Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor Brownie » 21/10/14 20:30

Zoals ik al veel gemerkt heb sinds Rebel bij ons woont, staat iedereen klaar met gevraagd en vooral ongevraagd advies. Soms sta ik echt met mijn oren te klapperen en ik kan me zo voorstellen dat dat bij jullie ook zo is.

Dus ik vroeg me af, wat is het beste en het slechtste advies wat je ooit kreeg?

Ik zal aftrappen :D

Slechtste advies: (van een man op straat) "Hij heeft zoveel energie, ik zou hem lekker elke dag een uurtje achter een bal aan laten rennen, daar wordt hij wel rustig van". Nou meneer... aangezien hij pas 5 maanden is, lijkt me dat nog niet zo'n goed plan. Zeker niet aangezien hij normaal best rustig is in huis, alleen druk wordt van mensen die zoals u over hem heen gebogen staan en nee tegen hem roepen omdat hij zo enthousiast is. Maar evengoed bedankt :confused:

Beste advies: (van onze trainster) "Hoe minder je met hem traint, hoe meer hij in balans komt". Dit behoeft denk ik wat uitleg. Rebel is een hele tijd overprikkeld en gestresst geweest. Het is waarschijnlijk een combinatie geweest van ons prikkelrijke gezin, te hoge verwachtingen van onze kant en gevoeligheid voor stress aan zijn kant. Sinds we alles hebben losgelaten, gaat het zoveel beter! Nu in kleine stapjes het trainen weer spelenderwijs oppakken en hij vindt het zowaar erg leuk! En ik op deze manier ook :D

Wie volgt?
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 317
Lid geworden op: 18/09/12 08:28

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor Nancy » 21/10/14 20:34

Slechtste advies:
Gewoon laten janken, duurt een weekje, maar gaat vanzelf over.
Tja, hij raakt vanzelf teleurgesteld in je als hij koud en alleen ineens in een bench ligt, roept om zijn nest en niemand reageert. Dat deden we dus ook niet, dus wij voorkwamen dat hij ging janken.

Beste advies:
KVV!
Het was voor Jonas open verhemelte, maar Joris ging mee. En sindsdien hebben we in Joris een stabielere hond die minder piekt in zijn stuitergedrag en er een stuk prachtiger uit ziet!

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor rimanime » 21/10/14 21:08

Slechtste advies toen Lola jong was en nog lerende.......U moet een slipketting gebruiken, dan leert ze het springen wel af. Uiteraard niet opgevolgd :wink:

Beste advies is van mijzelf; altijd naar je onderbuik gevoel luisteren en daarop vertrouwen. Heeft me nog nooit teleurgesteld :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor kristies » 21/10/14 22:33

Slechtste advies is hier denk ook de slipketting.. Ook niet opgevolgd..

Beste advies.. uhm... even denken.. dat je niet vanuit menselijke beredenatie moet denken, maar vanuit de hond. Als hij buiten bang is aanlijnen en laten volgen ( ik ben de baas en bescherm hem hij hoeft zich geen zorgen te maken.. ) werkt hier goed. Als hij probeert de beschermengel te zijn (deed hij wel eens bij mijn dochtertje als er een andere hond aan kwam ) dat niet goed vinden. Hoe " schattig " ook. Hij is de roedelleider niet en hoeft niet te verdedigen.. dat doe ik als roedelleider.. Heeft Chester een stuk minder zenuwachtig gemaakt dat inzicht

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor Muiske » 23/10/14 17:36

Slechtste advies: moest Bob een rotschop verkopen als hij rijgedrag vertoonde (was van een trainer destijds)

Beste advies: KVV! Bob zijn poepproblemen waren direct over.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 24/10/14 16:58

beste advies: slipketting! ja sorry maar na 3 x had ik eindelijk een hond die wel luisterde. maar dat is al 7 jaar geleden,en nooit meer nodig gehad .

en nog een goed advies was na Co zn castratie op 6 jarig leeftijd: je eigen gedrag aanpassen ,dus niet meer meteen in de stress schieten als er een andere hond/reu aankomt. En dat was helemaal waar, er zijn nu eigenlijk 0 incidenten meer en dat komt ook doordat ikzelf gewoon rustig en relaxed blijf :oops:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 24/10/14 17:03

oh slecht advies was van een mevrouw die zelf notabene lesgeeft op een gerenomeerde hondenschool; ik klaagde over het feit dat Kyra alles opvreet wat ze te pakken kan krijgen. Haar advies was: stukken brood gevuld met sambal hier en daar in het bos gooien en haar dat op laten vreten :? mmmja nou ik denk er nog even over :) :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 24/10/14 18:44

Leuk ik doe mee...

slechtste advies: als zij trekt aan de riem... gewoon hard terug trekken.
beste advies: leer je hond hoe het wel moet...

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor Brownie » 24/10/14 20:04

Leuk om jullie adviezen te lezen! Wat een slechte adviezen worden er soms gegeven :-(
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 24/10/14 22:10

Slechtste advies: toen Keo jong was kreeg ik van een andere eigenaar het advies een krant mee te nemen met wandelen en daar hard mee op zijn kop te slaan als hij aan de riem trok. Niet gevolgd dat advies...

Beste advies: kreeg ik hier op het forum. Keo leren wat "nee" betekende als pup, dmv brokjes in mijn hand voor hem te houden. Bleef hij aan mijn handen duwen, bijten dan nee zeggen en hand sluiten. Ging hij rustig wachten dan hand open en hem het brokje geven. Nee was op deze manier heel snel duidelijk voor hem in alle situaties!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor roef » 29/10/14 09:36

slechtste advies:Roef heel stevig aanpakken om zijn hele dominante gedragingen(hondenschool)

Beste advies:Laat Roef castreren en zie in dat hij niet dominant is maar heel onzeker(GT en James fokker zei dat Roef onzeker was)
Monster heeft echt nog zijn streken(stiekem lig ik in een deuk! :D ) maar het is hanteerbaar en stukken relaxter

tegenwoordig luister ik net als Rinske naar mijn onderbuik gevoel en dat werkt echt heel goed.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor perelaar » 29/10/14 16:43

Beste advies: neem de hond gewoon mee op jacht, en trek je niks aan van het feit dat labradors zogezegd niet geschikt zijn voor jacht voor de voet

Slechtste advies: je moet hem eens een teefje laten dekken, dan wordt hij rustiger
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Lady-J
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 56
Lid geworden op: 20/06/14 21:14

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor Lady-J » 02/11/14 14:59

Nou alsof ik hem over me heen riep, las het vanmorgen en jawel vanmiddag in het bos daar was ie;
Het slechtste advies; Je moet een halsband om doen voor t trekken want ene keer lang en dan naast snapt de hond niet.. Zo leert ze het niet... Ondertussen stond ze daar nog te wachten tot haar losse hond in een aanlijn gedeelte eens kwam... Mijn hond hoeft niet elke hond te begroeten en zeker geen 2x. Ik ben de baas en ik bepaal en de reden waarom ze momenteel geen halsband draagt is medisch. Heb me mond maar gehouden en doorgelopen..

Beste advies; wacht met sterilisatie, geef kvv, kijk uit met honden snoepjes geef daarvoor gezonde redelijk natuurlijke rund alternatief. Vooral gezondheid advies :)

_beertje_
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 34
Lid geworden op: 11/07/14 08:06

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor _beertje_ » 12/11/14 10:31

Slechtste advies: anti blafband aan doen echt niet dat ik dat ooit zou doen (we hadden een hond met verlatingsangst).

Beste advies: Rakker laten castreren. (ik weet het voor en tegenstand maar voor rakker is het echt het beste geweest).

Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 890
Lid geworden op: 08/08/10 14:38
Locatie: Enschede

Re: Slechtste/beste advies wat je ooit kreeg?

Ongelezen berichtdoor Nienke & Foofer » 13/11/14 22:50

Slechtste advies: Je moet niet continu de waterbak gevuld hebben anders wordt hij niet zindelijk. Niet uitgevoerd btw.

Beste advies: Van iemand binnen dit forum, wel heel specifiek, maar de tip voor de uropet pasta ben ik wel zo blij mee. Ondanks dat de problemen niet helemaal zijn overgegaan heeft Foofer in ieder geval geen last meer van gruis en ik kan de brokken blijven geven waar hij het zo goed op doet. Daarnaast blijft je onderbuik gevoel het belangrijkste.


Terug naar “Belevenissen”