EG training

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

EG training

Ongelezen berichtdoor Muiske » 26/08/12 13:10

Gisteren was onze tweede training van de EG1 cursus. Bobbie doet het al heel goed en luistert prima. Alleen hebben we wat problemen met de trainer helaas. Mijn partner mocht hem eigenlijk vanaf het begin niet. Hij is erg anti-labrador. Zij en de baasjes van bobs zusje krijgen vaak te horen 'Jullie kozen voor een labrador, dan hoef je ook niets terug te verwachten' of 'Het zijn luie donders die labradors' en 'Labradors luisteren niet en zijn moeilijke honden' heb ik ook al gehoord.

Daarbij komt dat we voor bob sinds anderhalve week een tuigje hebben. Dit is een tuigje ben een band om zijn borstkast en een band om zijn buik en een hendel aan de bovenkant. Sinds hij dit tuigje heeft loopt hij beter en kunnen we hem beter sturen wanneer hij naar andere honden wil, dus kortom voor ons een grote verbetering. Gisteren op de training kreeg mijn partner direct te horen dat het tuigje terug gebracht kon worden, daar heb je niets aan dat is alleen om te spelen. De helft van de volwassen honden lopen ook met slipkettingen om tijdens de training. Met zo'n tuigje konden we bob niet corrigeren als dat nodig was. Mijn partner gaf aan dat wij verbetering zagen sinds hij het tuigje had en kreeg als opmerking terug 'ja ik had van het begin al wel door dat jij niet zomaar te overtuigen was'. heel vreemd dus.

En het laatste waar ik mij vooral aan stoor, is dat ik vaak bij de andere trainingen zie dat honden bijna opgehangen worden door hun baasjes en zelfs ook door trainers. Bij de training van gister werd een hond in onze groep KEI! hard geslagen met het uiteinde van de riem en de trainer zei er niets van. Een enthousiaste golden werd 'even' gecorrigeerd door de trainer, hij kreeg een ruk omhoog met zijn slipketting en daarna werd hij hard naar de grond geduwd door de trainer. Ja, dan luistert hij wel dat arme beestje was kei bang geworden.

Wij zitten nu dus te twijfelen of we deze training afmaken en dan een andere club zoeken of dat we nu direct stoppen en een andere club zoeken. Bob doet het erg goed tijdens de trainingen en ik heb al tegen mijn partner gezegd dat wanneer de trainer het waagt om bob te corrigeren dat we gelijk weg zijn.

Wat vinden jullie hier nu van?

Oja, het is een kynologen club. En hij staat erg goed aangeschreven. De fokker van Bob heeft hier ook getraind met haar honden, dus het verbaasd mij erg dat het er zo aan toe gaat.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 26/08/12 13:20

weg wezen zou ik zeggen en dat er met slipkettingen wordt gewerkt en geslagen mag worden zegt al genoeg, maar moet ook zeggen tijdens de training mocht er bij ons in de groep ook niet met het tuigje gewerkt worden maar dit zou ook niet mijn training zijn
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Allard

Ongelezen berichtdoor Allard » 26/08/12 13:28

Gadverdamme. Labradors luie donders? Hij is zelf lui. Dat hij zich geen eens verdiept in hoe je een labrador moet trainen. Je kan wel tegen een labrador gaan lopen schreeuwen. Maar een labrador voedt je eerder op door hem aan te moedigen en correct en consequent te corrigeren. Mijn trainster zei eerst ook dat labradors meestal van die honden waren die overal het plezier van in zien Maar als je gewoon rustig blijft en ze een stap voor bent, corrigeert wanneer nodig. Dan zijn het hele makkelijke honden. Weet niet wat voor hond hij zelf heeft. Maar een labrador is denk ik de meest gebruikte hond bij instellingen (politie,hulphond,blindegeleidehonden etc.)

Zou daar inderdaad ook weg gaan.

Lucky
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 117
Lid geworden op: 02/07/12 12:19
Locatie: Peel en Maas

Ongelezen berichtdoor Lucky » 26/08/12 13:48

Misschien had de fokster een andere trainer ? Bij zo'n trainer zou ik geen cursus willen volgen :evil: Ik krijg op de cursus ook wel eens te horen : Tja, je hebt een labrador. Maar dan in de trant van : het duurt wat langer voordat het "kwartje" valt, maar het komt echt wel goed, als je maar consequent blijft en oefenen, oefenen, oefenen ! Mij is een slipketting juist afgeraden. Het argument: zolang een hond groeit, groeit alles en worden ook de spieren flink getraind. De nekspieren worden alleen maar sterker door zo'n ketting. Ik heb een tijdje met een U-lead getraind en dat werkte erg goed. Maar tegenwoordig gaat het op de cursus ook met een 'gewone' halsband erg goed (totdat de volgende groep komt, dan gaat het iedere keer weer ff mis. Hij wil de andere honden EN hun baasje eerst gaan begroeten )
Mijn advies : heel snel een andere cursus zoeken :wink:

Groetjes Marion

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 26/08/12 14:05

Ook ik zou direct weg gaan en al helemaal niet wachten tot hij Bob aanpakt, dan ben je al te laat namelijk.
Het is niet jullie manier zo te lezen, dus wat heb je daar eigenlijk te zoeken?
Spreekt iemand die vent weleens aan op zijn gedrag, dit stamt duidelijk nog uit het stenen tijdperk :(
Ik zou wel bij de trainer en bij de club zelf een duidelijke klacht neerleggen voordat ik weg ging, succes!

Charella

Ongelezen berichtdoor Charella » 26/08/12 14:28

Ik zou ook gelijk weg gaan. Vreselijk dat het daar er zo aan toe gaat :(

remember the lab's

Ongelezen berichtdoor remember the lab's » 26/08/12 15:22

gelijk weg daar geld terug vragen
slipketing nooit gebruiken hoe krijg ik een hernie noem ik die
gebruik gewoon een halsband even tuweel een tuig als hij te sterk is of aan de fiets loopt
maar ga weg bij die school die sporen echt niet een labrador lui pff moet ik eerst nog mee maken en dan nog geloof ik hem niet nee weet niet waar je woon maar kijk eens bij een kc school in de buurt die zijn tot nu toe de beste

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 26/08/12 15:39

Dat is het probleem. dit is een KC school en zou de beste in deze regio moeten zijn. (KC de Baronie in Breda)

Maar aan jullie reacties te zien is ons gevoel dus wel juist. We gaan het nog eens overleggen en kijken of we iets anders kunnen vinden in de buurt. Het is jammer, want de puppycursus was goed bevallen.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

remember the lab's

Ongelezen berichtdoor remember the lab's » 26/08/12 15:43

als het een kc is dan is het niet goed dat ze zo omgaan met de honden en ik zou haast zeggen maak er een melding van bij raad van beheer wat ze krijgen daar van de erkeninng

Gebruikersavatar
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 490
Lid geworden op: 26/08/10 09:22
Locatie: Eke
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor RaymondC » 28/08/12 07:27

per direct stoppen.
Een hond mag gerust eens gecorrigeerd worden, maar dat gebeurt op een normale rustige manier, zodat de hond het echt wel begrijpt.

Ik zou daar geen minuut langer blijven.

Lien
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2521
Lid geworden op: 07/05/09 22:10
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Lien » 28/08/12 09:39

Naar je gevoel luisteren, twijfel is een goede raadgever, niet mee doorgaan dus!

Ik zou er ook geen energie meer in steken, maar gewoon een leuke andere trainer zoeken :)

Succes!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 28/08/12 10:17

ik ben niet tegen slipkettingen maar zoals ie daar gebruikt wordt begrijp ik uit jouw verhaal is geheel onjuist en slaan met riem of platdrukken is al helemaal out en fout.

inderdaad de baronie staat wel goed aangeschreven maar ja er lopen tig instructeurs rond en een rotte appel valt miss niet op.

wat je kan doen is de hoofdinstructeur benaderen of een andere school zoeken en zijn er vast wel in de omg breda, kijk anders op fhn, of bij een martingaus school op de site
al me kinders uitgevlogen

katy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 311
Lid geworden op: 16/08/11 12:18

Ongelezen berichtdoor katy » 28/08/12 21:39

speurneus carola schreef:ik ben niet tegen slipkettingen maar zoals ie daar gebruikt wordt begrijp ik uit jouw verhaal is geheel onjuist en slaan met riem of platdrukken is al helemaal out en fout.

inderdaad de baronie staat wel goed aangeschreven maar ja er lopen tig instructeurs rond en een rotte appel valt miss niet op.

wat je kan doen is de hoofdinstructeur benaderen of een andere school zoeken en zijn er vast wel in de omg breda, kijk anders op fhn, of bij een martingaus school op de site


met deze reactie ben ik het helemaal eens
ik ben niet tegen slipkettingen maar t slaan van een hond of hem plat drukken vind ik echt fout

Gebruikersavatar
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 505
Lid geworden op: 05/06/11 13:11
Locatie: Kempen

Ongelezen berichtdoor bud en weiser » 28/08/12 22:54

Ook ik ben niet tegen slipkettingen,Ligt eraan hoe je ze gebruikt!
Ik zeg duidelijk tegen mijn trainer dat hij Killian niet hoeft te corigeren,zal ik zelf wel doen!.Maar op mijn manier,nooit rukken aan de ketting,ik beloon veel met snoepjes,daar was eens een trainer niet met akkoord,en zeker niet voor een labrador,hij vroeg me of ik wist welk ras ik had,dat werdt snel dik,i, heb geantwoord dat dit niet mijn eerste lab was en of hij ook al een lab gehad heeft,nee zei hij,dus ik vroeg toen,wat weet je er van dan?en is hij te dik?Hij gaf me gelijk dat hij niet te dik was,en hij werkt heel goed,dus waarom zou ik dan veranderen naar een andere methode,als deze op een vriendelijke manier ook kan.

Volg je gevoel,ik zou wel niet mijn hond laten corrigeren door hem,dan is het misschien fout gelopen voor je labje.
Bud mis je nog steeds!

elskeurd

Ongelezen berichtdoor elskeurd » 29/08/12 08:57

ik vind het belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij de hondenschool en de trainer. Je bent er namelijk wel met je labrador en wilt hem of haar de beste training geven.
Ik zou, in jouw situatie, per direct gestopt zijn. Omdat ik het belangrijk vind dat ik me er lekker bij voel.


Terug naar “Training”