Oefenen met de fiets

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Oefenen met de fiets

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 03/11/11 12:58

Eindelijk eens ffies lekker de tijd om met de fiets en de hond in de weer te gaan. Trainingsschema opgezocht en gaan met die banaan!

Omdat wij altijd langs een fietspad lopen was Tabor wel bekend met de fiets. Toch was het wachten best spannend dat ik de fiets langs hem heen bewoog. Maar toch luisterde Tabor wel goed, hij ging netjes af (oke was wat twijfelachtig, maargoed voor de eerste keer! :klasse: ) en terug naar zit. Helemaal top!
Dus ik dacht gaan, fiets tussen ons in en stukje lopen. Poepen en piesen.. Nog stukje lopen. Na, dat ging zo ontzettend goed! Tabor stopte als ik stopte (ging zelfs netjes zitten, alsof we gewoon aan het volgen waren! :verliefd1: ) Het ging met alleen he tlopen dus al super goed! Dus toch een gokje gewaagd nadat we een stuk gelopen hadden om op de fiets te zitten. Het was even wennen, want Tabor wilde graag op de stoep lopen (oh daar heb ik in het begin ook zo op getraind, gezien wij niet overal duidelijkestoepranden hebben, maar alleen verschil in kleur of tegelsoort...) dus dat was even wennen, maar uiteindelijk ging het wel goed! :applaus: Ik bleef maar de lucht in prijzen :D
Nagoed, nu ik een stukje erop gezeten had toch even een beetje tempo erin gegooid (wel in laagste versnelling, maar dat Tabor toch een stappie harder moest dan dat we met de stevige wandeling gewend zijn). Dan merk ik wel dat Tabor een beetje echterop blijft. Dus niet te lang, moet wel leuk blijven! EN het was de eerste keer, ik ben echt SUPER MEGA TROTS op mn ventje :D :D :D
Die ligt nu lekker op zn kussen te tukken, hihi :verliefd1:

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 03/11/11 14:18

Ha, ha, dat met die stoep herken ik helemaal. Zyva hebben wij ook geleerd altijd op de stoep te lopen. Toen wij de eerste keer gingen fietsen en een straat in gingen met een stoep sprong ze ineens zijwaarts de stoep op! Is ook verwarrend natuurlijk, altijd moet ze op de stoep en nu ineens niet. Zyva had het fietsen ook snel door, alleen doen we haar er helaas geen plezier mee. Ze vindt het volgens mij echt niet leuk. Wel jammer want het is toch wel fijn en makkelijk als je af en toe op de fiets met ze weg kan. Hebben het nu dus even op een laag pitje gezet, misschien dat het over een tijdje beter gaat. Succes met Tabor in ieder geval maar dat komt zo te lezen helemaal goed.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 03/11/11 17:05

maup had dat ook met de stoep, maar dat wennen ze snel af hoor :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 03/11/11 17:07

Lekker als ze naast de fiets kunnen! Goed voor de conditie en de spieren. :D
Oefen maar lekker door, hij gaat er vanzelf meer aardigheid in krijgen en harder lopen. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 07/11/11 22:58

Leuk dat het zo goed ging :klasse:

daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04/01/11 16:40
Locatie: Wormerveer

Ongelezen berichtdoor daantjuh85 » 08/11/11 13:06

Vandaag weer lekker geoefend, ik ben echt zo trots op hem :verliefd1:


Terug naar “Training”