Ringtraining van de NLV

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3240
Lid geworden op: 25/01/08 22:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ringtraining van de NLV

Ongelezen berichtdoor thomasenjasper » 03/03/10 21:23

IK ga samen met James naar de ringtraining van de NLV op 11 april in Avenhorn.
Eerst krijg je uitleg, daarna oefenen, en in de middag een bijna echte show
Hij kan opzich wel aardig staan, maar ik ben zelf zo onzeker in de ring, ik maak me
zo ontzettend druk.

Nu heb ik besloten om samen met James deze leuke dag te gaan doen, en daar
een hoop van op te steken, en wat zekerder te worden in de ring.

Ik heb er zin in lijkt me een leuke dag.

Zijn er nog meer mensen die gaan?
Groetjes Sandra, Choco & James

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 03/03/10 22:57

nee wij gaan niet maar Erik en Benita doen het heel leuk
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1270
Lid geworden op: 19/05/09 13:41
Locatie: Rijnsaterwoude
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia » 04/03/10 12:56

Ik moet 's morgens werken :cry:
helaas niet dus
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!

esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 706
Lid geworden op: 15/02/09 22:52
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor esther-sarah » 08/03/10 20:25

Ik denk er ook aan Suzette in te schrijven voor deze dag. Ik moet uit Bovenkarspel met openbaar vervoer, dus weet iemand het adres waar de cursus gegeven wordt...??
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi

Gebruikersavatar
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 523
Lid geworden op: 20/09/08 14:18
Locatie: Ochten

Ongelezen berichtdoor donna » 08/03/10 21:16

Ringtraining volgen is heel erg leuk en leerzaam. De keurmeesters houden heus wel rekening met jonge hondjes. Je vooral niet te druk maken, je maakt er gewoon een heel leuke dag van met allemaal mensen met dezelfde hobby.

thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3240
Lid geworden op: 25/01/08 22:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor thomasenjasper » 08/03/10 22:02

esther-sarah schreef:Ik denk er ook aan Suzette in te schrijven voor deze dag. Ik moet uit Bovenkarspel met openbaar vervoer, dus weet iemand het adres waar de cursus gegeven wordt...??


Nee ik weet het adres nog niet, heb wel mijn bevestiging binnen, maar
de complete gegevens krijg ik begin april, misschien kan je even mailen naar de activiteiten commissie van de NLV?

Wel leuk als jullie ook komen :klasse:
Groetjes Sandra, Choco & James

toos

Ongelezen berichtdoor toos » 09/03/10 12:14

donna schreef:Ringtraining volgen is heel erg leuk en leerzaam. De keurmeesters houden heus wel rekening met jonge hondjes. Je vooral niet te druk maken, je maakt er gewoon een heel leuke dag van met allemaal mensen met dezelfde hobby.


het is alleen zo jammer dat dit maar een dag(deel) is...Zou wat vaker mogen maar de 2 mensen die het organiseren zijn altijd erg leuk!!

thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3240
Lid geworden op: 25/01/08 22:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor thomasenjasper » 09/03/10 13:10

toos schreef:
donna schreef:Ringtraining volgen is heel erg leuk en leerzaam. De keurmeesters houden heus wel rekening met jonge hondjes. Je vooral niet te druk maken, je maakt er gewoon een heel leuke dag van met allemaal mensen met dezelfde hobby.


het is alleen zo jammer dat dit maar een dag(deel) is...Zou wat vaker mogen maar de 2 mensen die het organiseren zijn altijd erg leuk!!


Het is een hele dag hoor, nou ja de training is s'morgens en s'middags gaan ze een (nep) show doen, met een echte ring, keurmeester etc.
Maar goed ook een dag is ws. tekort, maar ik steek er vast wat van op :)
Groetjes Sandra, Choco & James

toscak
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2564
Lid geworden op: 14/05/09 19:13
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor toscak » 09/03/10 13:19

thomasenjasper schreef:
toos schreef:
donna schreef:Ringtraining volgen is heel erg leuk en leerzaam. De keurmeesters houden heus wel rekening met jonge hondjes. Je vooral niet te druk maken, je maakt er gewoon een heel leuke dag van met allemaal mensen met dezelfde hobby.


het is alleen zo jammer dat dit maar een dag(deel) is...Zou wat vaker mogen maar de 2 mensen die het organiseren zijn altijd erg leuk!!


Het is een hele dag hoor, nou ja de training is s'morgens en s'middags gaan ze een (nep) show doen, met een echte ring, keurmeester etc.
Maar goed ook een dag is ws. tekort, maar ik steek er vast wat van op :)


Is dat ook voor labjes die nog nooit ringtraining hebben gedaan? Of moeten ze al wel wat kunnen?

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 09/03/10 13:20

toscak schreef:
thomasenjasper schreef:
toos schreef:
donna schreef:Ringtraining volgen is heel erg leuk en leerzaam. De keurmeesters houden heus wel rekening met jonge hondjes. Je vooral niet te druk maken, je maakt er gewoon een heel leuke dag van met allemaal mensen met dezelfde hobby.


het is alleen zo jammer dat dit maar een dag(deel) is...Zou wat vaker mogen maar de 2 mensen die het organiseren zijn altijd erg leuk!!


Het is een hele dag hoor, nou ja de training is s'morgens en s'middags gaan ze een (nep) show doen, met een echte ring, keurmeester etc.
Maar goed ook een dag is ws. tekort, maar ik steek er vast wat van op :)


Is dat ook voor labjes die nog nooit ringtraining hebben gedaan? Of moeten ze al wel wat kunnen?

nee juist daarvoor is het
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

thomasenjasper
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3240
Lid geworden op: 25/01/08 22:04
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor thomasenjasper » 09/03/10 13:27

laika schreef:
toscak schreef:
thomasenjasper schreef:
toos schreef:
donna schreef:Ringtraining volgen is heel erg leuk en leerzaam. De keurmeesters houden heus wel rekening met jonge hondjes. Je vooral niet te druk maken, je maakt er gewoon een heel leuke dag van met allemaal mensen met dezelfde hobby.


het is alleen zo jammer dat dit maar een dag(deel) is...Zou wat vaker mogen maar de 2 mensen die het organiseren zijn altijd erg leuk!!


Het is een hele dag hoor, nou ja de training is s'morgens en s'middags gaan ze een (nep) show doen, met een echte ring, keurmeester etc.
Maar goed ook een dag is ws. tekort, maar ik steek er vast wat van op :)


Is dat ook voor labjes die nog nooit ringtraining hebben gedaan? Of moeten ze al wel wat kunnen?

nee juist daarvoor is het


Kijk maar even op de site van NLV daar staat het beschreven, en het juist voor labjes en baasjes zonder ervaring of met weinig ervaring :wink:
Groetjes Sandra, Choco & James

toos

Ongelezen berichtdoor toos » 09/03/10 15:00

Het is juist voor labjes en eigenaren die weinig tot geen ervaring hebben. Ze maken je een beetje wegwijs van het hoe of wat. Maar de enige training krijg je door het vaker te doen en je hond te laten wennen aan de hoeveelheid hondjes, het lopen van je driehoek en je lijn etcetc. Dus het is een hele leuke start en daarna is het oefenen, oefenen, oefenen...

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 09/03/10 15:36

Vroeger gaf Erik echt een cursus, tig keer op een zondag naar Avenhoorn geweest. Was heel erg leerzaam.
Erik is een ouwe rot in het vak en kan je daarom echt veel leren.
Veel plezier !!

toos

Ongelezen berichtdoor toos » 09/03/10 16:29

Nino&Toosje schreef:Vroeger gaf Erik echt een cursus, tig keer op een zondag naar Avenhoorn geweest. Was heel erg leerzaam.
Erik is een ouwe rot in het vak en kan je daarom echt veel leren.
Veel plezier !!


ja idd en erik is ook stik eerlijk. Daar moet je tegen kunnen :wink: Maar het is wat je zegt he je reed tig keer op en neer daarom is het zo jammer dat dit echt maar 1 keer is zeg maar...

lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 474
Lid geworden op: 31/08/07 11:27
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor lablove » 09/03/10 22:12

Ik kon niet op de site vinden waar je je in kon schrijven...of kan dat niet meer...mijn zusje wil graag ook gaan showen....(ook besmet met labbievirus)
Groetjes Miranda (cosy cottage)


Terug naar “Training”