Sorteerblokjes

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 29/01/12 21:54

Debora schreef:Ja, apporteer/jacht en sorteren altijd uit elkaar houden. Sommige honden snappen het, maar de meeste niet.

Bij de jacht gebruik ik het commando "zoek apport" en bij sorteren "Sorteer". De reden dat ik dit doe is het volgende: Bij sorteren moeten ze mijn geur opzoeken en terug brengen. Bij een zoekapport moeten ze gewoon een dummy zoeken en terugbrengen, niet alleen die met mijn geur. :wink:


Ja precies. Dan ga ik ook gewoon "sorteer" gebruiken :)

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 06/02/12 19:40

Nou ik ben nu een aantal dagen aan het oefenen en meneertje snapt het :)
Doordat ik veel met hem apporteer was hij geneigd om gewoon een willekeurig blokje te apporteren.
Doordat ik ook wel eens zoek spelletjes met hem doe, heb ik hem het blokje eerst een aantal keren laten zoeken. Hierdoor leerde hij dat het om de geur ging.
Daarna pas een geurloos blokje ernaast gelegd en het woord "sorteer" geintroduceerd.
Daar moet hij nog een beetje aan wennen, hij verwacht het commando apport of iets dergelijks, maar dat gaat steeds beter.
Hij krijgt er al vertrouwen in dat "sorteer" betekend dat ie gewoon mag gaan zoeken naar dat ene blokje.
Zal binnenkort eens een filmpje proberen te maken en te plaatsen :)
In ieder geval bedankt voor de uitleg!
Tis erg leuk om te doen :D


Terug naar “Training”