Zomaar een luie dag

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lola
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 7
Lid geworden op: 14/12/17 21:52

Zomaar een luie dag

Ongelezen berichtdoor Lola » 24/12/17 23:12

Dit was weer een fijne luie slaapdag voor Lola.
Een beetje slapen dan wat aandacht een klein beetje verwennerij,een stukje eend in glace de canard,dat is anders dan de ganzen troep,die overbleef van het slachten,zo op te moeten eten in de tuin.
Lola is dus al op leeftijd,20/01/2017 wordt hij 13,maar maakt nog steeds vanalles mee.
Vanavond viel hij bijna in het water,hij liep bij een dam van een weiland en wou afsnijden,of zag het gewoon niet,en daar viel hij weer een dikke meter naar beneden,met dat oude lijf kwam hij zelf niet meer omhoog dus de geschrokken ik er weer op af,en heb hem weer naar boven geholpen,soms vraag ik me bij hem wel eens af,kan het nou nooit normaal.

Nu hij ouder is kan ik hem in deze tijd weer mee nemen naar buiten,het vuurwerk vond hij prachtig om te apporteren,en een paar weken geleden was hij bijna gestikt in een hart van een lam,al jaren snij ik het klein en gooi de stukjes in de tuin,dan is hij mooi bezig met zoeken en heb ik ff geen last van hem,hij staat altijd naast voor achter en in de weg.
Maar dat hart was dus geen goed idee en heb de heimlichgreep moeten toepassen,hij lag al stil en reageerde niet meer toen ik in de tuin kwam,maar het was zijn tijd nog niet en hij kwam weer bij zijn positieven,ik zat te trillen en Lola was ook er wel redelijk af,ik had namelijk het hart direct weggegooid nadat ik dat uit zijn keel had getrokken,en dat had niet gemogen.

En hij schrokt de laatste tijd,en volgends de da assistent komt dat van de medicatie die hij krijgt,hij presteert het nu zelfs om in zijn brokken te kunnen stikken.
De laatste ronde van het uitgaan hebben we net gehad,zijn avond ritueel is nu ook klaar en hij gaat nu liggen hijgen en valt zo in slaap,als ik mazzel heb.
Ook al is het een oude hond het kost nog steeds veel tijd om hem goed te verzorgen en aandacht te geven,morgen gaat hij mee naar kerst diner bij mijn zus en die heeft een zwarte lab van ongeveer 4 jaar oud dus morgen is hij afgepeigerd en zal weinig aandacht vragen als we weer thuis zijn.

Morgen weer een dag

Terug naar “Belevenissen”