Jachttraining

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Jachttraining

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 14/08/11 15:24

Al een poosje was ik aan het kijken wanneer ik kon en er trainingen waren..

En vandaag was het dan eindelijk gelukt! Regenjas mee, laarsjes mee en natuurlijk Tabor mee:) Dacht een leuke oefening in steadyness
Eenmaal aangekomen ging de jas algauw uit, jeetje wat werd het ineens warm! Maar wel blij dat ik mn laarzen aangedaan had:p

Van de 8 mensen die trainen in dit groepje waren er maar 3, waarvan een van de baasjes een hond als versterking meegenomen had. Een mooi labje van 3, was dan ook een erg mooi voorbeeld!
Het plan was om alleen te kijken hoe de les gaat en wat de honden leren. Maar omdat er zo weinig hondjes waren mochten we meedoen!
Zo leuk! De training werd gegeven in het Purmerenderbos. Daar zijn we wel al een aantal keer geweest, maja dan mocht Tabor lekker spelen en los lopen. Dat was nu dus anders. Hondjes aan de lijn en aan het werk. Och dat was lastig om dan zit, wacht en op te letten! Het gras was veel interessanter en al die geurtjes! Dan is het toch ook veel makkkelijker om erbij te gaan liggen :roll:

Eerst moesten we met een aantal naast elkaar volgen, daarna om de beurt vooruit en weer terug komen. Zeker voor een eerste keer vooruit sturen deed Tabor het echt SUPER goed :verliefd1: (oke, wel geoefend in combinatie met plaats sturen)
Dan in een paar (voorjager 1 en 2), de een gooit (hond wacht netjes) en de ander laat zijn hond het apport halen. En omgekeerd. Het wachten was ineens wel weer erg moeilijk met de dummie (wij moesten nl eerst gooien), maar dat Tabor eenmaal aan de beurt was haalde hij het apport erg netjes!!! Oke niet zo netjes als ik de mensen hier op het forum de honden het apport zie brengen want bij ons wordt nog steeds vol enthousiastme de dummie geshowd:p Maargoed, hij brengt hem nu wel netjes terug (Tabor vind het naar de dummie toerennen het leukste, en daarna zijn ook de luchtjes weer zeeeer interessant, maar nu niks daarvan. Bracht de dummie super goed terug :applaus: )

Een stukje verderop gingen we 'staan' oefenen, dat beherst Tabor eigenlijk wel, maar vreemde omgeving dus wie weet... Hij deed het keurig! Was wel een vervelend vliegje wat hem zat te plagen/ prikken dus dat verstoorde de oefening best. Maar toch netjes:)
En daarna los met de hond lopen om hem daarna bij je roepen (Tabor was wel aan het rondneuzen maar bleef eigenlijk zo goe dbij me dat ik hem niet eens bij me hoefde te roepen :verliefd1: )

Daarna zijn we naar weer een ander gedeelte gelopen om te zoeken. Er werd een dummie in de bosjes gelegd (hond zie dit niet) en dan werd het zoek commando gegeven. Wij gingen als laatste, dan kon Tabor rustig kijken.. Nou dat rustig konden we vergeten, hij werd dol enthousiast en nieuwsgierig wat die hondjes daar in de bosjes deden! Piepen, trekken... :evil: Pfffff, de steadiness was eigenlijk de hele tijd al waardeloos.
Maargoed, in zn totaliteit deed hij het als 9,5 mnd jonge hond toch ERUG netjes :)
Nu weet ik dus zeker dat Tabor het echt niet verkeerd doet! Want als ie wat meot doen, dan doet ie het echt top :D 8) :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:

Maar aan de steadiness gaan we werken... netjes zit en wacht :eusahand: :eusawhistle: :blondpootje:

Op de terugweg was Tabor helemaal totallloss :) Thuis eerst ffies lekker gedouched, kluifje en lekker tukkie doen :verliefd1:

kirsten&cacao

Ongelezen berichtdoor kirsten&cacao » 14/08/11 15:40

Wat een leuk verhaal..

Ik hoop dat de eerste keer voor mij en Cashew ook zo leuk gaat worden!

EricaM
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2506
Lid geworden op: 23/03/09 23:17
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor EricaM » 14/08/11 15:45

Goed gedaan hoor, zo voor de 1e keer. Jachttraining is echt leuk en wordt eigenlijk alleen maar leuker.
Veel plezier nog :D
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 14/08/11 15:45

kirsten&cacao schreef:Wat een leuk verhaal..

Ik hoop dat de eerste keer voor mij en Cashew ook zo leuk gaat worden!


Oh jij bent ook aan het rondkijken? Ik kan alleen maar zeggen gaan gewoon eens kijken;)

Michelle/Dinky

Ongelezen berichtdoor Michelle/Dinky » 14/08/11 18:14

Ben het helemaal met EricaM eens! Wij gaan half deze maand beginnen aan onze tweede curcus en kan echt niet wachten!

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 14/08/11 19:19

Er gaat niets boven een goede jachttraining voor een labrador (behalve dan misschien flyball 8) ) en het is echt geweldig om te doen!

Dus je hebt je gelijk ingeschreven? :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 15/08/11 07:55

Nee, het duurt nog ruim een half jaar voordat de volgende periode begint. Helaas gaan de jachttrainingen niet het hele jaar door ivm dus de jacht.
Nu zijn we nog in de weer met de sociale huishond, ook nog lesje of 6 te gaan en dan maar eens kijken hoe we onze tijd gaan opvullen.. Wie weet komt er iets anders op ons pad wat we ook leuk vinden en wel vrij snel begint en anders is het wachten geblazen :D

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 15/08/11 11:40

Hier trainen we het hele jaar rond. Zomers KNJV diploma training, met veel wild en schot. In de winter periode meer met dummy's. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 15/08/11 11:42

Saskia.Bernadette schreef:Hier trainen we het hele jaar rond. Zomers KNJV diploma training, met veel wild en schot. In de winter periode meer met dummy's. :)


Helaas is dat hier dus niet zo, best jammer vind ik zelf, ik ben idd graag het hele jaar door in de weer met Tabor :)

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 15/08/11 11:51

daantjuh85 schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Hier trainen we het hele jaar rond. Zomers KNJV diploma training, met veel wild en schot. In de winter periode meer met dummy's. :)


Helaas is dat hier dus niet zo, best jammer vind ik zelf, ik ben idd graag het hele jaar door in de weer met Tabor :)


Gelukkig kun je ook zelf oefeningen doen toch? Dummy mee en de 1e les kopiëren tot het er goed in zit. :D Kom je van het najaar goed beslagen ten ijs. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 15/08/11 11:53

Saskia.Bernadette schreef:
daantjuh85 schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Hier trainen we het hele jaar rond. Zomers KNJV diploma training, met veel wild en schot. In de winter periode meer met dummy's. :)


Helaas is dat hier dus niet zo, best jammer vind ik zelf, ik ben idd graag het hele jaar door in de weer met Tabor :)


Gelukkig kun je ook zelf oefeningen doen toch? Dummy mee en de 1e les kopiëren tot het er goed in zit. :D Kom je van het najaar goed beslagen ten ijs. :wink:


Dat zowieso :D Het begint in het voorjaar pas weer, maargoed wat ik al zei eerst nog lekker aan de sociale huishond ;)

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 16/08/11 20:19

Leuk om te lezen Danielle.
Heel jammer dat Roxy en ik niet mee konden, maar ja als je in Frankrijk zit wordt een beetje moeilijk he.
Wel nog heel erg bedankt dat je me mee hebt gevraagd.

Het is je dus erg goed bevallen en wat super van Tabor dat hij zo zijn best deed. Jij vast een trots baasje :D

Ga je dit seizoen nog een keer kijken? Hoe gaat het nu verder en heb je misschien een site voor me, of tel.nr?

Groetjes, Monique
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 16/08/11 22:55

Hoi Monique,

Ja vanuit Frankrijk wordt het een beetje lastig idd :lol: Maar het seizoen is dus bijna afgelopen :( Ik heb contact gehad met Petra, zij gaf deze lessen en ik heb via de mail (petrasenteur@planet.nl) met haar afgesproken. Er zijn nog wel een aantal lessen dit seizoen, volgens mij tot sept of anders okt. Dan zou je dus even moeten mailen.
Ik ben in contact gekomen met haar via KNJV jachthondentraining in Noorholland.
Dus wie weet dat het jullie ook nog een keertje mag lukken om te kijken, anders wordt het dus algauw volgend jaar weer:(

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 17/08/11 08:27

Ach joh, dat wachten komt dan toch goed uit? Heb je mooi de tijd om aan de steadyness te werken wat straks alleen maar ten goede komt. :wink:
Dat is het allereerste wat wij doen met onze hondjes voordat we in een groep gaan trainen: steadyness. Pas als ze volledig steady zijn ga ik richting een groepstraining met ze, anders worden ze veeeeeeel te hevig!
Gewoon allemaal oefeningen gaan doen waarbij Tabor moet blijven zitten: tijdens het koken, tijdens een wedstrijd voetbal (op tv of op het speelveld in de buurt), naast hem staan en gaan volgen terwijl je een tennisballetje voor je uit schopt (aangelijnd, later los), laten zitten en dummy's over en langs hem heen gooien en zelf weer oprapen, een gesprek aangaan met de buurman/vrouw en Tabor het gehele gesprek aan de voet op zit... dat soort dingen zijn essentieel voor straks en je hebt er zoveel aan als het er in zit!
In elk geval alvast heel erg veel plezier :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 17/08/11 08:32

Lupos schreef:Ach joh, dat wachten komt dan toch goed uit? Heb je mooi de tijd om aan de steadyness te werken wat straks alleen maar ten goede komt. :wink:
Dat is het allereerste wat wij doen met onze hondjes voordat we in een groep gaan trainen: steadyness. Pas als ze volledig steady zijn ga ik richting een groepstraining met ze, anders worden ze veeeeeeel te hevig!
Gewoon allemaal oefeningen gaan doen waarbij Tabor moet blijven zitten: tijdens het koken, tijdens een wedstrijd voetbal (op tv of op het speelveld in de buurt), naast hem staan en gaan volgen terwijl je een tennisballetje voor je uit schopt (aangelijnd, later los), laten zitten en dummy's over en langs hem heen gooien en zelf weer oprapen, een gesprek aangaan met de buurman/vrouw en Tabor het gehele gesprek aan de voet op zit... dat soort dingen zijn essentieel voor straks en je hebt er zoveel aan als het er in zit!
In elk geval alvast heel erg veel plezier :klasse:


Wauw wat een goeie tips om de steadyness te oefenen!! Zeker genoeg variatie:) Wat ik wel lastig vind is dat Tabor (als ik bijvoorbeeld ergens op wacht, in gesprek ben of iets en Tabor dus op wacht zit hij) vaak gaat liggen. Dit corrigeer ik wel door hem weer op zit te zetten, maar hij blijft dit dus doen (luiaard :roll: ) Heb je hiervoor misschien een tip?


Terug naar “Training”