15 januari eerste cursusles bij kc amsterdam

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
corry

15 januari eerste cursusles bij kc amsterdam

Ongelezen berichtdoor corry » 04/01/11 22:19

Wie heeft er van het forum hier ook getraind en hoe beviel het?
heb er zoveel zin in,
Baalde wel dat de puppencursus vol zat toen dushi bij ons kwam dus hoop dat we niet teveel hebben gemist.

Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 204
Lid geworden op: 18/01/09 06:09
Locatie: Amsterdam

Ongelezen berichtdoor Lotte » 05/01/11 11:32

Ik heb met mijn beide honden getraind bij KC amsterdam. Met Nanja ben ik in zaandam begonnen en dat is prima bevallen maar toen we eenmaal aan het officiele (synophillia examen) GG1 toewaren, waren de lessen daarvoor op zondag. Omdat ik dan jachttraining volg ben ik overgestapt naar Amsterdam. Dit heb ik nog t/m GG2 gedaan. Deze lessen waren wisselend. Sommige trainers waren erg examengericht en omdat ik geen examen meer wilde doen kwam ik niet verder. Ik ben er daarom toen mee gestopt.
Met Lotte heb ik de A en B daar in een seizoen gedaan. Ik moest beginnen in de A. maar vanuit de puppy jacht en door zelf trainen, bleek dat we een heleboel al beheerste. Onze combie werd steeds als voorbeeld gebruikt. Dat is natuurlijk wel leuk maar we leerde niet veel nieuwe dingen. Ik heb toen zelf het initiatief genomen om te vragen of ik naar de B groep mocht. Jammer vind ik dat ik hier zelf om moest vragen en dat je niet werd ingedeeld naar het niveau van je hond dit komt omdat alles nogal gericht is op examen doen. Dit is voor mij echter niet belangrijk. Ik wil graag met de hond bezig zijn en samen leuke dingen aanleren. niet alleen maar een examenprogramma aanleren. Bij KCZY in zaandam werkte ze veel persoonlijker. Je had een aftekenlijst en je werkte dus meer op je eigen niveau. Je was ook de hele les bezig daardoor en stond niet steeds te kijken hoe anderen hun opdrachten deden. Dit vond ik in Amsterdam dus minder. Na de B ben ik gestopt want ik wilde met Lot verder met de jachttraining. Met een volgende pup zal ik w.s helemaal niet meer naar een KC gaan maar alleen naar een puppen- en jongehondencursus die jachtgroepen bieden.
Maar de lessen op de KCA waren over het algemeen wel goed van inhoud alleen paste ze dus niet zo bij mijn doel. Het is ook afhankelijk van de instructeurs die je treft. Bij mij is het inmiddels weer drie jaar geleden. Ik heb niet meer op de nieuwe locatie's getrained

Maar in ieder geval veel plezier met de lessen

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 06/01/11 14:11

hoi bedankt voor je reactie.....ik kijk de A even aan en al het me niet bevalt gaan ik verder kijken.
Ik heb geen vervoer dus dus is voor mijn lkkr vlakbij,ik hoorde ook mijn heen dat je een hondenschool bij de schellingwoude hebt dus daar kan ik evt ook nog even gluren :)

Dinie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9630
Lid geworden op: 20/12/06 18:18
Locatie: Luyksgestel (N.-Br.)

Ongelezen berichtdoor Dinie » 07/01/11 09:19

Succes met de trainingen. :goodluck:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 13/01/11 15:56

Zaterdag is het zover ik heb er reuze zin in..... hoop dushi ook hahahahah,

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 13/01/11 17:31

corry schreef:hoi bedankt voor je reactie.....ik kijk de A even aan en al het me niet bevalt gaan ik verder kijken.
Ik heb geen vervoer dus dus is voor mijn lkkr vlakbij,ik hoorde ook mijn heen dat je een hondenschool bij de schellingwoude hebt dus daar kan ik evt ook nog even gluren :)

Volgens mij zit daar geen hondenschool meer. Dat was het oude terrein van KC Amsterdam als ik het goed heb. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 13/01/11 17:57

ow dan is dat diegene waar ik nu naar toe gaan hahaha

Greetje

Ongelezen berichtdoor Greetje » 13/01/11 19:36

Ik vind het geweldig om te trainen helemaal omdat het ook zo goed gaat maar je krijgt ook leuke reacties van mensen dat ze zien dat ze goed luisterd.

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 14/01/11 15:04

ooooow morgen is het zover :) ,mag ik naar training heb er zooo veel zin in ,ben super benieuwd wat het ons gaat brengen.
Wat raden jullie aan(kreeg weer advies onderweg net)
wel eten geven voor de training ...of juist toch niet?

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 14/01/11 16:03

Middenweg? Half portie? Hangt er ook vanaf hoe lang van te voren je eten geeft he. :wink:

Ik zelf voer liever niet voor de training, maar als de training pas om 10.00 begint, of nog later, voer ik liever wel vast wat. Maar dan zo dat ze nog genoeg trek overhouden om voor hun voertjes te willen werken. :)

Veel plezier hoor morgen! (Het zou morgenochtend ook droog zijn, dat is altijd prettig. :wink: )
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 14/01/11 16:28

Ja ik begin om 11 uur dus denk dat ik om 7 uur al wat geef anders duurt de ochtend ook zolang hahaha.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 14/01/11 16:50

corry schreef:Ja ik begin om 11 uur dus denk dat ik om 7 uur al wat geef anders duurt de ochtend ook zolang hahaha.
Ja, dan zou ik gewoon een vol portie eten geven om 7.00 uur. Jij voert zeker nog 4 keer per dag? Dan kun je tijdens de training 1 maaltijd laten 'verdienen' door ervoor te werken toch? :)

Laat je nog weten hoe het was op de training? Altijd leuk om die verhalen te lezen hoor. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 14/01/11 18:47

jaaaa hoor mijn avontuurtje zal ik zeker neerzetten :)

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 16/01/11 17:16

Nou hier mijn eerste training avontuur,
Was lekker op tijd van huis gegaan zodat we alles even konden bekijken en uitvogelen.
Aangekomen bij de school moesten we een hek door maar er was iemand met een hond bezig en die was heel erg zenuwachtig dus was heel erg aan het blaffen na blaffen meer piepen/blaffen door elkaar.
Dushi maakte rechtsomkeer en dacht bekijk het maar ik gaan niet verder,dus met een stukje worst toch het hek door gekregen en heeft ze lkkr op schoot naar de andere les gekeken,maar van me schoot af wilde ze niet hahahaha.
Toen kwamen haar medeleerlingen aandruipen en ja ze kwam wat los, de andere hondjes waren druk en zenuwachtig .
Toen kwam het moment dat wij mochten na vol verwachting liepen we samen het veld op.
Na we moesten in een rondje staan en ons voorstellen dat ging nog goed en toen de les begon leken het wel een stel adhdertjes wowwww allemaal deden ze niet wat er gedaan moest worden hahahahaha.
En het mooie was je hoorde iedereen zeggen
naaaaaa thuis doet ze het wel ...........inclusief ikzelf.
Het was heel rommelig maar heb zo genoten dat ik al naar volgende week verlang.
Verder hebt ze de hele dag geslapen hahaha en geen kick meer gegeven.
Ik gaan me huiswerk goed doen en hopen dat ze volgende week der eigen kan bewijzen en al doet ze het niet hebben we toch weer samen een uitje

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 16/01/11 22:53

Ja, zo gaat dat in het begin he? Meer kennis maken met andere baasjes en nog leuker, andere hondjes. :D Is het een leuke groep? Veel verschillende rassen bij elkaar?

Veel plezier volgende week hoor. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog


Terug naar “Training”