Geen correctieband, maar nog wel vragen over ''kom voor''

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Koda-beer

Geen correctieband, maar nog wel vragen over ''kom voor''

Ongelezen berichtdoor Koda-beer » 04/03/12 13:23

Bij nader inzien, ga ik toch niet bezig met de correctie band.
Koda reageerde er niet goed op, en ik wil het hem ook niet aandoen.
We hebben nu een band, en die is gelukkig nog erg goed, dus die zet ik niet op het spel omdat hij nu als puberende pup zijnde af en toe ondeugend is.
Ik heb vandaag in het bos geleerd dat ik juist van dit soort momenten moet genieten, die lekkere speelsheid en ondeugende streken.

Ik had nog wel wat vragen over wat basis commando's.
Koda is een pup, en dan luistert die sowieso minder goed, maar als ik hem loslaat in het bos om te spelen met zijn vriendjes, is er totaal geen aandacht meer voor mij of mijn moeder.
Ik wil wel dat koda gewoon terugkomt als ik hem roep, en ik weet dat dat erg veel gevraagt is van een pup die lekker aan het spelen is, maar hoe train ik dit?
Bij onze puppy cursus zijn alle honden keurig op een rijtje aan het wachten als ik de ''kom voor'' oefening met Koda doe, maar in het bos natuurlijk niet.

Ook trekt Koda soms behoorlijk als we richting het bos lopen, en dit zou ik ook wel wat beter onder controle willen houden. Mijn moeder heeft het namelijk met haar rug, en ik kan het zelf ook niet echt de baas zijn, want hij word inmiddels wel heel sterk

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan trainen? Ik wil namelijk niks meer met die schokband, want die ligt al klaar om terug gestuurd te worden.

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 04/03/12 13:29

ik heb het verhaal wat hieronder bij hoort net geplaatst in je andere topic, over het hierrrrr komen
al me kinders uitgevlogen

Koda-beer

Ongelezen berichtdoor Koda-beer » 04/03/12 13:35

Ja ik heb het gelezen. Zeker het proberen waard, dus gaan we ook even doen, bedankt!

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 04/03/12 14:27

Met Bruce ben ik de laatste tijd bezig met fluiten, zo.n hoog geluid producerend fluitje, ieder keer als ie bij me komt en voor me gaat zitten met zijn pootje omhoog krijgt ie een brokje, werkt trouwens ook prima voor Noah met z'n tweeen zijn ze hard aan het werk om te luisteren(Noah nog beter te luisteren).

Een klikker wil ook nog wel eens werken, succes en je zal zien dat je band met Koda alleen maar groeit
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

mariska1972

Ongelezen berichtdoor mariska1972 » 04/03/12 14:38

wij leren kom voor aan op de volgende manier

eerst aan de leiband je zet hem in zit voor je doet 2 stappen naar achter en pakt een beloning vraag een kom voor en als hij dit doet geef je hem de beloning

als het aan de leiband goed gaat doe je er een langere lijn aan en doet het op dezelfde manier

Als die stap goed gaat laat je iemand achter je hond staan lange lijn achter de hond en zorgt dat hij daar blijft loopt 20 meter naar achter wel achtersevoren lopen en blijft even stil staan en roept dan kom voor
degene die achter de lange lijn op de grond staat kan dan altijd op de llijn gaan staan als de hond de fout in gaat om hem te corrigeren

dan als dat goed gaat oefen je zonder lijn en als dat supergoed gaat kun je dit eventueel uitbreiden met een fluitsignaal erbij

als dat goed gaat allemaal kun je het uitbreiden zonder lijn en zonder halsband maar dan ben je wel een hele poos verder

heel veel suc6

gr mariska

Gebruikersavatar
Lupos
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19/11/08 08:50
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lupos » 04/03/12 16:30

Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012


Terug naar “Training”