Top Forum

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Astrid77
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 3
Lid geworden op: 01/03/16 14:21

Top Forum

Ongelezen berichtdoor Astrid77 » 29/04/16 22:23

Ik lees al een tijd mee op dit forum, en post ook wel eens wat.

Sinds 5 maart was het bij ons zeker dat wij een labrador reutje zouden gaan verwelkomen in on huis. Op 7 april mochten we hem ophalen. Een lange wachtperiode, maar wel een hele mooie tijd om ons nog eens een beetje beter voor te bereiden.

En dat heb ik met name gedaan op dit Forum. Alle tips, ervaringen, problemen en vragen gelezen. Wat was dat super, en wat was ik theoretisch goed onderlegd toen onzen kleine Clinton thuis mocht komen. Ik had zoveel kennis opgedaan door dit forum, dat ik heel veel situaties direct goed aan kon pakken.

En dat werkt zo goed. Clinton is nu 11 weken en het gaat zo goed.

Toen hij thuis kwam hebben we 6 nachten naast hem geslapen, daarna om 4 uur de wekker om te plasssen. En sinds drie dagen slaapt hij de hele nacht door. Als we beneden komen, wacht hij rustig totdat wij hem uit de bench laten. (en dan direct nar buiten want dan moet hij nodig plassen :) ) Overdag in de bench gaat steeds beter, gaat steeds meer uit zich zelf in de bench. En dan zal ik hem straks ook echt eens alleen in huis laten. Dat heb ik al wel gedaan (20 minuten de deur uit) en oefenen met alleen in de kamer en ik boven. Gaat best goed.

Trucjes leert hij ook al heel goed. Hij kan zitten, af, rollen, poot, high Five, apport, blijven, wachten.

https://youtu.be/rofwBaVGPI0 (link van een van zijn trucjes)

Hoe dan ook, het gaat zo goed!! Maar het gaat ook goed om dat ik er vertrouwen in heb, en dat vertrouwen heb ik opgebouwd oa door dit forum. Goede basis vaardigheden, en mocht ik er niet uitkomen dan stel ik hier mijn vraag! En dan komt het vast goed.

Dank aan alle forum leden!! Daar kan bijna geen boekje tegen op :D

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Re: Top Forum

Ongelezen berichtdoor laika » 30/04/16 09:08

:klasse: :klasse:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Gebruikersavatar
Chantal76
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 378
Lid geworden op: 01/11/15 07:47

Re: Top Forum

Ongelezen berichtdoor Chantal76 » 01/05/16 22:26

:feest2: :klasse: :klasse:
:bruinkopje: Diego,RiJan Rangers Macintosh ,geboren 28 Oktober 2015

Afbeelding


Terug naar “Belevenissen”