15 januari eerste cursusles bij kc amsterdam

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
corry

Ongelezen berichtdoor corry » 17/01/11 19:30

jaaa allemaal verschillende(8 baasjes met hun honden) en 1 bruine lab erbij,voor de rest zag ik een wippet een hele mooie grijs/blauwe ras kom er even niet op hoe dat ras heet.
En het is zo mooi om te zien hoe je als vreemden allemaal van elkaar zo snel verbonden bent door je hond ,zalig babbelen na afloop en natuurlijk vreselijk lachen over de eigenwijze hondekinderen hahahha

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 17/01/11 23:33

Wat leuk dat het ook gelijk gezellig was! En jullie gaan er vast heel veel leren samen. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 22/01/11 13:05

Nou les 2 is net voorbij en ik ben doodmoe ervan haaha,de consentratie kon ik een half uurtje bij dushi volhouden en daarna dacht ze na vindt de grond en honden en aan de riem trekken veel leuker.
Ik hoop echt dat er ooit een moment komt dat ze de andere honden wat links laat leggen en ze zich meer kan richten op mijn :oops: .

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 22/01/11 21:38

Ja, de baas moet leuker zijn dan al het andere. Dat is soms moeilijk he? :lol: Een speeltje meenemen wil ook nog wel eens helpen voor wat afleiding tussendoor. :wink: En soms duurt het voor jonge pups ook wel lang, een heel uur de concentratie vasthouden.
Op den duur gaat het steeds beter hoor.

Is het een leuke groep waar je mee traint? Gezellige luitjes? Dat is ook heel belangrijk vind ik zelf altijd. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 23/01/11 22:35

ja een hele leuke groep en gezellig,aangezien ik echt een baaldag had met mijn dame wat trekken betreft heb ik mijn met mijn laatste rondje voorgenomen om heel consuquent te stoppen en te bevriesen als ze trekt(had er even genoeg van na vandaag).
Doen ook haar tuig om want ben bang dat ze haar nek overbelast,we gaan zien hoe het morgen verloopt hahahah .
Net stond ik wel 20 x stil heb nog nooit zolang over een rondje gedaan.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 24/01/11 09:10

:lol: Dat heb ik met mijn Lina ook nog wel eens hoor. :roll: De ene dag gaat het beter dan de andere. Consequent volhouden maar. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 05/02/11 16:45

na denk dat het aan de storm lag maar vandaag vertikte mijn dame alles wat er op de training gedaan moest worden hahahaa.
Wat me ook niet lukt(misschien wat tips)om der naast te laten zitten :? ze gaat gewoon schuin naast me zitten.
Whahahah en de trainster legde dingen uit over het examen wat ze allemaal moesten kunnen .......na denk dat we de A wel 2 x moeten volgen voor mijn schatje het allemaal doorhebt :D

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 05/02/11 21:18

Bedoel je gewoon links naast zitten of om je heen lopen en links gaan zitten?

Het eerste is een kwestie van achter een brokje aan laten lopen, linkerbeen naar achteren stappen en weer naar voren gaan, + zit.

Het tweede leer je door een brokje in je linkerhand achter je benen langs naar voren te halen + zit.

Staat er misschien een beetje raar, maar als je het probeert ontdek je vanzelf wat ik bedoel. :D Elke dag 5 minuutjes een paar keer oefenen. Je zult zien, het gaat lukken. :wink: Succes.

Ja van de storm kunnen ze ook onrustiger worden he? Veel luchtjes van ver weg in hun neus immers. :lol:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 16/02/11 16:33

Nou ik wil toch even mijn hart luchten afgelopen zaterdag met trainen had ik even een nare nasmaak hahaha.
We moesten het bevel hier komen doen en de lerares moest dushi vasthouden maar aangezien dushi bloeddruk is en graag naar me toe wilde is ze flink tekeer gegaan tegen haar omdat ze druk deed.
Tuurlijk moet ze luisteren maar het moet allemaal zo gehaast omdat de groep groter is geworden moet er doorgewerkt worden om iedereen aan de beurt te laten komen.
Het zitten,af blijf enz gaat geweldig maar naast lopen is een ramp ze wil naar alle honden toe en rennen.....in haar ogen betekent lopen rennen .
de honden die het goed doen krijgen steeds complimentjes en ik en me bruine schat staan er steeds maar een beetje bij.
Moet iemand die les geeft ook niet eens laten zien hoe het wel moet want ze laat me lopen(met een stuiterbal aan een lijn) en ja meer niet.
Zo dat lucht op hahahahhas

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 16/02/11 17:03

Nou Corry, gefelicteerd, je hebt een (stuiterend) labje. :lol: Het beste is om zelf heel rustig te blijven. Als jij kalm bent draag je dat ook over op Dushi he.
Naast lopen kun je leuker maken door het tempo af te wisselen, ineens veel sneller -met kleine pasjes- of langzamer te gaan lopen. Ook het bij de hand hebben van een brokje kan helpen. Maar niet voor haar neus houden, want dan gaat ze er vast naar springen. :wink: Klein stukje volgen is braaf brokje erin. Gaat het goed dan de tijd van volgen langzaam langer maken.
Rent ze ineens vooruit? Zonder wat te zeggen omdraaien en de andere kant oplopen. Is ze verbaast en wel weer naast je: Braaf en brokje erin.
Elke dag 5 minuten oefenen, niet langer. Moet je kijken wat een vorderingen je gaat maken. 8)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 20/02/11 16:45

na het ging dit x wel lekker hoewel ze wel trok ben ik wat meer gaan genieten en het niet zo allemaaal serieus gaan nemen
Ik dacht nu ach lukt het niet lekker oefenen thuis en we zien de volgende keer wel weer.
Heb nu een u-leader en daar gaan ik mee oefenen wat nu echt goed gaat ,
wel weer paar stapjes braaf snoepje hahaha,want ben niet van plan om het voor altijd te gebruiken .

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 02/04/11 18:04

vandaag mijn jonge honden diploma gehaald het exame was echt nog te moeilijk voor haar.
Er zijn er maar 2 uit de groep die examen kunnen doen,maar ben bloed trots op mijn diplomaatje en diekunnen ze ons niet meer afpakken ooozooo hahahah.
we gaan lekker door en ooit halen we een examen ze hebt vandaag als beloning een middag zwemmen en rondrennen gehad dus ze legt nu verzadigd op het balkon mijn dametje

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 02/04/11 19:49

Gefeliciteerd hoor! Toch leuk dat jullie de cursus afgerond hebben. :wink: Ga je nu door met VGG?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corry

Ongelezen berichtdoor corry » 02/04/11 21:04

jaaaa ik gaan wel door denk ik,het is net als blijven zitten in een klas de 2de keer is het makkelijker hahahah.
de club gaat verhuizen naar spaarnwoude en dat is me te ver dus denk dat dit mijn laatste lessen worden en dan even kijken waar ik dan terecht kan.
Hoor dat er in zaandam ook een leuke vereniging zit dus even kijken.
Ik vindt het leuk om zo bezig te zijn met zijn 2en,en daar veranderd een diploma niks aan.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 03/04/11 12:24

In Zaandam zitten er zelfs 2! :D Kun je dus kiezen.
Of onze kant op komen? Ik weet niet aan welke kant van Mokum je woont?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog


Terug naar “Training”