E.G

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Lambert
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 12/07/11 21:35
Locatie: Oss

E.G

Ongelezen berichtdoor Lambert » 14/05/12 21:38

Nouschka is gezakt voor EG.
De Examinator was de zelfde als waar ze van les krijgt, waar ze tevens ook enorm gek op is.
Ze deed alles goed tot die ene opdracht.(komen op afstand en voorzitten en aan de voet)
Zijn bij andere club de instructeurs de zelfde persoon als de examinator.
Zal ik doorgaan of stoppen,zolang de boven genoemde geval zich voor doet zal ze nooit slagen.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 14/05/12 21:53

Ik heb toch het donkerbruine vermoeden dat Nouschka niet alleen is gezakt voor haar examen, jij was er ook bij denk ik en in de hele voorafgaande periode?
Beetje sneu dat je haar de schuld geeft, zo lees ik het tenminste.
Voor mij zouden wij geslaagd zijn hoor, 1 oefening verkeerd lijkt mij niet zo'n slecht resultaat voor een relatief jonge hond :wink:
Mocht je verder willen gaan zul je dit examen toch ook moeten halen en anders is het aan jou wat je wel of niet wilt doen.
En sorry dat ik het zeg, maar dat je er nu al over denkt om direct maar met alles te stoppen zegt mij een heleboel over wie hier waarschijnlijk iets fout heeft gedaan.
Een hond is geen robot he?

Gebruikersavatar
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 3249
Lid geworden op: 12/02/09 19:05
Locatie: Drenthe

Ongelezen berichtdoor Nino&Toosje » 14/05/12 21:59

Toosje is op die leeftijd ooit gediskwalificeerd omdat ze rondjes ging rennen en zwemmen en iedereen langs liep. Dat was mij nog nooit met een hond gebeurd. Ik kon er eigenlijk wel om lachen.Ben vrolijk met haar door gegaan en uiteindelijk is ze ooit een keer derde geworden bij een Workingtest op B niveau. Gewoon kwestie van rustig blijven ademhalen en vrolijk doorgaan. Het leven is al serieus genoeg, jullie moeten wel alletwee lol hebben in hetgeen jullie doen. :)

Lambert
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 12/07/11 21:35
Locatie: Oss

Ongelezen berichtdoor Lambert » 15/05/12 18:09

Roos schreef:Ik heb toch het donkerbruine vermoeden dat Nouschka niet alleen is gezakt voor haar examen, jij was er ook bij denk ik en in de hele voorafgaande periode?
Beetje sneu dat je haar de schuld geeft, zo lees ik het tenminste.
Voor mij zouden wij geslaagd zijn hoor, 1 oefening verkeerd lijkt mij niet zo'n slecht resultaat voor een relatief jonge hond :wink:
Mocht je verder willen gaan zul je dit examen toch ook moeten halen en anders is het aan jou wat je wel of niet wilt doen.
En sorry dat ik het zeg, maar dat je er nu al over denkt om direct maar met alles te stoppen zegt mij een heleboel over wie hier waarschijnlijk iets fout heeft gedaan.
Een hond is geen robot he?
Ik Kan uit mijn tekst niet op uitmaken dat ik Nouschka de schuld geeft.
Het maakt voor mij niets uit dat ze niet voor de 1of 2 keer niet slaagd.
Wellis waar word het anders wanneer men van te voren wist dat ze zou zakken omdat ze zo gek is op de examinator.
Een ander examinator zal ik dan wel prettig gevonden hebben.
Zak ze dan,dan is het gewoon pech hebben.
Nou kan men zeggen dat een hond ter aller tijden moet luisteren en niet afgeleid mag worden.
Bij ons worden donker harige honden met hun hoofd niet richtng (warme zon) gezet omdat ze dan de neiging hebben bij een zit opdracht te gaan liggen.

Lambert
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 12/07/11 21:35
Locatie: Oss

Ongelezen berichtdoor Lambert » 15/05/12 18:13

Nino&Toosje schreef:Toosje is op die leeftijd ooit gediskwalificeerd omdat ze rondjes ging rennen en zwemmen en iedereen langs liep. Dat was mij nog nooit met een hond gebeurd. Ik kon er eigenlijk wel om lachen.Ben vrolijk met haar door gegaan en uiteindelijk is ze ooit een keer derde geworden bij een Workingtest op B niveau. Gewoon kwestie van rustig blijven ademhalen en vrolijk doorgaan. Het leven is al serieus genoeg, jullie moeten wel alletwee lol hebben in hetgeen jullie doen. :)
Ook als dat met Nouschka zou gebeuren zou ik er ook om kunnen lachen.
Maar lees mijn antwoord onder Roos is waarom.

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 15/05/12 18:20

Lambert schreef:
Roos schreef:Ik heb toch het donkerbruine vermoeden dat Nouschka niet alleen is gezakt voor haar examen, jij was er ook bij denk ik en in de hele voorafgaande periode?
Beetje sneu dat je haar de schuld geeft, zo lees ik het tenminste.
Voor mij zouden wij geslaagd zijn hoor, 1 oefening verkeerd lijkt mij niet zo'n slecht resultaat voor een relatief jonge hond :wink:
Mocht je verder willen gaan zul je dit examen toch ook moeten halen en anders is het aan jou wat je wel of niet wilt doen.
En sorry dat ik het zeg, maar dat je er nu al over denkt om direct maar met alles te stoppen zegt mij een heleboel over wie hier waarschijnlijk iets fout heeft gedaan.
Een hond is geen robot he?
Ik Kan uit mijn tekst niet op uitmaken dat ik Nouschka de schuld geeft.
Het maakt voor mij niets uit dat ze niet voor de 1of 2 keer niet slaagd.
Wellis waar word het anders wanneer men van te voren wist dat ze zou zakken omdat ze zo gek is op de examinator.
Een ander examinator zal ik dan wel prettig gevonden hebben.
Zak ze dan,dan is het gewoon pech hebben.
Nou kan men zeggen dat een hond ter aller tijden moet luisteren en niet afgeleid mag worden.
Bij ons worden donker harige honden met hun hoofd niet richtng (warme zon) gezet omdat ze dan de neiging hebben bij een zit opdracht te gaan liggen.


Nouschka is gezakt voor EG.


Dat heb ik opgemaakt uit het bovenstaande stukje tekst, dacht je er anders over had er wel wij gestaan ipv alleen haar naam.
Kun je dit niet bespreken dan op de cursus, of wellicht dat je op een andere plaats examen kunt doen?
Je geeft verder ook erg weinig info, en wat ik daaruit op maakte was idd niet geheel positief, jouw 2e post is al wat duidelijker, op het stukje van de donkerharige honden in de zon na, ik snap niet precies wat dat onderwerp in dit verhaal doet? :confused:

marions
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2467
Lid geworden op: 01/06/06 13:06
Locatie: Groningen

Ongelezen berichtdoor marions » 15/05/12 18:50

Lambert schreef:Bij ons worden donker harige honden met hun hoofd niet richtng (warme zon) gezet omdat ze dan de neiging hebben bij een zit opdracht te gaan liggen.


Daarom ga ik voor geeltjes :D :D
Nooit gedonder met wind- of zonrichtingen :wink:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Ongelezen berichtdoor rimanime » 15/05/12 23:02

marions schreef:
Lambert schreef:Bij ons worden donker harige honden met hun hoofd niet richtng (warme zon) gezet omdat ze dan de neiging hebben bij een zit opdracht te gaan liggen.


Daarom ga ik voor geeltjes :D :D
Nooit gedonder met wind- of zonrichtingen :wink:


:mrgreen:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Connie mama van Boris

Ongelezen berichtdoor Connie mama van Boris » 18/05/12 14:30

rimanime schreef:
marions schreef:
Lambert schreef:Bij ons worden donker harige honden met hun hoofd niet richtng (warme zon) gezet omdat ze dan de neiging hebben bij een zit opdracht te gaan liggen.


Daarom ga ik voor geeltjes :D :D
Nooit gedonder met wind- of zonrichtingen :wink:


:mrgreen:


Hahaha ( is dit serieus?)

Gebruikersavatar
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 598
Lid geworden op: 06/11/08 17:26
Locatie: Heteren

Ongelezen berichtdoor Berdien » 18/05/12 21:31

Wij trainen bij hondenschool en uitlaatservice Overbetuwe. Bij ons is de examinator ook de trainer en Brent is stapel op die man. Omdat Brent ook met de uitlaatservice meegaat 2 x per week is hij dus heel veel in aanraking met de trainer. :)
Als ik er bij ben moet hij naar mij luisteren en zonder mij naar Eef(trainer).

Hij is gewoon keurig geslaagd voor zijn basis en zaterdag 2 juni gaan we op voor EG1. Zakken we dan is dat jammer maar mijn Brentje is er niet minder om en we gaan vrolijk door hoor. Wij doen naast gehoorzaamheid ook een stukje behendigheid en dat vind Brent echt he-le-maal ge-wel-dig!! En het is ook goed om samen met je hond bezig te zijn toch..... Lambert ik zou zeggen...lekker doorgaan hoor :)
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 30/05/12 20:51

Ik zou gewoon doorgaan. :wink:
Tyleet doet ook soms haar eigen ding tijdens een oefening, hoort erbij. :lol:

BTW...Tijdens een GG-wedstrijd, ging Faith (mijn vorige lab) richting vak en plotseling zag ze "een keurmeester" die ze toch wel super aantrekkelijk vond en poef weg was ze. Toen ze uit geknuffeld was ging ze richting het vak. Ze heef NK wedstrijden daarna gelopen, met uitmuntende resultaten. :verliefd1:

Soms moeten ze hun ei kwijt en daarbij vaak ben jezelf zenuwachtig oid voor examen, wedstrijd en/of proef wat je overbrengt op je hond. Wat ook voor komische ervaringen kan zorgen. :)

Lambert
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 12/07/11 21:35
Locatie: Oss

Ongelezen berichtdoor Lambert » 01/06/12 08:36

Debora schreef:Ik zou gewoon doorgaan. :wink:
Tyleet doet ook soms haar eigen ding tijdens een oefening, hoort erbij. :lol:

BTW...Tijdens een GG-wedstrijd, ging Faith (mijn vorige lab) richting vak en plotseling zag ze "een keurmeester" die ze toch wel super aantrekkelijk vond en poef weg was ze. Toen ze uit geknuffeld was ging ze richting het vak. Ze heef NK wedstrijden daarna gelopen, met uitmuntende resultaten. :verliefd1:

Soms moeten ze hun ei kwijt en daarbij vaak ben jezelf zenuwachtig oid voor examen, wedstrijd en/of proef wat je overbrengt op je hond. Wat ook voor komische ervaringen kan zorgen. :)
We gaan ook gewoon door.En dat ze voor de eerste maal gezakt is ook niet erg.
Alleen denk ik dat ze nooit zal slagen zolang ze die persoon als examinator krijgt waar ze zo gek op is.
Als ze geslaagd was had ze meeste punten kunnen halen.
Volgende keer neem ik een pepermuntje.
Voor sommige lijkt het erop dat ik een hond heb alleen voor de presentatie.(wat niet zo is)
Ze is gewoon mijn beste vriend mijn maatje.


Terug naar “Training”