Jaarwisseling

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Jaarwisseling

Ongelezen berichtdoor Muiske » 10/11/12 21:56

De jaarwisseling komt er weer aan... Dat gaat natuurlijk gepaard met een hoop geknal en gefluit.

Ik hoor nu al vaak bij de late wandelingen dat er vuurwerk wordt afgestoken. ik merk ook aan Bob dat hij schrikt van de knallen en onrustig wordt. Ik blijf zelf altijd kalm en doe alsof mijn neus bloed en ik niks gehoord heb, maar dit blijkt niet te helpen. ik ben dus bang dat Bob echt een zenuwpeeshond wordt met oud en nieuw. (wij hadden vroeger ook een hond die altijd zat te klappertanden)..

Hoe hebben jullie je pups getraint om om te gaan met de jaarwisseling? En wat kunnen wij, nieuwe pup eigenaars, nu het beste doen om onze pup een zenuw vrije jaarwisseling te bezorgen?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

Gebruikersavatar
hjordans
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 27
Lid geworden op: 07/10/10 21:43
Locatie: Almere

Ongelezen berichtdoor hjordans » 10/11/12 23:27

Hallo,

Wij hebben (op advies van de puppencursus) 2 jaar geleden voor onze pup een vuurwerk cd gekocht en draaien deze eerst zachtjes en dan steeds harder af. Het werkt bij onze Nouchka al 2 jaar uitstekend. Ze is voor en met oud en nieuw niet bang voor de knallen. En om 12 uur geven we haar een lekker bot ofzo zodat haar aandacht is afgeleid. Eten is voor een labrador nu eenmaal belangrijker.

Kijk op http://vuurwerkcd.com/

Succes en groet
Ineke
Harry en Ineke

adderoos
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 58
Lid geworden op: 09/11/11 14:44

Ongelezen berichtdoor adderoos » 10/11/12 23:34

Hoi,

Wij zijn gewoon met onze Rav aan het wandelen geweest in de weken voor 31/12 zonder enige aandacht te geven als er iets knalde. Op oudejaarsavond gewoon voor het huis veilig samen met Rav naar het vuurwerk staan kijken. Meneer gaf geen krimp en er was lawaai genoeg.
Gewoon zelf rustig blijven is het belangrijkste, dan komt het vanzelf goed.

Knuffel van Rav aan broertje Bob

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 10/11/12 23:36

Misschien is het nu al te laat in het jaar maar wellicht kun je op een hondenschool een vuurwerktraining volgen (met begeleiding met verstand van zaken!!).
Wat je ook kunt doen is met kindervuurwerk, van die trektouwtjes die het hele jaar te krijgen zijn, gaan trainen. Iemand op enige afstand een knal laten maken en jij die Bob afleidt met een favoriet speeltje of iets vreselijks lekkers. Zodat ie de knallen leert kennen en het niet gaat associeren met iets engs.
Als dat goed gaat de afstand tussen de knal en jullie steeds wat verkleinen.

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 11/11/12 10:13

je kunt ook ballonnen opblazen de hond er mee laten mee spelen erbij blijven zodat als hij knalt je gelijk kunt wegpakken
weet wel dat we een tijdje hier op het forum een cd hadden met vruurwerk geluid
en inderdaad op een cursus werd bij ons begin dec. een lawaai cursus gegeven dat was ook leuk om te doen en voor de hond leerzaam
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 11/11/12 11:58

Ik zou idd gaan voor de vuurwerktraining en/of voor de zekerheid een thundershirt aanschaffen, hoor daar een hoop goede verhalen over !!

Hier 2 honden die er totaal niet van onder de indruk zijn gelukkig

Kay lag met zijn 1e oud en nieuw nog bij de fokker thuis (toen was hij 6 weken), en het 1e jaar dat hij bij ons was hebben wij hem om 23.55 uur een bot gegeven en er verder geen aandacht aan besteed. Kay is gelukkig niet bang voor het geknal, en gaat het liefst al zittend kijken naar al het vuurwerk

Bij Daan zijn wij toen hij een maand of 4 was maar bevreidingsdag feesten geweest (wat vaak gepaard gaat met vuurwerk) om te trainen.
Veilig in de doggy ride, en bij het losgaan van het vuurwerk in onze armen ... Gevolg -> ook Daan is nergens bang voor

Nu moet ik er wel bij zeggen dat op oudejaarsdag manlief hier de rondes mag doen, ik schrik buiten nl enorm van die knallen en dat breng je hoe dan ook toch over op je hond ...
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Gebruikersavatar
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 374
Lid geworden op: 18/12/10 19:09
Locatie: ZO Brabant
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor kate » 11/11/12 12:52

Wij hebben via youtube ook heel wat harde geluiden afgespeeld. Guus was totaal niet onder de indruk. Ik ben veel met hem gaan wandelen tussen de knallen door en heb regelmatig op afstand stil gestaan bij een groepje om naar het vuurwerk te kijken.

Op oudjaarsdag heeft mijn vriend samen met een vriend wat vuurwerk afgestoken, ik ben er met Guus bij gestaan. Rustig, koekje erin.
No problem. Nu hebben wij wel een hond die echt niet snel onder de indruk is. Wij hebben ook om 23.55 een bot gegeven.

Ik denk dat eigen angsten hierbij ook een rol spelen en natuurlijk het karakter van de hond. Misschien is een training wel iets. Succes ermee!
Afbeelding

Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2930
Lid geworden op: 25/02/08 10:26
Locatie: Amersfoort

Ongelezen berichtdoor Bommel Achter 't Dijkje » 11/11/12 13:35

Alle vooraf gaande adviezen ben ik het mee eens, zodra er vuurwerk voor handen is kan je ook zelf oefenen ga op afstand staan enkele met je hond aan een lange riem, laat iemand vuurwerk afsteken en speel door schenk geen aandacht wanneer hij schrikt speel door geef een koekje alles om af te leiden.
Succes


Enne pas op dat het niette leuk wordt, mijn vorige hond apporteerde ongevraagd rotjes....levensgevaarlijk
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014

esmoezie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5512
Lid geworden op: 18/05/09 13:35
Locatie: ZO-Brabant

Ongelezen berichtdoor esmoezie » 11/11/12 14:10

Keo was de eerste 2 jaar eigenlijk vrij relaxed met vuurwerk. Wij maakten het niet speciaal, maar deden "normaal" en schonken hem geen extra aandacht als hij ineens opkeek.
Hem natuurlijk wel, uit voorzorg, aan de riem gehouden rondom de jaarwisseling en bij hem gebleven.
Maar de laatste oudjaarsavond was ik met Keo wandelen, toen er zo'n 100 mtr verderop een harde knal viel. Hij wou direct niet meer lopen, kroop zowat over het trottoir. Heel sneu. En nu, als hij ook maar iets hoort knallen, gaat direct zijn staart omlaag en kruipt hij tegen mijn been. Dus wij moeten nu ook oefenen om er weer iets positiefs van te maken, als dat nog helpt...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 11/11/12 14:17

Oefenen met heel stabiele honden erbij werkt ook vaak positief.

Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Berichten: 792
Lid geworden op: 17/06/11 10:03
Locatie: Breda

Ongelezen berichtdoor Muiske » 11/11/12 19:35

die youtube filmpjes is een super tips. Heb een paar filmpjes afgespeeld en ondertussen gewoon door gecomputerd. Bob was bij het eerste filmpje wat angstig, liep wat heen en weer met zn staart tussen zijn benen en keek me bang aan, ik heb hem genegeerd. Nu bezig met het 4e filmpje van vandaag, meneer zit rustig te kauwen. Komende dagen gaan we elke dag een paar kleine filmpjes afspelen, dan hebben we vast een rustige jaarwisseling. :)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015

roef
Speurneus
Speurneus
Berichten: 8309
Lid geworden op: 30/09/08 11:29
Locatie: emmeloord

Ongelezen berichtdoor roef » 12/11/12 10:20

ik ben met Hidde dit weekend begonnen na dat er hier in de wijk een vuurwerkbom af gegaan is :mad:
duurde wel een kwartier voor dat Hidde stopte met het strak naar buiten kijken :(

en Roef maar door pitten :roll: :D

Roef is daar sinds pup een stuk relaxter in als Hidde,dus op you tube de filmpjes maar aan geklikt die hubbie al vanaf augustus bekijkt(helemaal niet verslaafd aan vuurwerk :D )
dus Hidde zal er echt aan moeten wennen,want oud en nieuw zonder vuurwerk is voor man en zoonlief onbestaanbaar.wel gaan hier de gordijnen dicht om 12 uur en de honden krijgen iets lekkers te knagen.
denk wel dat ik iets van rust compositum en bach druppels ga geven

gelukkig hebben we nog wat klein vuurwerk over van vorig jaar,dus we beginnen binnen kort eerst maar met sterretjes en knal erwtjes.
natuurlijk eerst Hidde binnen he en sterretjes achter in de tuin 8)
en zo opbouwen.

lees op een ander forum dat honden zo bang kunnen zijn dat ze er een epileptische aanval van krijgen :(
vreselijk lijkt me dat als je hondje zo bang is,want het knallen is al even begonnen. zo`n hond voelt zich weken ellendig.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012

Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 339
Lid geworden op: 17/01/12 10:15
Locatie: Lisse

Ongelezen berichtdoor Huub » 12/11/12 11:06

Met Baloe Sappa of Lex was het nooit een probleem.
Huub is een heel ander verhaal.
Vorig jaar was ik de dag voor oudjaarsdag boodschappen doen en bij iemand op de koffie geweest.
Toen ik thuiskwam rook ik het al de buurman was flink bezig geweest met vuurwerk en nog bezig.
Bij binnenkomst trof ik een hond (pup van half jaar nog maar) aan hellemaal over de rooie zo zielig.
Zelf rustig gebleven en geprobeerd hem ook rustig te krijgen.
Volgende dag heb ik bij de dierenwinkel relax gehaald.
En daarmee ging het best goed gelukkig waren we ook niet thuis en mocht hij lekker mee naar mijn ouders daar is het altijd rustig met vuurwerk.
Dus ik zorg dat ik dit jaar gewoon weer relax in huis heb en blijhf lekker thuis met hem woon nu in een andere buurt.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart

renate
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2197
Lid geworden op: 13/02/09 08:43
Locatie: Rijen

Ongelezen berichtdoor renate » 13/11/12 16:07

Hier krijgen ze beide een kong net voor 12uur. Tegen de tijd dat het ergste vuurwerk voorbij is hebben ze ook de kong leeg. Verder besteeds ik er geen aandacht aan bij hun. Basco en kaine zijn gelukkig totaal niet onder de indruk van vuurwerk.

Ghost was wel bang van vuurwerk en wilde uit angst het vuurwerk aanvallrn. Bij hem hebben we met snoepjes getraint. Knal=lekkers. Steeds als er een knal was dan stond ik op en zei heel vrolijk " jippie koekje!" tegen 12uur stond meneer bij iedere knal mij aan te kijken voor lekkers :)

Gebruikersavatar
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 513
Lid geworden op: 26/10/08 16:14
Locatie: Tienen

Ongelezen berichtdoor perelaar » 13/11/12 16:33

Harpo wordt helemaal gek van vuurwerk: bij elke knal denkt hij dat er iets te apporteren valt...

Na een paar minuten reageert hij niet meer. Flora interesseert het helemaal niet, die slaapt gewoon verder.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006


Terug naar “Training”