Inbraak

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Inbraak

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 08/04/16 10:15

Enkele weken geleden had ik cursus op het werk. Kom rond half 9 's avonds thuis, doe de deur open en mis een hond in de gang. Harvey zat in de bench, ik zeg "huh? Waar is Keo?"
Loop door, kelderdeur staat open en blokkeert de weg naar de woonkamer. Ik kijk nog in de kelder, daar staan namelijk het hondenvoer, dacht dat Keo er al vretend misschien ingevallen zou zijn. Maar nee...
Loop de huiskamer in en zie rommel, uitgeladen kastjes bij mijn dressoir. Ik roep Keo en ja hoor daar komt ie aan met een poetsdoek in zijn bek, blij kwispelend. Ik zeg "KEO, WAT HEB JE NOU GEDAAN?"
Dacht even dat die zwarte verantwoordelijk was voor de puinhoop die ik zag. Maar binnen seconden wist ik dat het niet klopte...
Er lag een tuintafeltje in de hondenmand en dat kon Keo zeker niet binnen gehaald hebben (volgens de politie hebben ze dat mee naar binnen genomen om de hond op afstand te houden). Ik kijk om de hoek de keuken in en zie een kapot raam. Toen was de conclusie direct getrokken en ipv hem de schuld te geven van alle zooi, was het nu "ohhhhhh Keo, wat heb je toch allemaal meegemaakt!" :(
dus direct 112 gebeld en toen kon het lange wachten beginnen. Zag dat de tuindeur vd woonkamer op een kiertje stond, die hadden ze geforceerd.
Ik durfde nog niet echt naar boven en had op dat moment nog de illusie dat Keo ze wel afgeschrikt had toen ze de gang in kwamen. Maar later bleek dat het daar de grootste puinhoop was. Keo heeft niet afgeschrikt.

Wat moet ik er nu vaak aan denken wat er ook had kunnen gebeuren... Dat ze de honden wat aan hadden kunnen doen of dat Keo weggelopen was door die deur.
Wat ben ik achteraf blij dat Keo zo'n allemansvriend is en dat ze hem daarom waarschijnlijk niets aan hebben gedaan. Er is tenminste niets aan hem te merken. Harvey is niet zo vriendelijk naar vreemden, maar die zat veilig in zijn bench.
Het idee dat Keo waarschijnlijk de oren heeft gewassen van die inbreker vind ik wel enigzins bah :kots:
Ze hebben zeker weten wel geblaft, maar niemand heeft ze gehoord. Ook bij mijn buurman was ingebroken.

Konden ze nu maar praten en vertellen wie er binnen geweest is...

Ik ben wel heel alert op de reacties vd honden als we nu een vreemde op straat tegenkomen. Ik verwacht natuurlijk 2 grauwende, schuimbekkende labradors als we de inbreker tegenkomen :D

Keo heeft er niets van geleden. Die is gewoon zijn vrolijke, vriendelijke zelf. Van Harvey durf ik het niet te zeggen, die is al tamelijk gevoelig en dit heeft hem misschien een extra knauw gegeven.
Ik moet me ook geen illusies maken... Ze zijn vast niet lang binnen geweest. Een hoop rommel is zo gemaakt als je alles uit de kasten trekt.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Gebruikersavatar
Martineke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 67
Lid geworden op: 23/02/15 22:05

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor Martineke » 08/04/16 12:56

he bah wat verschrikkelijk. gelukkig weinig te merken aan je hondjes, en ook natuurlijk wat fijn dat ze keo niks gedaan hebben. dat had ook anders kunnen zijn natuurlijk.
My kids, My husband,My life, My everything.

en niet te vergeten onze :zwartkopje: Sumo en :blondkopje: Diesel, Wimmie (huiskat) en al onze aagjes :)

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor laika » 08/04/16 23:01

jeetje dat was schrikken zeg en inderdaad hier zouden ze ook blaffen maar ze wel begroeten
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

ober
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 168
Lid geworden op: 01/11/12 17:56
Locatie: den haag/saint agnan

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor ober » 09/04/16 17:43

Dat is schrikken. En ook de buurman de klos. Gelukkig zijn de honden ongedeerd, die zijn niet te vervangen.
Sterkte met de troep.
groetjes,
Thea Ober

Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)

Gebruikersavatar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 853
Lid geworden op: 18/01/13 16:45
Locatie: Halfweg

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor Susan78 » 11/04/16 15:20

Getverderrie wat eng!!! Gelukkig zijn de honden ongedeerd en binnengebleven.. Wat een schrik!! Maar wat een brutaliteit om in te breken in een huis waar honden wonen!!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012

Gebruikersavatar
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 851
Lid geworden op: 21/11/13 12:09
Locatie: in de buurt van Enschede

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor Milou » 13/04/16 12:08

Hè, wat naar. Ik weet hoe het voelt als iemand ongevraagd op je privé terrein in in je spullen heeft gesnuffeld EN er wat van heeft meegenomen.
Fijn dat hij/zij of ze bang waren voor de honden.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 17/04/16 20:24

Upffff heftig hoor

Carobella
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 286
Lid geworden op: 10/12/14 22:01
Locatie: Zeist

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor Carobella » 04/05/16 20:57

Jeetje wat schrikken zeg. Op dit moment is Saartje misschien nog wel ons meest waardevolle bezig. Het idee dat ze haar meenemen of dat ze wegloopt inderdaad - brrrrr
:zwartkopje: Cato's Saartje Uit 't Labradorium (28-10-2015)

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 06/05/16 22:34

Carobella schreef:Jeetje wat schrikken zeg. Op dit moment is Saartje misschien nog wel ons meest waardevolle bezig. Het idee dat ze haar meenemen of dat ze wegloopt inderdaad - brrrrr


Nou dat dus, mijn beestjes zijn ook mijn meest waardevolle bezit. :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 06/05/16 22:34

Carobella schreef:Jeetje wat schrikken zeg. Op dit moment is Saartje misschien nog wel ons meest waardevolle bezig. Het idee dat ze haar meenemen of dat ze wegloopt inderdaad - brrrrr


Nou dat dus, mijn beestjes zijn ook mijn meest waardevolle bezit. :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Guus
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 46
Lid geworden op: 16/06/16 23:34
Locatie: Eindhoven

Re: Inbraak

Ongelezen berichtdoor Guus » 25/06/16 17:32

Dat is een super vervelende ervaring. Maar gelukkig dat je materiële goederen kunt vervangen.
De psychische ervaring is voor jezelf en andere familie-leden vele malen erger.
Labjes zijn over het algemeen allemans-vriendjes, daar ben ikzelf wel blij mee.
Helaas zijn er mensen die niet van andermans spullen kunnen afblijven. Inbraakpreventie is tegenwoordig een "hot-item". :-(
Nou moe .....


Terug naar “Belevenissen”