Een nieuwe postbode

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Een nieuwe postbode

Ongelezen berichtdoor Muiske » 26/01/15 08:51

Wij hebben een nieuwe ochtendpostbode in de straat. En dat heeft de hele straat geweten :oops: .

Als ik Bob uit laat dan loopt meneer het eerste stukje altijd los zodat het baasje de tijd heeft om de lijn uit de knoop te halen. Zo ook vanochtend. Ik doe de voordeur open en meneer sjokt op zijn gemakje naar buiten. Ik was druk bezig met wat vuilnis in de vuilnisbak te doen toen ik Bob ineens een sprint zag trekken naar de hoek van de straat. Ik hoorde een luid gejoel, geblaf en gegrom van de hoek komen.... uhoh, dacht ik al. Het zal toch niet weer he. En jahoor, ik loop snel op en zie daar een wat oudere vrouw stokstijf stil staan met de post boven haar hoofd. Om haar heen staat bob te dansen al grommend en blaffend. :oops: :oops: :oops: . Na 1 keer roepen "ssssst, je maakt de hele buurt wakker" stond meneer mij wat schaapachtig aan te kijken. De arme vrouw was blij dat ik haar uit haar benarde situatie had bevrijd. Ze zei nog "ik ben helemaal niet bang voor honden, maar dit vond ik toch best wel eng".. Haha, mijn softie is eng.. Tja het is wel een goede waakhond. Ik heb hem daarna ook stilletjes nog even beloond, goeie trouwe loebes.

Ik vraag me af of het door Bob komt dat we elke keer zo snel van postbodes wisselen, hij doet dit elke keer weer bij de nieuwe. :lol:
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Een nieuwe postbode

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 26/01/15 11:26

Nou, daar zou ik geloof ik toch niet zo blij mee zijn als mijn labrador zo zou reageren :oops:

Blaffen op een afstand is nog tot daaraan toe, maar echt grommend en blaffend om iemand heen dansen, dat zou ik zelf persoonlijk echt niet belonen...
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Een nieuwe postbode

Ongelezen berichtdoor Muiske » 26/01/15 12:10

In onze straat ben ik altijd blij als Bob dit doet, de keren dat hij dit gedaan heeft ging het meestal ook om ongure types die in de straat liepen. Ik woon in een dorp vlakbij Breda in een straat die dood loopt, hier loopt nooit vreemd volk. Bob blaft nooit naar bewoners uit onze straat en vaste bezoekers van onze straat, tenzij we soms een nieuwe postbode hebben, dan is het wat minder leuk natuurlijk. maar als ik nu dit gedrag bestraf dan zal hij het ook met andere vreemde bezoekers niet meer doen. Bob maakt geen onderscheid tussen een nieuwe postbode en een crimineel.

De hele straat is blij met Bob zijn waaksheid, mijn buren reageren ook altijd als Bob blaft. Als ik in de stad zou wonen waar veel mensen langs komen, dan zou ik hier ook niet blij mee zijn nee.

Ps. dit is de derde keer dat hij dit nu gedaan heeft bij een 'onschuldig iemand'. We krijgen gelukkig niet vaak nieuwe postbodes.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Een nieuwe postbode

Ongelezen berichtdoor corretje » 26/01/15 18:34

Ik vind het ook wel een fijn idee als Diezel gromt als ik in het donker loop. En ik merk gauw genoeg aan hem of het een bekende is of niet. Nou dan mag ie wel grommen hoor! Mag het vrouwtje wel beschermen.

Maar of ik het beloon.... dat denk ik niet.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Gebruikersavatar
Terra5
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3392
Lid geworden op: 27/05/06 11:52
Locatie: Dieren

Re: Een nieuwe postbode

Ongelezen berichtdoor Terra5 » 26/01/15 20:24

Ja, van mij mogen ze ook best wat waaks zijn, blaffen of grommen.. Tot op zekere hoogte ;-) Terra heeft ook wel een aantal keer gegromd naar mensen op straat. Maar dan liep ze aan de riem en voelde mijn spanning, omdat ik het niet vertrouwde.

Maar dat vind ik wat anders dan op eigen initiatief op iemand afstormen en dan op eigen initiatief dansend gaan grommen en blaffen. Dat zou ik persoonlijk niet goed vinden en zeker niet belonen. Maar een ieder legt zijn grens weer ergens anders :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Een nieuwe postbode

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 28/01/15 10:49

Terra5 schreef:Ja, van mij mogen ze ook best wat waaks zijn, blaffen of grommen.. Tot op zekere hoogte ;-) Terra heeft ook wel een aantal keer gegromd naar mensen op straat. Maar dan liep ze aan de riem en voelde mijn spanning, omdat ik het niet vertrouwde.

Maar dat vind ik wat anders dan op eigen initiatief op iemand afstormen en dan op eigen initiatief dansend gaan grommen en blaffen. Dat zou ik persoonlijk niet goed vinden en zeker niet belonen. Maar een ieder legt zijn grens weer ergens anders :-)


Denk ik hetzelfde over. Keo mag mensen ook geen schrik aanjagen. Hij heeft een keer in het bos, toen hij nog pup was, speels om een vrouw heen staan dansen die doodsbang was voor honden. Ze stond te gillen en springen en Keo luisterde niet meer, vond het veeeeel te interessant. Ik heb daar zó van gebaald! Wil gewoon niet dat anderen last hebben van mijn hond.
Nu laat ik hem niet los op mensen afgaan, ook al vindt hij bijna iedereen leuk en lief en is hij geen springer. Op mensen die wat afwijken (buurman met Parkinson, sommige mensen met verstandelijke beperking) kan hij wel eens wat onzeker reageren door te gaan grommen :oops: En dat is niet omdat ik angst voor hen heb, heeft hij zelf bedacht dat hij dat eng vindt :( Ben ik ook niet blij mee, maar hou hem aan de lijn.
Binnenshuis mag hij best aanslaan als dat nodig is, hij doet dat gelukkig ook niet te vaak, dus hij is nog geloofwaardig :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Een nieuwe postbode

Ongelezen berichtdoor Milou » 30/01/15 00:02

Wat goed dat dit onderwerp wordt aangekaart.
Mocht Youpie iets doen wanneer ik op straat loop, dan zou ik het uit reflex afstraffen denk ik.
Nu heeft het mij aan het denken gezet over wat ik wil en hoe ik daar dan op ga reageren. Niet dat ik denk dat het nodig zou zijn, maar wie weet. Youp is op het moment een grote allemansvriend en kwispelt iedereen tegemoet. Ik denk dat hij inbrekers trots toont waar zij alles kunnen vinden. :P
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997


Terug naar “Belevenissen”