Senna morgen haar eerste puppycursus les

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Elise93

Ongelezen berichtdoor Elise93 » 22/05/10 11:21

Bij ons wordt puppycursus niet op gras maar gewoon op een veldje met stoeptegels gehouden. Maar we moeten het ook gewoon schoonmaken met een emmer met water inderdaad. Vond het alleen een tikkeltje overdreven dat je na de 3e les ervoor moet betalen als er een ongelukje gebeurt :confused:

Elise93

Ongelezen berichtdoor Elise93 » 22/05/10 20:12

Trouwens ik had nog een vraag die me nu net te binnen schiet. :dom:
Bij ons op puppycursus wordt elke hond aangeleerd om links te lopen van zijn/haar baas. Is dat op elke trainschool zo en doen jullie dat ook op die manier? Je moet je koekjes ook altijd links in je zak hebben, het speeltje rechts in je zak. Heb echt geen idéé met wat voor reden dit is... :confused:

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 22/05/10 21:11

:) Dat komt uit de jachttraining. De jager draagt rechts zijn geweer. :D Dus de hond loopt links. (Behalve als de jager linkshandig is :lol: )

En als je op een weg zonder voetpad wandelt loop je tegen het verkeer in immers? Dan loopt je hond aan de veilige kant. :wink:

Maar als je je hond persé rechts wilt laten lopen dan kan dat hoor. Dan doe je het precies andersom gewoon. De gewoonte is echter de hond aan de linkerzijde. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Elise93

Ongelezen berichtdoor Elise93 » 22/05/10 21:40

Aha ik dacht al dat het wel een goede reden zou hebben, hahaha maar ik had geen idee hoor :lol: Dat moet je ook maar weten.... :D

Elise93

Ongelezen berichtdoor Elise93 » 03/06/10 21:48

Inmiddels al een paar lessen puppycursus achter de rug. Het gaat eigenlijk prima, de oefeningen doet ze goed. Het enige probleem is eigenlijk de aandacht voor de baas. Tijdens de les is ze constant afgeleid door andere honden die wel braaf naast hun baasje zitten. Hoe kun je het beste de aandacht van je hond erbij houden op zulke momenten?? :confused:

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 03/06/10 22:06

Met een leuk hoog stemmetje tegen haar praten. Als ze omhoog kijkt: Braaf en brokje erin. Gaat ze steeds beter omhoog kijken (= aandacht) en dan de tijd langer maken. :D Beginnen met thuis oefenen en dan in de tuin, voor de deur en uiteindelijk op het trainingsveld. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1878
Lid geworden op: 28/03/10 19:01
Locatie: wychen gelderland

Ongelezen berichtdoor miranda » 04/06/10 21:54

Hoi Elise en Senna wat leuk dat jullie verslag doen van de puppiecursus.
Bij ons hoeft niemand te betalen als er in de puppiewei geplast wordt, als er een hoopje gedaan is moet de eigenaar het wel opruimen en in de emmer deponeren die overal op het veld staan.
Waarom trainen jullie niet meteen op het gras maar eerst op de stoep?
Is daar een rede voor?
Ik weet wel dat als het gras pas gemaait is en er liggen nog plukjes dat puppie's het erg fijn vinden om dat even in de bek te nemen,dus er is wat meer afleiding.
Ik zou zeggen ga zo door met senna :klasse: je bent op de goede weg.
Puppiecursus is de basis voor je hond.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017

Elise93

Ongelezen berichtdoor Elise93 » 07/06/10 19:47

Saskia.Bernadette schreef:Met een leuk hoog stemmetje tegen haar praten. Als ze omhoog kijkt: Braaf en brokje erin. Gaat ze steeds beter omhoog kijken (= aandacht) en dan de tijd langer maken. :D Beginnen met thuis oefenen en dan in de tuin, voor de deur en uiteindelijk op het trainingsveld. 8)


Bedankt! Dit gaan we uitproberen :wink:

Mariska&Noa

Ongelezen berichtdoor Mariska&Noa » 07/06/10 19:57

Noa is dolenthousiast naar andere honden, maar als ik kaasjes bij me heb...mmmmmmmmmm geloof maar dat hij aandacht voor mij heeft :lol:


Terug naar “Training”