vervelende hondenschool?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
lupos

vervelende hondenschool?

Ongelezen berichtdoor lupos » 29/04/08 16:54

een "goede" hondenschool

Toch wel regelmatig worden er berichten geplaatst over hondenscholen die nare opmerkingen maken, vervelend les geven of waar mensen zich niet lekker bij voelen.
Graag wil ik daar toch iets over zeggen.

Sinds de afgelopen 25 jaar is het aantal hondenscholen als paddestoelen uit de grrond geschoten. Waar er 25 jaar terug vrijwel alleen maar KC's waren, heb je nu in diverse stromingen, diverse soorten hondenscholen met ieder hun eigen prijskaartje, methodiek en lokatie.
Doordat er zoveel diversiteit is, heb je vrijwel geen zicht meer op wat nou het verschil is binnen de hondenscholen. Hoe vind je dan een "goede" hondenschool?

Ten eerste moet je gaan kijken hoever je ervoor zou willen reizen. Binnen die afstand kun je dan gaan zoeken op hondenscholen in die regio. Daar rollen dan een x-aantal scholen uit met allemaal een eigen werkwijze of achtergrond.
Ga, voordat je je inschrijft er eens kijken en praat met de eigenaar / instructeur over de werkwijze. Voel dan eens aan of je je prettig voelt bij die persoon.
Kijk vervolgens eens mee in de les hoe het eraan toe gaat. Kwispelen de hondjes?
Zijn de baasjes vrolijk?
Komt de instructeur aan de hondjes of juist niet?
Op welke manier wordt er getraind?
Is dat een manier die jou aanstaat?
Is de instructeur proffessioneel en / of geschoold met de nodige kennis en ervaring?
Staat het kostenplaatje je aan?
Kun je met je hond binnen afzienbare tijd starten?

Het zijn allemaal aspecten die de sfeer binnen de school zullen bepalen.
Wat in mijn optiek "fout" is aan een hondenschool:
- je hond belachelijk maken
- jou belachelijk maken
- boos worden op de hond of eigenaar als deze de oefening niet goed uitvoert
- je hond fysiek corrigeert

En tot slot: kijk eens bij verschillende hondenscholen en ervaar het verschil. Kies dan de school waar je je het prettigst bij voelt. Er is immers genoeg keuze, waarom zou je dan niet eerst een rondje kijken ;)

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 29/04/08 16:56

helemaal mee eens :) het voordeel van meer hondenscholen is wel, dat als het je niet bevalt bij de een, je makkelijk kan overstappen.. het nadeel is idd dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

kristies
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6143
Lid geworden op: 12/10/06 17:04

Ongelezen berichtdoor kristies » 29/04/08 17:05

Duidelijk verhaal.. ! :)
Ik moet zeggen dat switschen volgens mij soms ook nog wel goed kan zijn. Heb nu vanaf de puppentraining bij dezelfde hondenschool gezeten, maar loop hier nu wat ``vast`` niet dat het een foute hondenschool is, helemaal niet. Maar deze groep deze training die ik nu ( deed ) is toch niet helemaal mijn ding.. en lastiger nog ik merkte dat Chester er minder blij van werd dan eerst. Hij was wat onzeker in de vrij grote groep vrij dominante andere honden.. ben dus weer verder aan het zoeken gegaan ( en heb ondertussen alweer wat gevonden 8) ) lekker even prive-training om wat puntjes op de i te zetten.. en daarna kijk ik wel weer verder.. :)

brigitte064

Ongelezen berichtdoor brigitte064 » 29/04/08 18:13

:applaus:

Gebruikersavatar
mugo
Speurneus
Speurneus
Berichten: 19875
Lid geworden op: 14/01/03 09:05
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor mugo » 29/04/08 20:24

Wat mij betreft een sticky van maken!
Afbeelding

thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3240
Lid geworden op: 25/01/08 22:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor thomasenjasper » 29/04/08 20:36

Heel duidelijk, als ik dat aan het begin gedaan had, was ik
waarschijnlijk gelijk bij de goede hondenschool uitgekomen :oops:
Groetjes Sandra, Choco & James

brigitte064

Ongelezen berichtdoor brigitte064 » 29/04/08 20:39

mugo schreef:Wat mij betreft een sticky van maken!
juistum!!

Miske
Speurneus
Speurneus
Berichten: 15115
Lid geworden op: 28/08/04 00:17
Locatie: Beerse
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Miske » 30/04/08 20:48

Supertekst Dorine!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 01/05/08 11:05

Goed onder woorden gebracht hoor! :D

Ik bof toch maar met een goede KC op loopafstand van mijn huis. :) En een fijne jachthondenschool binnen onze gemeente. :P
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

marronaimee

Ongelezen berichtdoor marronaimee » 25/11/11 12:51

idd goed uitgelegd...
ik had wat nare ervaring met mijn instructrice...
ik had al wel ervaring met de hondenschool, maar had toen een fijne instructrice..daar voelde ik me wel prettig bij..daarom zijn wel met aimee ook daar heen gegaan.
ik kreeg helaas deze cursus een andere vrouw...wel jammer, want het beeld van die hondenschool is voor mij nu niet zo prettig meer.
Zij deed voor mijn gevoel te streng e.d.

Anjess

Ongelezen berichtdoor Anjess » 25/11/11 16:02

Van te voren gaan kijken en praten vind ik een hele goede.Ik ging er vanuit dat een KC wel goed zou zijn maar dat viel toen gigantisch tegen.Toen de instructeur zelfs mijn hond sloeg ben ik weg gegaan om nooit meer terug te komen.Nu achteraf zijn er al 21 klachten in een half jaar tijd binnen gekomen over deze instructeur.......maar hij mag gewoon doorgaan.Gelukkig vond ik snel een hele goede hondenschool.Wel een stuk verder maar wat ben ik blij dat ik toen ben geswitched!Je steekt altijd veel tijd en moeite in het vinden van een goede pup of volwassen hond dus waarom niet in het vinden van een goede hondenschool?Ook ik ben voor het maken van een sticky :klasse:

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 25/11/11 21:28

Anjess schreef:Van te voren gaan kijken en praten vind ik een hele goede.Ik ging er vanuit dat een KC wel goed zou zijn maar dat viel toen gigantisch tegen.Toen de instructeur zelfs mijn hond sloeg ben ik weg gegaan om nooit meer terug te komen.Nu achteraf zijn er al 21 klachten in een half jaar tijd binnen gekomen over deze instructeur.......maar hij mag gewoon doorgaan.Gelukkig vond ik snel een hele goede hondenschool.Wel een stuk verder maar wat ben ik blij dat ik toen ben geswitched!Je steekt altijd veel tijd en moeite in het vinden van een goede pup of volwassen hond dus waarom niet in het vinden van een goede hondenschool?Ook ik ben voor het maken van een sticky :klasse:


:shock: Een instructeur die een hond gaat slaan, echt ongehoord.............. :evil: Heel bergrijpelijk dat je dan omziet naar een andere school zeg. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 26/11/11 09:00

Saskia.Bernadette schreef:
Anjess schreef:Van te voren gaan kijken en praten vind ik een hele goede.Ik ging er vanuit dat een KC wel goed zou zijn maar dat viel toen gigantisch tegen.Toen de instructeur zelfs mijn hond sloeg ben ik weg gegaan om nooit meer terug te komen.Nu achteraf zijn er al 21 klachten in een half jaar tijd binnen gekomen over deze instructeur.......maar hij mag gewoon doorgaan.Gelukkig vond ik snel een hele goede hondenschool.Wel een stuk verder maar wat ben ik blij dat ik toen ben geswitched!Je steekt altijd veel tijd en moeite in het vinden van een goede pup of volwassen hond dus waarom niet in het vinden van een goede hondenschool?Ook ik ben voor het maken van een sticky :klasse:


:shock: Een instructeur die een hond gaat slaan, echt ongehoord.............. :evil: Heel bergrijpelijk dat je dan omziet naar een andere school zeg. 8)
Slaan of schoppen is toch wel het grootste bewijs van onmacht en onkunde. :? pfffff lang leve het vrije "beroep" hondentrainer :mad:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 311
Lid geworden op: 16/08/11 12:18

Ongelezen berichtdoor katy » 18/12/11 10:16

bedoel je met je hond fysiek corrigeren slaan
of met een half check halsband?

Alma

Ongelezen berichtdoor Alma » 22/01/12 23:41

Jeetje :shock:
Ik zal in februari starten met puppy-cursus...ik hoop maar dat ik mijn huiswerk goed gedaan heb...

slaan???...kunnen ze een mep terug verwachten :mad:


Terug naar “Training”