Puppencursus

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Puppencursus

Ongelezen berichtdoor Muiske » 25/05/12 15:56

Na heel wat geregel gaat Bob eindelijk op puppencursus. We stonden bij de Baronie in Breda ingeschreven voor zaterdag, na een maand wachten waren wij nog steeds de enigste aanmelding.. Vandaag even gebeld, er is een cursus gestart op donderdag. De introductie is al wel geweest maar wij mogen a.s. donderdag aansluiten. We hebben er zin in!!

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 25/05/12 20:31

Leuk, veel plezier :)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 30/05/12 16:22

Nog even een vraagje. De training begint eerst met 5 minuten spelen. Ik hoor van veel mensen dat dit niet zo goed is voor je pup en ik moet zeggen dat ik bob zelf ook niet graag met een tekkel of chiuaua zie spelen. Die vreet ie op....

Wat kan ik het beste doen als ze gaan spelen? Ik dacht er aan om het sowieso aan te geven dat ik niet wil dat bob gaat spelen met ze en dan zelf even aan de rand van het terrein met bob gaan spelen of trainen. Kan dat gewoon?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1414
Lid geworden op: 16/01/11 11:26
Locatie: Heiloo

Ongelezen berichtdoor Roxy11 » 30/05/12 16:25

Ja hoor, dat kan gewoon. Jij bepaalt dat soort dingen zelf.
Gewoon doen zoals jij het wilt.

Heel veel plezier
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1520
Lid geworden op: 01/04/11 18:30
Locatie: Stadskanaal

Ongelezen berichtdoor lucievd » 30/05/12 16:27

Muiske schreef:Nog even een vraagje. De training begint eerst met 5 minuten spelen. Ik hoor van veel mensen dat dit niet zo goed is voor je pup en ik moet zeggen dat ik bob zelf ook niet graag met een tekkel of chiuaua zie spelen. Die vreet ie op....

Wat kan ik het beste doen als ze gaan spelen? Ik dacht er aan om het sowieso aan te geven dat ik niet wil dat bob gaat spelen met ze en dan zelf even aan de rand van het terrein met bob gaan spelen of trainen. Kan dat gewoon?


Ik denk dat het inderdaad verstandig is om hem niet mee te laten spelen, zeker niet voor de training aan.
Dan is je hondje helemaal druk na het spelen en totaal niet geconcentreerd op wat nog komen gaat en het is dan ook maar de vraag of hij nog iets gaat leren die training.
Misschien kun je Bob ook de eerste 5 min. even in de auto laten? Dan kan hij mooi rustig even in de auto blijven en wordt hij ook niet druk van het kijken naar spelende honden. En dan zeg je gewoon tegen de instructeur dat je je hondje niet mee wil laten spelen en dat je hem ophaalt als het spelen voorbij is.
Tenzij je Bob goed af kan leiden en hij er geen moeite mee heeft om eventueel spelende honden te zien. Maar wat ik me kan herinneren van Flits toen hij klein was, was dat hij er niet goed tegen kon om anderen honden te zien spelen. Worden ze toch druk van.

In ieder geval heel verstandig om hem niet mee te laten spelen, naar mijn mening voegt het niks toe en kan het alleen maar negatief uitpakken.
Heel veel plezier donderdag!! :)

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 31/05/12 06:36

Muiske schreef:Nog even een vraagje. De training begint eerst met 5 minuten spelen. Ik hoor van veel mensen dat dit niet zo goed is voor je pup en ik moet zeggen dat ik bob zelf ook niet graag met een tekkel of chiuaua zie spelen. Die vreet ie op....

Wat kan ik het beste doen als ze gaan spelen? Ik dacht er aan om het sowieso aan te geven dat ik niet wil dat bob gaat spelen met ze en dan zelf even aan de rand van het terrein met bob gaan spelen of trainen. Kan dat gewoon?


Op de hondenschool waar ik kom, daar laten ze de pups ook wel eens spelen met elkaar, echter gaat het te ruw of wordt het iets té allemaal dan grijpen ze in en is het uit met de pret :)

Spelen is prima, alleen degene die bij de hond hoort bepaald het wat, hoe en waarom ;)

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 01/06/12 17:05

Gisteren zijn we naar de training geweest. Toen we aankwamen zagen we op het terrein een ander stel met een super schattige labrador, ook een bruine. Toen wij langs liepen werden beide labjes helemaal wild en wilden alleen maar naar elkaar toe. Bleek het broer en zus te zijn, :D.

De training viel alleen wel heel erg tegen. Ik wilde graag samen met mijn partner trainen, maar dit mocht niet. 1 persoon mocht de training volgen en de andere moest aan de kant toe kijken. Na wat wikken en wegen of we dan wel door wilden gaan heb ik me maar terug getrokken en mijn partner laten trainen met bob. Heel erg jammer, want ik wilde zo graag trainen. Maar aangezien mijn partner minder ervaring heeft met honden vond ik wel dat zij dan de training moest volgen. Is dit overigens normaal dat er maar 1 persoon mag trainen? Dat wordt wel een domper voor de vervolg trainingen dan, we wilden het zo graag samen doen...
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1420
Lid geworden op: 25/02/11 20:20
Locatie: Monnickendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Imca » 01/06/12 17:18

Wat een gelukstreffer om broer en zus samen te zien!

Ook bij ons op school mag inderdaad maar 1 persoon trainen.
Maar niet getreurd, ik zou zeggen gewoon lekker me gaan en op afstand de cursus volgen.
Je steekt er altijd iets van op.
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)

Gebruikersavatar
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 598
Lid geworden op: 06/11/08 17:26
Locatie: Heteren

Ongelezen berichtdoor Berdien » 03/06/12 19:27

Ook bij ons mag er maar 1 persoon trainen met de hond. De ander volgt de les langs de kant zodat je thuis wel dezelfde dingen oefent met je hond.
Veel plezier met het volgen van de training. Bob vind het vast geweldig :)
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje

Gebruikersavatar
Dominique en Bo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 51
Lid geworden op: 05/01/12 10:17

Ongelezen berichtdoor Dominique en Bo » 14/06/12 12:56

Bij ons is dat ook zo alleen wisselen wij af en toe. Meestal doe ik de cursus, maar soms ook mijn vriend. Dit werkt voor ons wel goed.
Helemaal blij met onze kleine Bo!

Gebruikersavatar
Jessie
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 45
Lid geworden op: 17/03/12 12:38
Locatie: Philippine

Ongelezen berichtdoor Jessie » 14/06/12 13:09

Mijn vriend en ik trainen allebei met beide honden.
Want de ene week heb ik de middagdienst en traint mijn vriend 's avonds met de honden.
We trainen bij 2 scholen en voor allebei is het geen probleem dat er door verschillende baasjes les wordt gevolgd.
Dus dat zal overal een beetje anders zijn.
Maar trainen kun je gelukkig overal :)

Marion
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 47
Lid geworden op: 12/02/11 14:52
Locatie: Omgeving Utrecht

Ongelezen berichtdoor Marion » 14/06/12 21:36

Tijdens de puppencursus en jonge honden cursus zijn wij ook steeds met z'n 2en gegaan, maar 1 traint er met de pup. Dit ook om verwarring bij de pup zelf te voorkomen. Wij wisselde af, soms per les, soms per oefening.

Nu een cursus los in het bos aan het doen, dat mag wel maar met 1 persoon. Mijn partner gaat daar dan ook niet mee naar toe.

Succes!
Groeten Marion

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 15/06/12 11:51

Gisteren waren wij heeeeel blij met bob op de training. NOT... Nou ja, hij deed het wel keurig met zit, af en sta. Maar toen kwam de training waarbij hij door een buis moest lopen. De eerste keer nog eng, maar hij ging. De tweede en derde keer al een stuk zelfverzekerder. De vierde keer bleef hij in de buis staan. En mijn vriendin maar roepe "bobbie, lieve bobbie, kom dan" Lieve bobbie had zijn riem in zijn bek gepakt en nam een sprint de buis uit. Daarna sjeesde hij het hele veld over naar de andere honden die aan het trainen was. Mijn vriendin gefrustreerd. En ik lag te rollebollen van het lachen. Wat een komisch gezicht.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 827
Lid geworden op: 27/03/12 15:36
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor MheenLab » 16/06/12 07:30

Is dat zo'n flexibele buis ? Ik bedoel, zo'n eentje die je uit kan trekken zodat hij groter wordt o.i.d. !?

Wat ik zelf nog wel eens doe als er een hond is die niet door zo'n ding wil, even bij een terrein kijken wat ze bouwrijp aan het maken zijn, daar gaat als eerste meestal de riolering de grond in, en die buizen zijn van betong gemaakt. Mijn ervaring leert dat de meeste honden dat minder 'eng' vinden dan zo'n flexibel geval ;)


Terug naar “Training”