zijn vrouw met de mededeling: " ok dat was het dan nu is het klaar.. neem hem maar mee naar huis"
Hij kwam even bij mij checken of Chester niets had.. En we raakten aan de praat. HIj baalde ontzettend en zei dat dit de druppel was... dat de stafford weg moest. Hij vertelde dat het een lieve hond was, maar zodra de andere ( die kleine noemde hij hem ) grauwde naar een andere hond was het mis.Dan zag de Stafford die andere hond als DE vijand en viel aan. Hij zei dat als hij hem zijn gang liet gaan hij een andere hond echt doodbijt. Gezegt dat ik vooral ook schrok dat hij HEM als baas aanviel Dat beaamde hij zegt hem ook echt niet de baas te zijn ( die man was 2 bij 2 )
De stafford nog niet eens volwassen.. Hij zei ook dat het hem echt wel verdriet deed, maar hij niet durft te wachten tot een keer echt mis gaat...

ben echt wel onder de indruk van het verhaal eigenlijk. :( wilde het even met jullie delen

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 11/10/14 17:43

Hopelijk is chester oke!
Triest dat mensen dit niet beseffen voordat ze een dergelijke hond aanschaffen, want het gaat nogal eens mis. :-(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 11/10/14 17:57

goffer kom er net achter dat hij wel gebeten is... gapende wond onder zijn kin.. zo op naar de Dieren-arts.. :(

Gebruikersavatar
FunnyNina
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2243
Lid geworden op: 28/03/10 13:30
Locatie: Maastricht

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor FunnyNina » 11/10/14 18:47

Beterschap met Chester, heb je het adres van die meneer dan kan je misschien de kosten van de DA bij hem verhalen?
Sorry dat ik dit zeg maar hij kan die hond beter in laten slapen die is vind ik tenminste niet meer te vertrouwen.

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 11/10/14 20:38

ja we zijn er ondertussen achter waar ze wonen. ( we hebben zo`n buurvrouw die iedereen kent haha )
Net aan de deur geweest, maar ze zijn niet thuis. De dierenarts zei ook al dat het echt niet normaal gedrag is om een hond die niet doet zo te pakken en dan ook nog in zijn hals te bijten. Volgens haar maakt dat nogal uit waar de beet zit, maar is dit duidelijk heel aggresief.

Wond was gelukkig niet heel diep alhoewel je de halsspier wel ziet, maar het vliesje eromheen was nog intact..
Goed schoongemaakt. Ze durfde niet te hechten omdat het vuil er dan niet uit kan.
Hij heeft antibiotica mee en pijnstillers.
Maandag even bellen hoe het gaat.

Ze wees ons er ook al op dat de verzekering van die man het w.s. betaald, maar dat als dit soort dingen al vaker gebeurd zijn er een kans is dat die niet betalen. Ze wees ons ook op dat we melding konden maken hiervan omdat het wel gevaarlijk is zo`n hond
eerst maar eens met die mensen gaan praten morgen..

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 11/10/14 20:40

Ik baal trouwens onwijs dat ik het niet gelijk gezien heb maar ja

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 11/10/14 21:13

Dat kan gebeuren in die dikke vachten van onze labjes. Heel veel sterkte met chester, hopelijk geneest het snel! En hopelijk valt er over te praten met die mensen. Erg hoor :-(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 11/10/14 21:29

Ja als je zo'n ras de baas niet bent kan je het schudden en had je een konijn moeten nemen om te knuffelen..
Wie geen hondentaal kent moet zeker geen laagdrempelige hond nemen als om waakzaamheid /agressie gaat!

Fijn dat jullie op wat nare beelden na ongedeerd zijn :)

Gebruikersavatar
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 191
Lid geworden op: 13/06/13 11:24
Locatie: Vlakbij Hoogeveen

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor michelle1301 » 11/10/14 22:15

Ondanks dat ik genoeg lieve staffords en pitjes ken. Ik ontwijk ze altijd als ik met mijn lab en mechel loop. Puur omdat ik niet weet hoe ze zijn en ze kunnen veel schade aanrichten.

Nu mogen mijn honden sowieso niet aan andere honden ruiken als ze aan de riem zitten. Maar sinds we een mechel erbij hebben, lijnen spontaan meer mensen hun hond vast :lol: Terwijl het allebei schatten zijn en zeer sociaal.

Hopelijk komt alles goed met je lieverd.

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 11/10/14 23:03

Ja ik baal ook Michelle... laat hem eigenlijk ook zelden aan de riem snuffelen en zeker niet als ik twijfel, maar ja.. nu dus wel

Zo te zien heeft hij weinig last overigens, maar dat kan ook de pijnstillers zijn

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 11/10/14 23:03

hmm dat was 2x

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 11/10/14 23:27

Pfffff, dat is inderdaad schrikken!!! Hopelijk geneest de wond van Chester snel en goed! Sterkte ermee...
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Charella

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor Charella » 12/10/14 10:30

Jeetje dat is echt heftig. Balen dat Chester alsnog een wond heeft. Hopelijk geneest het goed! Beterschap!

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor kristies » 12/10/14 13:04

Terug geweest naar de eigenaar die doet nu alsof hij van niets weet. ZIjn hond is de braafheid zelve en doet nooit een vlieg kwaad. HIj geloofd het niet zo... Komt straks de wond zelf bekijken... hoe irritant is dat..

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: geschrokken

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 12/10/14 16:48

Oh bah wat een toestand. Sterkte ermee hoor.

Ik ben zelf hondengek echt waar ,maar ik kan niet snappen waarom mensen dit soort honden nog neemt;overal waar je komt kijken ze je wantrouwig aan ,je kunt nooit eens relaxed wandelen; altijd moet je opletten:zijn er andere honden in de buurt?;En vakantie met je hond kun je ook vergeten in bijna heel Europa en Scandinavie;
Waarom neem je dan zo,n "beest".
En bovendien, ze zijn nog lelijk ook! Neem gewoon een leuke vrolijke labrador!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008


Terug naar “Belevenissen”