ervaringen samen trainen

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

ervaringen samen trainen

Ongelezen berichtdoor Tammie » 20/06/13 06:22

Eigenlijk zegt de titel het al...ik zoek persoonlijke ervaringen van members die samen hebben getraind met de labrador.

Bij ons zal het om de puppy-cursus gaan.
Bewust hebben we een hondenschool gekozen, ik weet hoe ze hier met de snelle leerlingetjes omgaan (voor mij belangrijk omdat ik hier slechtere ervaringen in heb bij Bo, ik mocht het op een gegeven moment zelf uitzoeken, Bo was bij de meeste cursussen 1 van de betere).
Daarnaast wat is er natuurlijk leuker voor ons, de pup en de fokker om de fokker als trainer in het begin te hebben.

Er zat een kanttekening aan (een kanttekening die ik bij veel hondenscholen hier in Zwolle zag), dat ik 1x in de 14 dagen standaard verhinderd ben ivm werk.

Stefan en ik zullen dus samen gaan trainen met de puppycursus, afwisselend waarbij Stefan mij bij praat als ik er niet bij aanwezig kan zijn omdat ik aan het werk was.
Groot voordeel wat hier aan zit is dat Stefan vanaf het begin ook 100% betrokken is, dit omdat Stefan bij Bo als pup het nog veel meer aan mij overliet (ik wilde heel graag een hond, dat werd een labrador maar het was in principe mijn hond. Bij Indra zal het echt samen gaan worden omdat Bo Stefans hart voor de labrador heeft veroverd).

Ik weet al dat hetzelfde gebruik van commando's in ons geval een groot aandachtspunt vormt (doordat wij samen trainen).
wie hebben ervaringen met deze situatie? Of ervaringen gezien in de praktijk?
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd omdat het voor mij ook een nieuwe situatie is :D
Wel sta ik achter deze situatie door combinatie baas-hond Stefan-Indra ook echt vanaf het begin af aan beter zal zijn waardoor Stefan net zo betrokken is ook al ben ik het meeste thuis.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
speurneus carola
Speurneus
Speurneus
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31/01/03 20:48
Locatie: veldhoven

Ongelezen berichtdoor speurneus carola » 20/06/13 09:35

wij als speurhondenbedrijf hebben veel met elkaar honden gewerkt dus zelfs met meer dan 2 op 1 hond, enige waar je rekening mee moet houden is dat er 1 is die de hond iets aan leert, dus als jij begonnen bent met zit te leren en ze kan het, kan je je hond door iedereen laten zitten...

dit omdat ieder zijn eigen methode heeft van aanleren... anders breng je de hond in verwarring maar als ze het truckje kennen, maakt het ze niet uit wie het uitvoert
al me kinders uitgevlogen

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 20/06/13 14:57

Mijn zusje heeft een aantal keer een cursus met Mexx gevolgd, terwijl ik vanaf het begin met hem getraind heb en nog steeds doe.
Maar ze vond het leuk om te doen en Bear train ik heel bewust alleen, die heeft mijn zekerheid nodig.

Maar dat ging best goed, Mexx moet er altijd even aan wennen, omdat ze de commando's soms wat anders geeft en ze wat onzekerder is, maar volgens mij kan ik hem aan iedereen geven, zolang ze de commando's aanhouden en hij een beloning krijgt doet hij zijn kunstjes voor iedereen :)

Als jouw man dus vanaf het begin ook met Indra gaat trainen, dan lijkt me dat totaal geen probleem.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 20/06/13 17:06

Carola, bedankt voor je antwoord :D Hier heb ik zeker wat aan waar ik zelf niet aan heb gedacht, super!!!
Kim, bedankt voor jouw ervaring :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 20/06/13 17:09

Ik train alleen met Flow. Mijn partner is veel weken achter elkaar weg en als hij wel thuis is is het feest. Zowel voor hem als voor Flow, dus dan komt er van trainen ook heel weinig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1029
Lid geworden op: 24/02/12 19:24
Locatie: Elsloo
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor fieke » 20/06/13 18:34

Dennis heeft eerst de puppycursus met Bruce gedaan. Erna heeft hij de gehoorzaamheid gedaan, alleen halverwege ging Bruce zijn eigen gang. Ik heb het toen even van hem overgenomen, omdat ik consequenter was. Dennis vond het wel lachen met Bruce, dus Bruce ging zich als een clown gedragen. Dus het is heel belangrijk om allebei consequent te blijven. Nu gast het goed, hij luisterd naar ons allebei. Tsja die beloningen :D
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012


Terug naar “Training”