Oeps!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
psh74
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 24/04/15 13:19

Oeps!!

Ongelezen berichtdoor psh74 » 08/03/16 13:29

Gisteren tijdens de wandeling getrakteerd op een boete.....van maar liefst 140 euro :shock: ....!!!

Weliswaar terecht..want overal stond honden aan de lijn,maar heb er toch moeite mee!!

Omdat hier(oostvoorne) nergens de hond los mag.. En het is hier een paradijs voor honden....een meer,zee,bos,duinen....allemaal op loopafstand van ons huis!
En maar 1klein bosje waar ze los mogen...helaas ligt dit vol met poep!! Voor fenna niet erg die ziet dit bosje als een lopend buffet(is een fervent poepeter...helaas!) maar ik vind dit minder leuk!!

Maar regels zijn regels!!

Hoe doen jullie dat lappen jullie de regels ook wel eens ad laars???of altijd braaf de hond ad lijn!!

Ik wil ook dat ze even kan rennen en ravotten....en als er andere wandelaars passeren moet ze naast lopen...dit gaat goed....bij andere honden lijn ik haar even aan....

Ben net wezen wandelen.....had fenna maar ad lijn :wink: ....haha.....vd week maar weer los!!!

Gebruikersavatar
Arnold
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03/02/16 23:56

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Arnold » 08/03/16 15:05

Hier toevallig sinds vorige week een hoop verandering... Wij wonen in het centrum van Gouda aan de rand van een stadspark. Honden moeten hier officieel aan de lijn maar ze lopen altijd los en er is een vast groepje die lekker met elkaar spelen. Dit werd allemaal gedoogd door politie en handhaving, maar sinds vorige week dus ineens niet meer... We hebben wel netjes eerst een waarschuwing gekregen, maar daarna volgen dus boetes. Heel vervelend, want de honden hebben zo een stuk minder plezier met elkaar in het park :mad:

Als ik met Bob in gebieden kom waar eigenlijk een aanlijn plicht is, probeer ik in te schatten wat voor kwaad het kan en meestal lap ik dan ook de regels een beetje aan de laars.. Met inderdaad het risico op een boete.. :oops:
:bruinkopje: Bob 17-11-2014

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stephan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 126
Lid geworden op: 16/04/15 16:55
Locatie: Puttershoek

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Stephan » 08/03/16 15:17

Dan heb ik enorm geluk met een bos in de buurt waar honden mogen loslopen. En in het dorp zijn er wel veldjes waar honden aangelijnd moeten zijn maar er word hier helemaal niet op gelet :D

Maar 140 euro :shock:
:zwartkopje: Diesel (ferrero v. budilium hof) 02-03-2015

Binkie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 152
Lid geworden op: 22/11/15 12:04

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Binkie » 08/03/16 19:02

Dat is een flinke boete!

Wij wonen aan het strand, dus daar kan Bink zich heerlijk uitleven.
Verder laat ik hem in het bos ook vaak wel los lopen. Als hij los loopt houdt hij ons keurig in de gaten. Aan de lijn loopt hij nog heel erg te trekken.
:blondkopje: Bink, geboren 30-10-2015

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 08/03/16 20:11

Ik woon in een bosrijke omgeving waar helaas geen losloop gebieden zijn. Er is 1 kleiner stuk bos waar ik Diego altijd los laat lopen. Daar lopen bijna nooit mensen. Ik vind het wel best;-) ik wil ook dat hij los kan lopen. Dus ja ook ik loop het risico.
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 08/03/16 23:42

Ook ik loop het risico...
We hebben hier wel een losloopgebied, maar daar wil ik niet lopen. Teveel zwijnen in dat gebied en bovendien kan Keo met veel honden niet overweg. Dus ik zoek een rustig stuk bos op waar ze officieel niet los mogen ;-)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor ober » 09/03/16 08:24

Wij wonen aan de rand van de duinen (het Westduinpark). Honden dus aan de lijn.
Handhavers in luxe auto's (waarbij zij ook de al slechte voetpaden aan gort rijden) controleren streng op loslopende honden. Fietsers, brommers e.d. op het voetpad kunnen rustig hun gang gaan.....
Sinds vorig jaar is het gebied geheel afgezet met schrikdraad. Waarom? Omdat er een kudde Schotse Hooglanders is uitgezet. Daarnaast hekken, en wildroosters. Die koeien bevuilen de paden, niet te weinig. Wordt die poep door de eigenaren van de die koeien opgeruimd? Mooi niet. Zelfs de kinderspeelplaats ligt onder de vlaaien.
De boetes kunnen oplopen als je geen identiteitsbewijs, of plastic zakjes bij je hebt. Grote mond kost ook heel veel geld.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Gebruikersavatar
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 807
Lid geworden op: 22/02/14 12:34

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Romke » 09/03/16 13:20

Ik ben best braaf wat dit soort dingen betreft.
Er is 1 plek waar we komen waar het officieel niet is toegestaan, maar de boswachter het wel gedoogd.
Dat is een vijver, zolang ze geen overlast veroorzaken vind hij het prima, de omringende bossen komen we niet

Maar verder laat ik haar ook niet los in het bos waar het niet mag.
De regels zijn er niet voor niks. En ik vind het heel erg vervelend als ik dan met een (loopse) hond braaf aan de lijn loop er een reu zich op haar stort.
Dan maar iets verder weg, en legaal lopen.

Gebruikersavatar
Martineke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 23/02/15 22:05

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Martineke » 09/03/16 15:00

Ik heb een losloopstrook hier vlakbij, is pas gerealiseerd. een pad van 725 meter lang helemaal omheind. hond kan geen kant op.
daarna volgt het ecologische pad met water waar dus honden niet los mogen lopen, maar iedereen doet dat wel. ik verwacht nog wel een boa in de lente of zomer daar.
gelukkig hebben we ook nog een bos in het dorp waar honden ook los mogen lopen.
My kids, My husband,My life, My everything.

en niet te vergeten onze :zwartkopje: Sumo en :blondkopje: Diesel, Wimmie (huiskat) en al onze aagjes :)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 10/03/16 15:24

Ik word soms een beetje rebels van die belachelijke hetze tegen honden... En maar hondenbelasting betalen, maar er iets voor terugkrijgen ho maar... Dus hier wordt ook af en toe sneaky de hond losgedaan waar het eigenlijk niet mag. (geen idee trouwens waarom niet...) Hier stikt het ook overal van de hondenpoep, omdat je vaak het zakje met inhoud helemaal mee naar huis moet nemen omdat er veel te weinig vuilnisbakken zijn... Jammer hoor!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Mia
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 19/02/16 20:33

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Mia » 11/03/16 19:08

Wij wonen vlak bij het Ulvenhouts bos en er is best een groot losloop gebied, tot 1 mei mogen de los bij de Galdersemeren een super fijne plek voor honden. Als je rond het meer loopt ben je een uurtje zoet, het water is helder we gaan er zoveel mogelijk naar toe. Ze loopt op straat e.d. niet los Mia is een echte jager dus moet wel opletten waar ik haar los laat lopen anders is ze weg.

-Bart-
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 55
Lid geworden op: 13/09/13 08:30
Locatie: Hulst

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor -Bart- » 16/03/16 11:35

Dit zal een discussie zijn die altijd gevoerd gaat blijven worden.

Regels zijn regels en daar zullen we ons aan moeten houden, zeker in deze tijd van het jaar belangrijk. Namelijk de meeste weide vogels zijn druk bezig om een nest te maken of zitten al op eieren. Met de opkomst van dat OOooo zo schattige vosje hebben ze het al zwaar. Ook is dit de tijd dat er veel jongen geboren zullen worden van veel verschillende dieren en daar willen we toch allemaal van genieten.

Het gene dat mij eigenlijk het meest stoort is dat het iedere keer de honden zijn die zogenaamd voor het probleem zorgen, uiteraard er zal een deel waarheid zijn. Maar veel mensen vergeten de katten (waar men niks voor hoeft te betalen aan zoals bijv. hondenbelasting en schijnbaar geen moeite mee hebben dat ze overal maar poepen). Katten richten veel "schade" aan veel meer dan dat onze honden doet bijvoorbeeld, van uit gaande dat ze allemaal onder appel staan.
Nala onze hond hebben we geleerd te komen als we dat willen en zo veel mogelijk op de paden te lopen ook zal ze niet achter een haas of konijn gaan (doen honden dit wel en heb je geen jachtakte heet dit stropen en anders is het jacht waar je een ontheffing voor nodig heb).

Maar goed dit alles maakt niet dat onze hond nooit los loopt, sterker nog ik loop op heel veel plekken met haar los. Loop geregeld in het weekend / s ochtends / s avonds met haar los in de woonwijk en dan loopt ze naast me, vaak mooier naast dan ...
Goed doe er mee wat je wil, een bekeuring is zonde geld.
Nala (Wahnahnish Nevada, 13-07-13)

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor corretje » 16/03/16 20:52

Ik lap de regels ook vaak aan mijn laars. Ik woon vlakbij een bosje. 50m van huis. Daar moeten ze aan de riem. Is bebouwde kom. Vaak heb ik hem wel aan de riem, maar hij loopt ook regelmatig los. De honden die er lopen kennen elkaar allemaal en het gaat goed samen. Maar er lopen ook wel eens bejaarden, van het bejaardenhuis ernaast en dan heb ik hem zeker aan de riem. Wil niet dat ie opeens in zijn bol haalt om te gaan springen. Doet ie echt nooit bij vreemde, maar wil het ook zeker voorkomen.

Verder ga ik naar het bos bij ons in de buurt en daar mogen ze los lopen. Een walhalla voor honden :-) Maar als ik naar huis loop, loopt ie vaak los mee terug, dus ook stukje door de wijk. Tenzij ik mensen zie lopen dan gaat ie aan de riem.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Muiske » 17/03/16 17:09

Ik kijk altijd goed naar waar ik loop en welke tijd het is. Ik heb veel bossen en losloopgebieden in mijn omgeving maar soms is het wel lekker om eens zonder andere honden te lopen. Op maandag ochtend ga ik wel eens naar een stuk heide wat vrijwel niemand kent. Erg afgelegen en kom heel af en toe wat wandelaars tegen maar Boa's komen daar niet. Als ik een boete zou krijgen, dan is dat maar zo maar ik lap de regels wel met enige regelmaat aan mijn laars. Mijn hondjes lopen vrijwel alleen maar over de paden en gaan niet achter wild aan, dus vind het geen probleem als ze overal lekker los lopen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 44
Lid geworden op: 14/08/12 16:16
Locatie: Groningen

Re: Oeps!!

Ongelezen berichtdoor Sas14 » 18/03/16 16:20

Wat vervelend, €140,- is veel geld!

Ik woon in de stad Groningen. In de buurt (2 min. lopen) zijn losloopstroken gelukkig, sommige van deze stroken grenzen wel aan een weg en dan heb ik Meda gewoon aangelijnd omdat hij als hij eten ruikt of ziet gewoon boem bats oversteekt. Ook ligt er veel afval en eten in de bermen, als ik hem aangelijnd heb moet ik alsnog ontzettend opletten of hij niet iets van straat eet (maar dat is weer een ander verhaal)
Verder heb ik Meda in het bos altijd los, als de situatie dit niet toelaat dan lijn ik hem tijdelijk aan. Ik ga met Meda heel vaak met de auto ergens naar toe, helemaal de natuur in, geen verkeer, geen drukte, heerlijk! Ik lap de regels heel vaak aan m'n laars maar zorg er wel altijd voor dat anderen daar geen last van hebben.
:blondkopje: Meda (Iron Achter 't Dijkje) 24-02-2012


Terug naar “Belevenissen”