Welke lijn gebruiken jullie?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Zeros&Mac

Welke lijn gebruiken jullie?

Ongelezen berichtdoor Zeros&Mac » 08/08/11 15:18

Wij laten Zeros & Mac beide uit met een flexi lijn van 8 meter. Bij Zeros is dit geen enkel probleem, die loopt keurig naast. Mac is de laatste tijd nogal onrustig tijdens het uitlaten. Ze zijn een aantal keer aangevallen door honden hier in de straat, en sindsdien is Mac erg onrustig, trekken, blaffen naar alle andere honden die we tegenkomen, en daarbij trekt ie ook enorm. Zijn er mee bezig om hem naast te laten lopen etc maar het wil niet echt. Nu ben ik aan het rondkijken op Zooplus, om een andere lijn te kopen voor Mac.

Ik heb er een gezien, een leren politielijn, maar die is 2 meter. Het probleem is alleen dat Mac nogal gesteld is op zijn privacy en dus echt niet op 2 meter afstand gaat poepen :oops: Ik zie hem ook niet echt in grotere maten verkrijgbaar. Wat is de lengte van jullie lijn? Of iemand nog andere tips?

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor irma » 08/08/11 15:33

Alleen met een vaste lijn van zo'n 1,20 m lang kun je controle uitoefenen over je hond. Er zijn dubbele lijnen die je langer kunt maken om ze bv even te laten plassen. Ene... als hij maar nodig genoeg moet zal hij heur wel plassen.
Een flexlijn met een labrador gaan niet samen vind ik, dat is leuk voor van die kleine hondjes, maar als je plots je hond in moet halen ben je altijd te laat.
Wil je de hond toch wat gecontroleerd rond laten lopen is een longeerlijn een optie, maar niet als je met 2 honden loopt.
Laat ze andere tijdelijk apart uit.
Sterkte
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 08/08/11 15:36

Lengte van mijn jachtlijn zal ongeveer 1 meter zijn.
Aan de lijn wandelt mijn hond naast me, en niet op 8 meter ver.
Want dan laat de hond mij uit in plaats van ik hem.

Op stukken waar het mogelijk is wandelt hij los, en gaat niet veel verder dan maximaal 15 meter.

Ben dan ook een groot tegenstander van flexlijnen, lijnen met zo'n oprol mechanisme.

Zeros&Mac

Ongelezen berichtdoor Zeros&Mac » 08/08/11 15:41

Het liefst zouden wij onze honden ook los laten natuurlijk. Maar tijdens de gewone uitlaatrondes is dat hier vrijwel onmogelijk. De uitlaatroute ligt aan een druk fietspad en vlak naast een school. Over het fietspad rijden scooters en brommers erg hard, en natuurlijk een hoop fietsers. Het is hier te druk om de honden los te laten en dat is dus geen optie.

Zodra we in het bos zijn en de honden zijn los is er ook geen enkel probleem. Mac luistert goed, blijft bij ons en doet geen gekke dingen. Maar sinds hij hier een aantal keer is aangevallen door andere honden, is hij erg onrustig tijdens het uitlaten. Vandaar dat ik opzoek ben naar een andere riem voor hem.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 08/08/11 17:17

Ik gebruik een politielijn van leer, makkelijk verstelbaar. Bij zooplus verkopen ze mooie en vooral goede lijnen voor weinig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
Pandora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5538
Lid geworden op: 14/11/06 21:13
Locatie: Hoogvliet

Ongelezen berichtdoor Pandora » 08/08/11 17:52

Wij gebruiken een verstelbare lijn van Rogz (L), 2 cm breed, verstelbaar op 100, 130 en 160 cm. Pandora poept ook altijd aan het einde van haar lijn maar of die lijn 1,6 m of 160 m is zou niet uitmaken. Als ze moet dan doet ze het wel want ze heeft geen keus. Ramses stuur ik wel eens los de stuiken in om te poepen, als hij aanstalten maakt, want die komt direct terug als hij gedaan heeft.
Flexi-lijnen vind ik persoonlijk ondingen. We hebber er eentje liggen (3 meter) die we alleen gebruikt hebben toen Pandora loops was en in de tijd dat Ramses lijnrust had. Ramses is veel te onrustig aan een flexi-lijn, heel slecht voor mijn armen en schouders.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!

Lunatic
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6157
Lid geworden op: 03/03/08 14:45
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Welke lijn gebruiken jullie?

Ongelezen berichtdoor Lunatic » 08/08/11 18:25

Zeros&Mac schreef:Wij laten Zeros & Mac beide uit met een flexi lijn van 8 meter. Bij Zeros is dit geen enkel probleem, die loopt keurig naast. Mac is de laatste tijd nogal onrustig tijdens het uitlaten. Ze zijn een aantal keer aangevallen door honden hier in de straat, en sindsdien is Mac erg onrustig, trekken, blaffen naar alle andere honden die we tegenkomen, en daarbij trekt ie ook enorm. Zijn er mee bezig om hem naast te laten lopen etc maar het wil niet echt. Nu ben ik aan het rondkijken op Zooplus, om een andere lijn te kopen voor Mac.

Ik heb er een gezien, een leren politielijn, maar die is 2 meter. Het probleem is alleen dat Mac nogal gesteld is op zijn privacy en dus echt niet op 2 meter afstand gaat poepen :oops: Ik zie hem ook niet echt in grotere maten verkrijgbaar. Wat is de lengte van jullie lijn? Of iemand nog andere tips?

Agos, weer door die agressieve Rotties? :roll:
Rolriemen zijn in een wijk sowieso niet slim en al zeker niet in combi met een halti.......
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi

Zeros&Mac

Re: Welke lijn gebruiken jullie?

Ongelezen berichtdoor Zeros&Mac » 08/08/11 18:41

Lunatic schreef:
Zeros&Mac schreef:Wij laten Zeros & Mac beide uit met een flexi lijn van 8 meter. Bij Zeros is dit geen enkel probleem, die loopt keurig naast. Mac is de laatste tijd nogal onrustig tijdens het uitlaten. Ze zijn een aantal keer aangevallen door honden hier in de straat, en sindsdien is Mac erg onrustig, trekken, blaffen naar alle andere honden die we tegenkomen, en daarbij trekt ie ook enorm. Zijn er mee bezig om hem naast te laten lopen etc maar het wil niet echt. Nu ben ik aan het rondkijken op Zooplus, om een andere lijn te kopen voor Mac.

Ik heb er een gezien, een leren politielijn, maar die is 2 meter. Het probleem is alleen dat Mac nogal gesteld is op zijn privacy en dus echt niet op 2 meter afstand gaat poepen :oops: Ik zie hem ook niet echt in grotere maten verkrijgbaar. Wat is de lengte van jullie lijn? Of iemand nog andere tips?

Agos, weer door die agressieve Rotties? :roll:
Rolriemen zijn in een wijk sowieso niet slim en al zeker niet in combi met een halti.......


Ik gebruik geen halti hoor :) En nee hoor ook niet door rottweilers :)

Zeros&Mac

Ongelezen berichtdoor Zeros&Mac » 08/08/11 18:43

Els schreef:Ik gebruik een politielijn van leer, makkelijk verstelbaar. Bij zooplus verkopen ze mooie en vooral goede lijnen voor weinig.
Ja ik had ze dus ook gezien daar, lijken me wel goed en stevig. Ze zijn nu ook in de aanbieding dus dat is ook mooi meegenomen.

Zeros&Mac

Ongelezen berichtdoor Zeros&Mac » 08/08/11 19:06

Heb net bij Zooplus een andere lijn besteld, nu maar afwachten wanneer ' ie binnenkomt! Hopelijk gaat dan het uitlaten van Mac wat rustiger straks :)

BeerBalou

Ongelezen berichtdoor BeerBalou » 10/08/11 16:35

8) Ik merk dat ik weer de uitzondering op de regel ben
Balou kan (nog) niet loslopen (zie ander topic) i.v.m. onvoorspelbaar gedrag richting andere honden, maar aan de flexlijn gaat het uitstekend. Hij luistert goed, blijft op de stoep, wacht als ik dat zeg en terughalen gaat ook goed. Trekken doet hij ook niet, lekker rustig wandelen.

Voordeel van een flexlijn vind ik dat de hond in principe "los" loopt maar je 'm wel aan de riem hebt in tijd van NIET luisteren of in geval van nood. Controle dus. Op het moment van passeren van voetgangers of andere honden roep ik hem dus bij me. Bij niet luisteren heb je de lijn ook zo ingehaald, dat is even handig worden met, ideaal.

Ik weet dat er hier veel tegenstanders van zijn, maar ik ben een absolute voorstander. Als we ergens heengaan (de markt ofzo) of we gaan oefenen dan gaat hij aan de korte lijn, maar met wandelen ALTIJD aan de flex, lekker snuffelen en banjeren in een straal van 8 mtr rondom vrouwtje. Je houdt je binnen de bebouwde kom ook nog eens netjes aan de regels, dus wat wil je nog meer!

Idee: gewoon de flexlijn vastzetten (op bijv. 1.20 mtr) en op een vaste plek vrijgeven, lijn los, behoefte doen, terugkomen. Zou toch moeten lukken? Heb je win win. Oefenen kun je sowieso aan een korte lijn doen, waardoor het vanzelf beter wordt als hij moet volgen aan de flex.

:D :D :D

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 10/08/11 17:55

Hier ook politie lijnen, zo makkelijk om te verstellen ook. :)

En die privacy, tsja, ik moet vaak een paar stappen meelopen van Missy...... :oops: niet altijd lekker op uitlaatplaatsen, hink - stap - sprong he? :?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Gebruikersavatar
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 947
Lid geworden op: 04/10/05 20:50
Locatie: vlaardingen

Ongelezen berichtdoor margreet » 10/08/11 19:37

Nou hier dus nog een uitzonderingsgeval, heerlijk die flexlijnen,heb twee labjes bij iedere uitlaatronde aan de flex.
Ze kunnen hun behoefte doen in de bosjes,lekker schooieren met genoeg bewegingsruimte en als ik ze bij me wil hebben roep ik één keer en zet de flex op slot,geweldige dingen dus.
Als we gaan trainen lopen ze gewoon aan de jachtlijntjes.
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet

BeerBalou

Ongelezen berichtdoor BeerBalou » 11/08/11 09:46

margreet schreef:Nou hier dus nog een uitzonderingsgeval, heerlijk die flexlijnen,heb twee labjes bij iedere uitlaatronde aan de flex.
Ze kunnen hun behoefte doen in de bosjes,lekker schooieren met genoeg bewegingsruimte en als ik ze bij me wil hebben roep ik één keer en zet de flex op slot,geweldige dingen dus.
Als we gaan trainen lopen ze gewoon aan de jachtlijntjes.



:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
Ideaal he!

Gebruikersavatar
Annie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 24
Lid geworden op: 04/04/11 23:26

Ongelezen berichtdoor Annie » 11/08/11 13:18

Ik gebruik een katoenen ME lijn. Bevalt prima en is onverslijtbaar!
Groetjes Annie, Jester en Timber
Afbeelding
:zwartkopje: Jester De Koperen Hond (Jester) 01-04-2003 - † 03-02-2014
:bruinkopje: Dazzling Diamond's Jolly Joker (Timber) 03-10-2005


Terug naar “Training”