alles tegelijk trainen?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Coen

alles tegelijk trainen?

Ongelezen berichtdoor Coen » 13/04/10 12:31

hoi
ik ben nogal nieuw wat honden betreft ik ga binnenkort kijken voor een cursus met baloe.
ik vroeg me alleen af of het wel verstandig is om alles door elkaar te trainen. word dat niet te veel voor de hond.
ze kan al wel zitten alleen moet je haar af en toe goed aansporen zodat ze het ook echt doet.
loslopen kan ze ook heel goed en ze gaat ook uit haar zelf zitten bij een stoep met over steken.

maar kan ik haar nu ook al gewoon leren liggen?
ze is nu 15 weken jong

tessa

Ongelezen berichtdoor tessa » 13/04/10 12:50

Hallo,

Ik zou eerst het zitten goed onder de knie krijgen en daarna de volgende stap nemen.
Misschien dat je bij de hondenschool nog even kunt checken welke commando's dar worden gebruikt, kan ook handig zijn.

Toen ik mijn hond net had heb ik mij suf gelezen uit allerlei boeken uit de bibliotheek en hier :wink:
Daaruit heb ik vooral geleerd hoe je omgaat met het "jongehondengedrag", want het is niet alleen het zit en af etc.
Maar ook hoe corrigeer je bij ongwenst gedrag, hoe ga je om met voer geven etc.

Groetjes Tessa

Zootje

Ongelezen berichtdoor Zootje » 13/04/10 12:52

Zou echt een puppy cursus gaan volgen gewoon bij een hondenschool.. Dat is niet alleen leerzaam voor je pup maar ook voor jezelf!
Wij zijn ook al met de tweede cursus bezig en leren nog steeds ontzettend veel over Ziva en hoe we haar gewenste gedrag kunnen bereiken...

Wij wisten ook weinig van honden en al helemaal niet van het aanleren van commanco's dus ik raad het echt aan!! Het is ook echt ontzettend leuk om zo met je hondje bezig te kunnen zijn...

Succes!

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 13/04/10 13:13

Ik zou zeker op puppycursus gaan met Baloe.
Zoals al eerder gezegd, het gaat niet alleen om het aanleren van dingen, maar ook hoe om te gaan met je hondje op een leuke en positieve manier.
Ze kunnen makkelijk meerdere dingen tegelijk leren, dat houd het juist leuk en spannend voor de hond, maar dat leer je ook op cursus.
Succes 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi


Terug naar “Training”