Behendigheid - probleem met kattenloop

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 20/02/08 16:14
Locatie: Valkenswaard

Behendigheid - probleem met kattenloop

Ongelezen berichtdoor Tanja » 24/05/10 13:07

Sinds december vorig jaar zit ik met Banjer op behendigheid. Een paar weken geleden is Banjer echter van de kattenloop gevallen (door mijn fout :oops:, slapeloze nachten heb ik er van gehad :cry: )). Banjer is behoorlijk onstuimig en was op dat moment nog erg geinteresseerd in een groep puppies die redelijk dichtbij stonden. Daarom had ik hem bij zijn halsband vast (zodat hij niet weg kon lopen) en ik heb hem te laat losgelaten. Bij het oplopen verloor hij daardoor zijn evenwicht, en viel op zijn zij op de grond. Na het gebeuren is hij onder begeleiding weer meteen 2x zonder problemen over de kattenloop gegaan. De week daarna durfde hij echter helemaal niet meer.

We zijn nu al een paar weken heel voorzichtig aan het proberen om hem weer te laten wennen (met de clicker), maar er zit heel weinig vooruitgang in. Normaal gesproken doet Banjer alles voor iets lekkers, maar zelfs dat kan hem niet verleiden. Voor een koekje gaat hij wel met 2 poten op de oploopplank. Soms met 4, maar dan springt hij er bijna meteen weer af. Hij kwispelt wel tijdens de oefening, dus het lijkt er toch op dat hij het nog steeds leuk vindt.

De trainers hebben nu overlegd en op hun advies ik ga volgende week met de echte beginners meedoen (ik zit nu in de groep "gevorderden", maar zie het zelf meer als gevordere beginners :D ). Zij gaan dan voor de eerste keer de kattenloop doen, maar ik vrees dat ook dat niet gaat werken.

Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt, of heeft iemand nog een advies hoe we dit kunnen aanpakken? Banjer vindt behendigheid superleuk en ik wil er graag mee verder gaan, dus ik hoop dat dit weer goed gaat komen.

Een paar weken geleden ben ik ook nog met de D kursus van gehoorzaamheid begonnen, zodat hij beter gaat luisteren tijdens het loslopen, en dat gaat al een heel stuk beter nu!

Alvast bedankt!
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 24/05/10 13:21

Helaas heb ik er ook ervaring mee !

En ben ik met Mexx gestopt met behendigheid. Bij hem viel de wip wat hard neer, doordat hij te hard doorliep. En hij schrok en sprong van de wip af.
Aangezien de wip ongeveer even breed is als de kattenloop durfde hij deze ook niet meer op te lopen. Tilde ik hem op en liet hem het laatste stukje lopen deed hij het wel. Maar dat stukje op, durfde hij echt niet meer.
Bij Mexx zat er ook geen vooruit gang in, en heb ik besloten om met hem te stoppen ondanks dat hij de rest wel erg leuk vond, maar hij weigerde dus 2 onderdelen. De schutting ging hij wel gewoon over.
Misschien dat ik het over half jaartje nog eens probeer.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 24/05/10 13:25

al over gedacht om de planken op de grond te leggen? hem daar net zolang overheen laten gaan tot ie er overheen durft te rennen, desnoods met een andere hond ervoor

dan de katteloop door middel van wat kistjes een stukje van de grond halen dit ook net zo lang volhouden tot ie ook hier overheen durft te rennen, eerder niet verhogen

niet te veel mutsen, door dat lokken laat je juist merken dat er iets aan de hand is, zelf resoluut een houding aannemen die zegt dat er nix engs is en gewoon doorlopen, niet op hem wachten, liever opnieuw beginnen dan op hem wachteb.
al me kinders uitgevlogen

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 24/05/10 14:01

speurneus carola schreef:al over gedacht om de planken op de grond te leggen? hem daar net zolang overheen laten gaan tot ie er overheen durft te rennen, desnoods met een andere hond ervoor

dan de katteloop door middel van wat kistjes een stukje van de grond halen dit ook net zo lang volhouden tot ie ook hier overheen durft te rennen, eerder niet verhogen

niet te veel mutsen, door dat lokken laat je juist merken dat er iets aan de hand is, zelf resoluut een houding aannemen die zegt dat er nix engs is en gewoon doorlopen, niet op hem wachten, liever opnieuw beginnen dan op hem wachteb.


De kattenloop plat op de grond is een goed advies! :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 20/02/08 16:14
Locatie: Valkenswaard

Ongelezen berichtdoor Tanja » 24/05/10 17:37

Bedankt Carola, dat ga ik zaterdag meteen proberen!!
Groetjes, Tanja



Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...


Terug naar “Training”