Lucky op training

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Luckygirl

Lucky op training

Ongelezen berichtdoor Luckygirl » 13/11/11 11:09

Nou de eerste 2 lessen zitten erop, bij de eerste les moesten we er toch aan geloven Lucky moet tijdelijk aan de slipketting want ze is niet te houden. De eerste les heeft ze super veel geleerd en daarin merk je gelijk dat ze het ook echt wilt.

Les 1: Rondjes met Lucky lopen vooral voor het trainen te volgen en niet weg te vliegen als ze een andere hond ziet, de eerste paar rondjes waren erg moeizaam maar daarna ging het echt top. Stilstaan betekend zitten en dat had Lucky heel snel door dus helemaal top.

Halverwege moesten we met z'n allen in een grote cirkel gaan staan en moesten de honden 1 voor 1 met de baas volgen om ons heen terwijl wij onze honden ook in bedwang moesten houden en wederom ging dit top.

Aan het einde van les 1 hebben we trainingsdiscs meegekregen en zijn we gaan gebruiken en ik moet zeggen het werkt top, geen geschreeuw meer door de straten heerlijk gewoon.


Les 2: Begon weer slecht, Lucky kwam het veld op en begon als een dolle te trekken dus discs gebruikt en een corrigerende ruk aan de riem en mevrouw was weer terug in haar element. Deze les veel het commando "hier" met haar geoefend, eerst aan de riem en toen los en dit was top!! Ze heeft niet 1x getwijfeld om weg te lopen ben zo trots op haar.

Aan het einde van de les weer een rondje om de honden, het eerste rondje aan de riem en door middel van me stem bleef ze netjes bij me en ja hoor de tweede rondje los en ook hier twijfelde ze geen seconde om van mijn zijde te wijken.

Zoals jullie lezen ben ik er maar druk mee, thuis blijven trainen en lekker iedere week naar de training met haar. Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die de trainingsdiscs gebruiken.

Terug naar “Training”