welke training(en) hebben jullie gevolgd?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

welke training(en) hebben jullie gevolgd?

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 16/06/11 13:48

Tabor en ik hebben momenteel nog 1 les te gaan in de vervolg 2. We hebben de puppycursus, basiscursus, vervolg 1 en daarna vervolg 2 bij Jottem in de Rijp gevolgd.
Ik merk aan mezelf dat het trainen een beetje verwatert omdat we vrij weinig nieuwe dingen leren, maar ik merk dat Tabor het wel altijd erg leuk vind om zo samen in de weer te zijn. Zelf vind ik het eigenlijk ook wel erg leuk, zeker om weer nieuwe dingen te leren :)
Zelf vind ik dat we in de vervolg 2 dus weinig nieuws leren. Misschien ook wel omdat je de belangrijkste dingen gewoon beheerst. We hebben in de verolg 2 meer aandacht besteed aan natuurlijk het volgen en aan af en blijf, plaats sturen, voedselweigeren (oke dat heb ik dus al vanaf pup af aan geoefend vanwege de wetenschap dat het nogal lekkerbekjes zijn.. Dus hij was volgens de "juffrouw" de eerste lab die geen aandacht aan het voer gaf :D lkkr ding :verliefd1: ) en uit een loslopende groep honden je hond bij je roepen. En dat super leuke hondje van ons doet het nog steeds echt super goed! We oefenen dat wel wat minder (oke ik deed in het begin ook wel overdreven veel met hem, maar wat je erin stop krijg je dubbel en dwars terug toch :wink: dus vergeleken met toen is het dus ietsje minder geworden). Nagoed plus ook de idd toch wel minder nieuwe dingen die we kregen. Wel vond ik dat we veel aan de cursus hebben gehad in die zin dat we altijd met vragen terrecht konden, er altijd nog wel wat tips waren om bepaalde dingen te verbeteren en natuurlijk ook leuke dingen die we deden. We hebben een keertje een soort van stoelendans gedaan met de honden! Wie het laatste zit of af was die was dan ook af :eusashhh: Of een klein wedstrijdje met nieuwe oefeningen (slalomen bijvoorbeeld, of zelf achter een hoekje staan en de tijd wordt opgenomen hoe lang hij erover doet bij je te komen, af blijven op commado hoe langer hoe mee rpunten je kon verdienen :applaus: ) op tijd (hilarisch wat je dan ziet :) ) Dus ook afwisselend!!!
Maar ik zit nu dus hard na te denken wat we straks gaan doen. Gaan we gewoon voor huishond spelen (hierna komt de sociale huishond) en kan je eventueel ook met sport en spel beginnen, nagoed denk ik dat dat niet zo handig is om daar gelijk mee van start te gaan ivm nu nog de gewrichten. Kan altijd in september (dan is Tabor bijna een jaar :) )nog.
Ik heb al eens iets over een jachthondentrainingschool in Alkmaar gelezen, maar dat begint dus pas in april tot sept (dus daar zijn we dan wel weer te laat voor).. Dat duurt dan nog wel weer ffies voor het nieuwe seizoen begint.
Zelf zal ik wel in de weer blijven met de hond, want ik vind het toch best leuk om hem nieuwe dingetjes te leren maar vooral om hem consequent goed te laten luisteren (doet ie eigenlijk wel al erg goed hoor!). Veelal met andere honden en met periode ook met nieuwe gebieden de geurtjes die dan overal te ruiken zijn.. Dan die aandacht erbij te houden.. Etc.

Wat hebben jullie voor trainingen gevolgd of volg je nog steeds :wink: (en waar? vond je het leuk?)

Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 345
Lid geworden op: 03/06/11 22:52
Locatie: Colmschate

Ongelezen berichtdoor Lausje » 16/06/11 14:06

Volgende week gaan we beginnen met puppycursus en puppyjachttraining. :feest3:

Beiden starten in dezelfde week voor ons. Mocht ze jacht leuk vinden dan gaan we daar mee verder en natuurlijk de gehoorzaamheidstrainingen in de planning, anders komt het niet goed met onze vrije geest-puppy

Leuke topic, leuk om te lezen wat anderen doen of gaan doen met hun labjes.

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 16/06/11 14:28

Met Missy pup, gehoorzaamheid A en B gedaan. Toen behendigheid en flyball (dat laatste was helemaal haar ding!) en later nog jachttraining. Tegenwoordig doe ik alleen nog maar eens in de week een uurtje Funny-O met haar, zodat ze toch nog quality time heeft met mij. :D

Met Baila, pup, jonge hond, GH1 en 2, flyball (doet ze nog als wedstrijdsport) en behendigheid. Ook gaat ze eens in de week naar jachttraining met mijn echtvriend. Echt gaaf, een jagende Hussell. :lol:

Met Lina pup, jonge hond GH1 en 2 toen nog VGG, vervolgens natuurlijk flyball 8) (ze begint nu net met wedstrijden) en al vanaf 7 maanden jachttraining. Dat laatste vindt ze het allerleukste volgens mij. :)

De gehoorzaamheids training allemaal gedaan bij de KC hier en 1 puppen bij MG omdat er geen groep meer ging starten.

Jachttraining doen we bij Jachthondenschool Almere. En dat is toppie gewoon. :klasse:

Zelf ben ik meer een doener en verzot op flyball, maar van de jachttraining heb ik onwijs veel geleerd over mijn honden. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 559
Lid geworden op: 26/10/10 14:16
Locatie: Rijswijk

Ongelezen berichtdoor marielle75 » 16/06/11 14:36

Ik volg de puppy retriever cursus met Rover. A.s. zondag is de laatste keer, dan hebben we het examen. Daarna gaan we verder met sociale vorming deel 1; opvoeding.
Ook weer speciaal voor retrievers. Dus naast de zit, af, volg oefeningen zit hier een stukje apporteren bij. Ook wordt er geoefend met zwemmen.
Steeds op een wisselende loactie. Daarna kan je ook nog weer verder.
Erg leuk is het dat het (bijna) allemaal retrievers zijn.
Wij trainen bij hondenschool NU.
Afbeelding

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 16/06/11 15:06

Hier doe ik met alle honden: basiscursus gehoorzaamheid voor pups en jonge honden, gevorderden cursus gehoorzaamheid, beginnersgroep jacht en gevorderde groep jacht. In die laatste groep blijf ik dan meestal twee of drie jaar hangen met de hond.
En dan is er meestal wel weer een nieuwe pup in huis waarmee ik van voren af aan begin :D
Ik train bij Hondenschool Wil Keijzers in Reusel.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 16/06/11 15:16

Met Pien ben ik begonnen met de puppycursus, vervolgens Gehoorzame Hond A, EG1 en EG2 (die laatste hebben we helaas niet af kunnen maken ivm Pien d’r knieoperatie. Ook hebben we al een seizoen jachttraining gevolgd dat nu weer in november verder gaat en hebben we een speurcursus gedaan. Daarbij nog af en toe een ringtraining, dus genoeg te trainen/getraind 8) ! We hebben de puppy en gehoorzame hond bij de kynologenclub in Leiden gedaan, daarna zijn we verhuisd en zij we met de gehoorzaamheid verder gaan trainen bij de kynologenclub in Apeldoorn. Jachttraining en speurcursus volgen we via Hobby Dogs in Apeldoorn, want die hebben ze niet bij de KC. Ringtraining wordt bij beide hondenscholen aangeboden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu ook wel een beetje gehad heb hoor met de echte gehoorzaamheid. De laatste training was voornamelijk het volgen, rechtsomkeer, linksomkeer, keerwending etc. In principe kent ze alle commando’s en is het leuk om verder te gaan als je echt diploma’s wilt halen. Ik ga liever verder met de jacht/speur/ringtraining, waar natuurlijk ook nog genoeg gehoorzaamheid aan te pas komt!:)

Gebruikersavatar
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 15/01/09 14:33
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor Koor » 16/06/11 16:46

Jochem is al heel snel begonnen met puppyjachttraining maar daar moesten we helaas mee stoppen ivm zijn pootjes.Helaas kunnen we dat ook niet meer oppakken. Hebben een cursus gehoorzaamheid voor jonge honden gedaan maar dat vond ik zo saai dat ik daar geen vervolg op wilde doen. En vanavond hebben we onze eerste speurles! Ben benieuwd of het net zo leuk is als ik denk :)
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 16/06/11 16:52

Wij zitten bij hondenschool Joy in Heerhugowaard. We hebben de basiscursus gedaan en doen nu de vervolg1. Is erg leuk. Voor mij wel een half uurtje rijden, maar dat geeft niet.

Ook ik zou er nog wel iets bij willen doen, maar heb geen idee wat. En wat hier in de buurt is in Noord-Holland.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 16/06/11 17:05

Bram heeft de puppycursus, jonge honden, gehoorzame hond 1 en 2, VGG gedaan en we zijn nu bezig met GGB. Hiervoor doet hij 3 juli examen.

Daarnaast zijn we eind vorig jaar begonnen met de jachttraining. Hiervoor heeft hij onlangs het C diploma gehaald via de NLV.

De combi jacht en gehoorzaamheid bevalt ons goed, dus ik denk dat we volgend seizoen met beiden weer verder gaan.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 17/06/11 09:31

Het valt mij op dat de jachtcursus in NL vaak starten op het eind van het jaar.
Hier in BE (waar ik dan train) start de jachtcursus eind februari.
Jachtseizoen is van eind Oktober t/m eind Januari

Maar heb dus met mijn Choco Loco:

gehoorzaamheid gedaan vanaf pup, zit nu in de C groep, maar dit is voor mij puur in functie van jacht
verder 2x jachtcursus gedaan (nu zondag afsluiting van de cursus)

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 17/06/11 09:57

RaymondC schreef:Het valt mij op dat de jachtcursus in NL vaak starten op het eind van het jaar.
Hier in BE (waar ik dan train) start de jachtcursus eind februari.
Jachtseizoen is van eind Oktober t/m eind Januari

Maar heb dus met mijn Choco Loco:

gehoorzaamheid gedaan vanaf pup, zit nu in de C groep, maar dit is voor mij puur in functie van jacht
verder 2x jachtcursus gedaan (nu zondag afsluiting van de cursus)


Effen iets anders ik zag in je onderschrift dat je aan het oriënteren bent voor een Fox red labrador kennel the second off april in nederland krijgt begin volgend jaar pups zag ik op hun site staan (die honden worden ook gebruikt voor de jachtwedstrijden)

Gebruikersavatar
sharon66057
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4468
Lid geworden op: 12/07/09 13:10
Locatie: Lelystad

Ongelezen berichtdoor sharon66057 » 17/06/11 10:33

Noah heeft puppy cursus gedaan (daarna even een tijd niks ivm zijn pootjes) daarna zijn we jonge honden cursus met hem gaan doen, EG1 en EG2 maar met EG2 zijn we vroegtijdig gestopt we vonden het allebei niet leuk meer, Noah deed het hartstikke goed en vond het volgens mij een beetje saai worden.
We zouden vanavond beginnen met speuren maar dat heb ik afgezegd ivm Noah zijn gezondheid.
Wij hopen in het najaar alsnog de speurcursus te kunnen volgen :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 17/06/11 10:33

Ik doe met mijn honden uitsluitend jachttraining bij cerbel gundogs. Daarnaast doe ik af en toe gasttrainingen mee bij andere trainers om inspiratie op te doen, maar dat is niet voor vast. Het grootste deel doe ik zelf :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 17/06/11 10:36

saskia burghout schreef:
RaymondC schreef:Het valt mij op dat de jachtcursus in NL vaak starten op het eind van het jaar.
Hier in BE (waar ik dan train) start de jachtcursus eind februari.
Jachtseizoen is van eind Oktober t/m eind Januari

Maar heb dus met mijn Choco Loco:

gehoorzaamheid gedaan vanaf pup, zit nu in de C groep, maar dit is voor mij puur in functie van jacht
verder 2x jachtcursus gedaan (nu zondag afsluiting van de cursus)


Effen iets anders ik zag in je onderschrift dat je aan het oriënteren bent voor een Fox red labrador kennel the second off april in nederland krijgt begin volgend jaar pups zag ik op hun site staan (die honden worden ook gebruikt voor de jachtwedstrijden)


Vind ik dat nergens terug op hun website dat ze een nestje verwachten.
Waar staat het precies?

Gebruikersavatar
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 758
Lid geworden op: 19/11/08 11:17
Locatie: brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor saskia burghout » 17/06/11 12:39

kijk is op deze site http://www.labradors4all.nl/testjoomla/ staat op de hoofdpagina en de teef heet Emma


Terug naar “Training”