Pien is gezakt voor EG2

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Pien is gezakt voor EG2

Ongelezen berichtdoor jolien » 23/12/11 19:32

Vorige week zaterdag moest ik met Pien examen doen voor de EG2, met als resultaat dat we dus gezakt zijn... :(

We moesten al om 8 uur beginnen, toen het dus zelfs nog donker was!

Als eerste oefening was de zit en blijf, 30 seconden. Dit ging goed en we hadden dan ook het max. aantal punten. Vervolgens moest je 1 voor 1 naar voren komen, de hond in zit, tandjes kijken en vervolgens vanuit de zit de sta oefening. Ook dit ging super, weer de volle aantal punten dus. Daarna moesten we op rij de af en blijf doen, 1 minuut. Hier was ik wel zenuwachtig voor, omdat dit de laatste paar keer niet zo lekker ging bij Pien sinds ze tijdens de training bij deze opdracht was aangevallen door een mechelse herder. Maar ze begon erg netjes, bleef goed liggen. Totdat de hond naast haar opeens naar de keurmeester (die op een stoeltje zat) begon te blaffen en onrustig werd, toen sprong Pien dus ook op... Bij deze oefening mag je de hond 1 keer weer opnieuw af leggen, dat deed ik dus ook en ging goed, de rest van de tijd bleef ze gelukkig wel liggen. Hierbij haalden we dus de helft van het aantal punten.

Na deze oefening moest iedereen van het veld en moest je om en om met je hond een volgparcourt afleggen. En hier ging het dus mis.. :( Ze kan het zo goed, maar deze keer dus niet. Het veld was wat bevroren (voor de eerste keer weer dit jaar) en blijkbaar rook dat erg interessant, want Pien (en ook de rest van de hondjes trouwens) zat meer met haar neus in de grond dan dat ze naar mij keek... :? :mad: Aan het eind van het volgen moest je nog de hond het commando af geven en daarna de riem afdoen. De hond moest dan blijven en jijzelf ging dan 10 meter voor haar staan. Vervolgens moest ze netjes voor komen. Ook dit ging gelukkig helemaal goed!

We hadden ook dik genoeg punten om te slagen (je moest minimaal 40 punten hebben en wij hadden er 50), alleen is het bij het volgen zo dat je minimaal 5 punten voor deze oefening moet krijgen, anders ben je alsnog gezakt. Nou, wij kregen hier dus 4 punten voor en daar baal ik flink van... :( Op die ene punt zijn we dus gezakt en opzich maakt het me niet uit dat we geen diploma hebben, maar wel dat we nu niet verder kunnen met de vervolgcursus. Ik heb van deze training namelijk al eens eerder een half seizoen meegedaan, maar moest toen stoppen omdat Pien aan haar poot geopereerd moest worden. Daarna ben ik in september toch weer begonnen, wat ik ook heel leuk vond om samen met haar te doen. En dan vind ik het zo jammer dat als het altijd goed gaat en nu net met het volgen even wat minder, dat je dan 1 punt te weinig krijgt en daardoor zakt..

Maar goed, de trainer vond dit duidelijk ook en heeft nog geprobeerd of ze toch 1 extra punt wilde geven, maar dit deden ze dus niet. Nu heeft hij als alternatief aangeboden dat ik in februari gewoon weer start in deze cursus, dan doe ik twee lessen mee en daarna komt de trainer uit de verolgcursus (EG3) kijken naar het volgen van Pien. Als het dan goed gaat mogen we alsnog door. Wel aardig dus dat dit alsnog kan, met dank aan de trainer dus :)

Van de 7 honden in totaal zijn er trouwens maar 3 geslaagd en dus 4 gezakt, best flink vind ik!

Ook nog lekker trouwens, voordat het examen officiel begon moesten we weer even inlopen door elkaar met de honden, om ze goed geconsentreerd te krijgen. Toen is een leonberger uit mijn groep nog bijna aangevallen door een duitse herder, die blijkbaar vond dat de leonberger te dichtbij kwam... :? En deze duitse herder wint uiteindelijk nog een beker omdat hij de beste van de groep is... Nou sorry hoor, ik kon het niet laten om op het evaluatieformulier toch even te vermelden dat het misschien ook handig is om te letten op omgang hond-hond...of telt dat niet?! :? :mad:

mullermariska
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2399
Lid geworden op: 02/03/09 14:56
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor mullermariska » 23/12/11 20:03

Jammer van die ene punt. Echt balen! MAar wel fijn dat je misschien toch door kunt!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010

Ester007
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 30/10/11 09:01
Locatie: Brabant

Ongelezen berichtdoor Ester007 » 24/12/11 07:27

Is even balen, maar zet je erover heen. Volgende keer beter.
Kost alleen maar energie.
En als je toch weer verder kunt is dat fijn.
Pluk de dag!

:zwartpootje: Tako van de Rooise Heikant 21-09-2005
:zwartpootje: Born to be free van de Achtse Vallei (Robi) 1-11-2013

luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1258
Lid geworden op: 05/12/09 11:17
Locatie: best
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor luckylabrador » 24/12/11 11:45

Voorons is Pien geslaagd!!
Ze is gewoon perfect!!
Sorry keurmeesters maar hebben jullie hier wel verstand van ..... :evil:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)

Sheila

Ongelezen berichtdoor Sheila » 07/01/12 12:27

Dit is mij ook overkomen, waar ik eigenlijk bang voor was was het voorkomen en de af-blijf want dat deed hij absoluut niet de 3 lessen voor het examen....Op het examen deed hij dat echt perfect alleen het volgen.......vergeet het maar op 1 punt afgewezen.De volgende dag liepen we over de dijk en ik had gewoon een plaklabje aan mijn knie :) dat koppie van hem "ïk kan het wel hoor vrouwtje"
Het is inderdaad jammer dat we niet door kunnen maar ik ga gewoon eind deze maand weer opnieuw de cursus doen, lekker een uurtje intensief met je doggie bezig zijn.
Ik vind het belangrijker dat hij het thuis wel doet wat ik vraag dan het papiertje.....

Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8740
Lid geworden op: 13/09/04 15:44
Locatie: Almere
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Saskia.Bernadette » 07/01/12 14:39

Gewoon doorgaan, je komt er wel. 8) En houdt in je achterhoofd dat het bezig zijn met je hond het enige is dat telt. Honden weten van geen examen of vervolgcursus immers. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog

corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1041
Lid geworden op: 01/11/09 15:40
Locatie: Kapelle

Ongelezen berichtdoor corretje » 07/01/12 18:10

Dat is wel balen zeg! Net dat ene puntje, maar je weet dat ze het kan en dat is belangrijkste. Maar van die Duitse Herder dat ie zo blaft naar een ander, dat vind ik ook niet goed. Hond-hond contact moet ook goed zijn.

Maar suc 6 met de volgende cursussen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008

Ilsemarie

Ongelezen berichtdoor Ilsemarie » 08/01/12 13:06

Ach he wat balen! Zonde joh! Ookal is samen bezig zijn het belangrijkste, je baalt toch van zoiets, ik kan het me helemaal voorstellen!

Dat met die herder... ik was er natuurlijk niet bij maar dat klinkt ook niet echt goed! Dat blaffen ondertussen en hond-hond contact, zulke dingen moeten toch sowieso goed zijn, dat is de basis!

Succes verder en de volgende keer lukt het vast wel!!

jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1528
Lid geworden op: 21/02/10 19:23
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen berichtdoor jolien » 08/01/12 14:24

Is ook zo dat het samen trainen en bezig zijn met je hond belangrijker is dan een papiertje :) Maar vind het gewoon jammer dat je dan inderdaad niet door kunt stromen en dus weer dezelfde cursus (die ik nu al 1,5 keer gedaan heb) opnieuw moet doen.

Maar goed, wij oefenen lekker door, half februari starten we weer en als het volgen dan wel goed gaat mogen we alsnog door naar EG3, dus daar gaan we voor! :)

Gebruikersavatar
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 914
Lid geworden op: 18/02/09 18:33
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor Lankmark » 08/01/12 14:32

Het papiertje is dan wel niet belangrijk, maar je hebt hem wel nodig als je verder wilt. Succes in Februari en laten we hopen dat het nu wel gaat lukken.


Terug naar “Training”