tuigje. borstharnas, borsttuig

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 28/06/13 17:03

Nou sorry, maar wat is dat voor hondenclub. iemand verplichten tot een honden tuig in plaats van een gewone mooie halsband ?
Dat maak je toch zeker zelf nog wel uit dacht ik?
Kijk ,dat ze geen slip kettingen meer willen, dat kan,hoewel, daar zijn trouwens ook de meningen over verdeeld ,ok.

Ikzelf vind die tuigjes dus echt verschrikkelijk! en dat ga ik mijn hond of toekomstig puppie ook echt nooit omdoen.
Maar jee als je daarom al niet meer op een hondenclub mag...
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 28/06/13 17:12

Ik vind een tuigje , zeker voor een pup fijner. Ze maken vaak onverwachte bewegingen en dat is zeker niet goed voor hun nek en keel.

Vind het dan ook prima dat een hondenschool dit verplicht voor een puppycursus.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1706
Lid geworden op: 02/05/06 17:23
Locatie: Putten

Ongelezen berichtdoor Wil enCo » 28/06/13 17:58

tja, meningen mogen verschillen Kim. Ik vind dat dus niet :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008

sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 642
Lid geworden op: 09/05/07 17:40
Locatie: leidschendam

Ongelezen berichtdoor sam » 28/06/13 23:12

Wij hebben voor allebei een treponti tuig, bevalt prima, een nadeel, je hebt twee handen nodig om ze los te maken, van wege de beveiliging.

Gebruikersavatar
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 03/12/13 19:25
Locatie: brunssum

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor desiree1974 » 06/03/14 11:21

ik ga ook voor de hurttatuigje ,maar mijn pup is nog maar 4 half maand en heb eigenlijk niet zoveel zin om veel tuigjes te kopen voor de groei hoe hebben jullie dat dan gedaan.
bij mij aan de lijn trekt ze enorm en ik denk als ik dat tuigje heb dat ze ook beter naast me gaat lopen,nu loopt ze naast me als het haar uit komt,maar,ja ze wil natuurlijk ook beetje spelen,maar soms corrigeer ik er wel van dat ze naast moet lopen aan trekkende honden heb je niks
Afbeelding

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor flamingo » 06/03/14 11:37

Ik heb zo'n soort tuig gekocht voor als hij in de groei is. Ik heb hem gekocht toen hij een maand of 3 was en nu met 8 maanden past hij hem nog. Hij is namelijk verstelbaar. Je hond stapt er in en je klinkt hem aan de bovenkant vast. Dus voor jou misschien ook handig nu je pup nog in de groei is en als hij dan uitgegroeid is een andere kopen. Deze die ik heb zijn namelijk ook niet eens zo heel erg duur.
Afbeelding

Bij mij heeft het heel erg getrokken tegen het trekken. Hij liep ook naast mij wanneer het hem uit kwam. En nu een paar maanden later kan ik ook heerlijk relaxt lopen met gewoon een halsband als ik dat wil
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 256
Lid geworden op: 24/01/14 23:30
Locatie: Eindhoven

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor Fleures » 06/03/14 13:03

flamingo schreef:Ik heb zo'n soort tuig gekocht voor als hij in de groei is. Ik heb hem gekocht toen hij een maand of 3 was en nu met 8 maanden past hij hem nog. Hij is namelijk verstelbaar. Je hond stapt er in en je klinkt hem aan de bovenkant vast. Dus voor jou misschien ook handig nu je pup nog in de groei is en als hij dan uitgegroeid is een andere kopen. Deze die ik heb zijn namelijk ook niet eens zo heel erg duur.
Afbeelding

Bij mij heeft het heel erg getrokken tegen het trekken. Hij liep ook naast mij wanneer het hem uit kwam. En nu een paar maanden later kan ik ook heerlijk relaxt lopen met gewoon een halsband als ik dat wil


Dat is misschien ook nog wel wat voor ons.. weet je hoe dat tuig heet? Of het merk, iets in die richting?
:bruinpootje: Maika 01-03-2013

Gebruikersavatar
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 03/12/13 19:25
Locatie: brunssum

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor desiree1974 » 06/03/14 13:23

mag ik vragen welke groote het is of is het gewoon eentje die voor de groei is.
ik bedoel een m,l zeg maar
Afbeelding

Gebruikersavatar
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 237
Lid geworden op: 24/11/13 21:25
Locatie: Zuid West Friesland

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor flamingo » 06/03/14 14:36

Fleures schreef:Dat is misschien ook nog wel wat voor ons.. weet je hoe dat tuig heet? Of het merk, iets in die richting?


Ik durf niet te zeggen wat ik voor merk heb, maar deze heb ik gewoon bij een dierenwinkel gekocht (niet bij de welkoop, deze heeft ze niet).

desiree1974 schreef:mag ik vragen welke groote het is of is het gewoon eentje die voor de groei is.
ik bedoel een m,l zeg maar


Ik durf niet te zeggen wat voor maat het is, maar ik gok een L (heb even op internet gekeken). Deze kan zeker goed gebruikt worden voor een hond in de groei. Hij gaat namelijk van ongeveer 50-80 cm borstomvang. Dus een ruime verstelmogelijkheid.


Het plaatje die er staat is maar een voorbeeld niet precies degene die ik heb.
Kijk maar eens op internet bij, atlanta hondentuig of Step In hondentuig daar kan je er verschillende vinden.

Ik vond het ideaal, wel merkte ik dat mijn hond er eerst even aan moest wennen, maar dat heb je altijd wel denk ik met welk tuig dan ook.
:zwartpootje: Billy 22-06-2013

Gebruikersavatar
desiree1974
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 114
Lid geworden op: 03/12/13 19:25
Locatie: brunssum

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor desiree1974 » 06/03/14 16:49

dank,je wel ik ga volgende week even kijken bij de dierenwinkel dan komt het vast goed.
Afbeelding

Gebruikersavatar
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 380
Lid geworden op: 21/02/12 13:54
Locatie: zoetermeer

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor nicole » 06/03/14 17:14

wij hebben voor indy een k9 tuig. Het is inderdaad niet het mooiste tuig, omdat ie vrij kolossaal is, het werkt wel! Hij loopt veel rustiger als hij deze om heeft!
Ik wissel het af met een gewone halsband.
Maar wat ikzelf niet mooi vind aan die k9 tuigen, zijn die stomme teksten die je aan de zijkant kunt plakken. Wij hebben dat dan ook niet gedaan
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile

Gebruikersavatar
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 528
Lid geworden op: 28/11/11 18:55

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor marie » 06/03/14 18:52

Ik heb veel schik van de tuig van het merk furka. Ideaal ook voor het speuren.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014

sita13
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 22
Lid geworden op: 15/06/13 00:00
Locatie: beusichem

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor sita13 » 09/03/14 14:50

Wij hebben hier een houdini van 10 mnd oud... al verschillende tuigen gehad maar ze weet er uit te ontsnappen.... en zeker nu in de pubertijd is dat niet echt fijn. Ze heeft precies door hoe het moet. Na lang googlen op internet vond ik een ruffware harnas. Niet het allermooiste(lees te grof, te groot, te aanwezig) maar zijn er hier mensen die ervaring mee hebben of een ander tuig weten. Een halsband is geen optie want dan is het net of ik met een zeehondje wandel. En met een tuig loopt ze netjes naast me.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen... vind hetvzonde dat ik straks zo'n duur ding aanschaf terwijl er misschien andere alternatieve zijn..

Thanks...

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 09/03/14 20:37

sita13 schreef:Wij hebben hier een houdini van 10 mnd oud... al verschillende tuigen gehad maar ze weet er uit te ontsnappen.... en zeker nu in de pubertijd is dat niet echt fijn. Ze heeft precies door hoe het moet. Na lang googlen op internet vond ik een ruffware harnas. Niet het allermooiste(lees te grof, te groot, te aanwezig) maar zijn er hier mensen die ervaring mee hebben of een ander tuig weten. Een halsband is geen optie want dan is het net of ik met een zeehondje wandel. En met een tuig loopt ze netjes naast me.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen... vind hetvzonde dat ik straks zo'n duur ding aanschaf terwijl er misschien andere alternatieve zijn..

Thanks...



Ruffware werd mij aangeraden voor het speuren omdat ze hier inderdaad niet uit kunnen vanwege de verschillende gespen. Heb er zelf geen ervaring mee maar ze schijnen wel erg goed te zijn.
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

Gebruikersavatar
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 97
Lid geworden op: 19/07/13 21:07
Locatie: Linschoten

Re: tuigje. borstharnas, borsttuig

Ongelezen berichtdoor AngeliqueB » 13/03/14 19:38

Ik vind dit best lastig. We zijn eigenlijk wel voorstander van een tuig, maar zien het niet zo zitten om elke keer een nieuw tuig te kopen omdat pupperd er uit is gegroeid.
Kortom, weer een vraagje voor zaterdag, dan gaan we bij de fokker kijken en krijgen we vast antwoorden op onze vragen.
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014


Terug naar “Training”