Een bezoekje bij de dierenarts......

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Gebruikersavatar
Ellen64
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10/04/14 15:47

Een bezoekje bij de dierenarts......

Ongelezen berichtdoor Ellen64 » 16/11/14 05:57

Onze bijna 9 maanden oude Daryl, had zes weken geleden een nare virus en heeft toen 3 spuiten tussen zijn schouderbladen gekregen. De DA zei toen dat als reactie er een bult kon ontstaan, niet erg verdwijnt vanzelf weer. En inderdaad na 4 weken een bult. Daryl reageerde daarop door zich hevig te gaan krabben met zijn achterpoten en al kon hij er net niet bij, toch ontstond er door het krabben een wond.

Omdat het niet overging gisteren terug naar de DA. Nou wat een belevenis. Daryl vond het allemaal maar helemaal niet leuk en heeft totaal niet meegewerkt. Eerst wilde hij niet gewogen worden, na veel gedoe is dat gelukt. Haha toen even wachten in de spreekkamer alwaar onze schat luidkeels begon te blaffen naar alle honden. We mochten alvast plaatsnemen in een lege behandelkamer. Gelukkig toen gen geblaf maar we zagen dat hij totaal, ja overstuur was.

Hij heeft een huidinfectie en de wond moest worden kaalgeschoren. De assistente wilde dat doen terwijl Daryl op de grond zat, maar dat vond Daryl niets en hij ging helemaal in elkaar tegen de muur zitten. Mijn man en ik hebben hem toen opgetild en op de tafel gezet en gelukkig liet hij zich toen goed helpen.
Thuisgekomen verdween hij meteen in zijn bench en heeft 2 uur liggen slapen. Nu heb ik het een beetje bij hem gedaan. Als ik in de buurt kom is hij heel oplettend en vaak schiet hij dan snel zijn veilige bench in. Op zich moeten we er wel een beetje om lachen maar voor Daryl vind ik dit niet fijn. Herkent iemand dit en hoe zorg ik ervoor dat hij mij weer vertrouwd?

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Een bezoekje bij de dierenarts......

Ongelezen berichtdoor Muiske » 17/11/14 08:24

Geen poespas van maken en laat hem lekker bij komen. Doe zo normaal mogelijk tegen hem, Hij komt vanzelf weer naar je toe.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Een bezoekje bij de dierenarts......

Ongelezen berichtdoor Milou » 19/11/14 08:15

Wat sneu voor Daryl.
Ik wens hem snelle beterschap. :D
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Ellen64
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 10/04/14 15:47

Re: Een bezoekje bij de dierenarts......

Ongelezen berichtdoor Ellen64 » 19/11/14 12:36

Dank je wel voor de reacties. Het gaat beter hoor, al is hij nog steeds op zijn hoede als ik in de buurt ben haha


Terug naar “Belevenissen”