Sommige baasjes :(

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Sommige baasjes :(

Ongelezen berichtdoor Muiske » 09/11/14 14:11

Pffff. sommige hondenbaasjes snappen het echt niet hoor..

Ik was gisteren met Bob in het bos aan het wandelen en daar kwam ik zijn beste vriendje Dribbel tegen. Dribbel en Bob waren lekker aan het stoeien en het spelen terwijl ik met het baasje van Dribbel bij stond te kletsen. Komt er een man aangelopen met een soort van tervurense herder. De herder loopt met staart strak in de lucht op Bob en Dribbel af, die op de grond lagen te stoeien. Hij wringt zichzelf direct tussen Bob en Dribbel in en blijft daar grommend staan. Ik draai me om naar het baasje om te vragen of hij zijn hond even terug kan roepen. Zie ik dat hij een ander pad is ingeslagen en zonder omkijken van ons af loopt. Ik roep nog naar hem maar de man blijft zonder op of om te kijken door lopen. Tja, daar sta je dus met een situatie die op springen staat. Ik zie dat Bob die hond aan het ontlopen is en dribbel ligt doodsbang plat op de grond. Ik probeer zo snel mogelijk voor Bob te staan om hem af te schermen en die hond weg te sturen maar zodra ik er voor ga staan zie ik de lip van die herder omhoog gaan en staat hij naar mij te grommen. Toen was het voor Bob gedaan, want van het baasje moet je afblijven. Bob sprong er bovenop en een hoop gevecht en gesnauw vond er plaats. Dus ik schreeuw direct op zn hardst en gooi hard de lijn van Bob tegen de herder aan. Hier schrok hij gelukkig van en rende naar zijn baasje toe die inmiddels al 500 meter verder liep.

Het is dat ik niet nog een confrontatie tussen Bob en die herder wilde maar ik had echt zin om dat baasje wat aan te doen zeg.. Wat een eikel was dat, hij moet het gegrom en gesnauw gehoord hebben want veel mensen keken gelijk om toen ze begonnen te vechten. Bob heeft er verder niets aan overgehouden gelukkig. Hij had wat krassen in zijn vacht staan en een klein wondje bij zijn oog.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Sommige baasjes :(

Ongelezen berichtdoor rimanime » 09/11/14 17:50

Waardeloos he......Het liefst zou je hem, het baasje, een rotschop geven
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Sommige baasjes :(

Ongelezen berichtdoor corretje » 09/11/14 20:03

Ik snap dat ook nooit dat baasjes doorlopen, terwijl de hond achterblijft. Zo van de hond moet mij in de gaten houden en ik niet hem GRRRRRRRRRRRRRRR
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Re: Sommige baasjes :(

Ongelezen berichtdoor perelaar » 12/11/14 09:56

Waarom ga je zo'n vent niet achterna dan? Je hond kan altijd gekwetst raken, en een bijtwonde zie je niet onmiddellijk.

Ik accepteer overigens ook niet dat een vreemde hond zomaar tegen me gromt, die krijgt gelijk een correctie.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Sommige baasjes :(

Ongelezen berichtdoor Romke » 13/11/14 14:35

Jakkes wat rot.
Heeft hij er geestelijk ook niks aan overgehouden?

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Sommige baasjes :(

Ongelezen berichtdoor Milou » 19/11/14 08:24

Wat een nare ervaring. :( Alles inmiddels goed met jou en Bob?

perelaar schreef:Ik accepteer overigens ook niet dat een vreemde hond zomaar tegen me gromt, die krijgt gelijk een correctie.

Als er een hond met opgetrokken lippen tegenover mij staat houd ik mij ook wel gedeisd.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Sommige baasjes :(

Ongelezen berichtdoor Muiske » 19/11/14 17:57

Jahoor.. Bob had er helemaal geen last van, hij is niet zo snel onder de indruk van dingen. Hij speelde daarna vrolijk door met zijn vriendje. Ik was vooral kwaad op die man. Ik ben niet achter hem aangegaan omdat ik bang was dat de hond en Bob elkaar dan weer zouden aanvliegen, leek mij niet zo'n fijn idee op dat moment. Achteraf vind ik dat ik ook dat ik erachteraan had moeten gaan, maarja dat is voor een volgende keer.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Sommige baasjes :(

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 19/11/14 18:52

Vergis je niet... Ik dacht ook altijd dat Keo nergens van onder de indruk raakte. Maar na wat nare ervaringen is hij zelf ook niet altijd meer lief tegen andere honden, mi uit angst en voor enkele zelfs doodsbang. Dat kwam er later pas uit.
Hopelijk valt het mee. Rotte ervaring voor jullie :-(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015


Terug naar “Belevenissen”