Puppy cursus overslaan

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
Sil
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 16/08/13 20:24
Locatie: Sneek

Puppy cursus overslaan

Ongelezen berichtdoor Sil » 05/09/13 10:32

Ik ben super trots op Sil want we mogen naar 3 van de 10 lessen al door naar een andere cursus. Leuk maar wat gaan we missen van de puppycursus? Wat kregen jullie tijdens puppy cursus?

We mogen van puppy cursus naar cursus jonge hond het vervolg op puppy cursus. Tot nu toe hebben we gehad: zit, af, volgen, gebit tonen en hier.
Haal er uit wat je kunt en kies je eigen route.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 05/09/13 11:01

Bij onze puppy cursus werd er kennis gemaakt met paraplu's, er werd gefietst tussen de aangelijnde puppen door, skaten, er reed iemand met een brommer langs. Er werd kennis gemaakt met borstelen, liggen, over de pup heen stappen zonder je nek te breken en blijven.
Ik vond de puppen cursus an sich erg leuk, maar ben later elders gaan trainen en doe nu EG en ben begonnen met apporteren. Flow is nu 6 maanden.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 05/09/13 14:19

Netjes!!

Wij krijgen volgen, zit, down, kom voor, vooruit (hond vooruit sturen en terugroepen), linksomkeert, rechtsomkeert, en wat dingen uit behendigheid (tunnel, bruggetje en pionnetjes sla-om), daarnaast betasten en tandjes showen. Ook krijgen we al een begin met het wachten, dit wordt thuis ook al druk geoefend aan de hand van de voerbak en dan nog niet mogen eten totdat wij het zeggen.

Kortom best wel veel voor een puppy-cursus, lessen zijn leuk opgebouwd en zowel manlief als Indra gaan er met veel plezier naar toe :D
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 404
Lid geworden op: 01/07/11 13:49
Locatie: Helchteren België
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor irma » 05/09/13 14:42

heb je je pup al zo goed opgevoed? Ken hij alle oefeningen al, ook onder diverse omstandigheden?? Kan hij in de pupcursus niets meer bijleren volgens de instructeur?
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009

Gebruikersavatar
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 08/08/13 21:26
Locatie: Scharnegoutum

Ongelezen berichtdoor Mariska » 05/09/13 18:21

Uit nieuwsgierigheid, waar zit je op cursus?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sil
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 14
Lid geworden op: 16/08/13 20:24
Locatie: Sneek

Ongelezen berichtdoor Sil » 05/09/13 21:31

@Mariska : In de Veemarkthal bij KC Sneek, waar jij?

Er valt nog een hoop te leren, ook voor Sil. Maar doordat we de eerste weken niet naar cursus konden (ivm zomer vakantie), ben ik zelf al begonnen met trainen. Hierdoor waren de eerste drie lessen herhaling en was er enig verschil met Sil en een aantal pups.
Maar de commando's worden niet onder alle omstandigheden opgevolgd. Ook wil ik niks essentieels missen van de puppycursus, vandaar mijn twijfel.
Haal er uit wat je kunt en kies je eigen route.

Els
Speurneus
Speurneus
Berichten: 5466
Lid geworden op: 29/04/09 18:42
Locatie: Scheveningen

Ongelezen berichtdoor Els » 05/09/13 21:35

Dan zou ik zelf de puppencursus afmaken, daarna pas EG doen. Wat heb je te verliezen? Je kan nog jaren trainen met je hond, maak plezier samen en de EG cursus loopt echt niet weg. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.

Gebruikersavatar
Mariska
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 72
Lid geworden op: 08/08/13 21:26
Locatie: Scharnegoutum

Ongelezen berichtdoor Mariska » 05/09/13 21:43

Ik ga naar Hope and Dreams in Raerd.

Ik ben het verder wel eens met Els, je kan rustig de puppycursus afmaken toch? Als er wat herhaling is doet Sil het juist goed. Maar Sil kan ook een periode niet luisteren.
De vervolgcursus kan altijd nog en de omgang met andere pups is voor Sil ook leuk..
Afbeelding

Roos

Ongelezen berichtdoor Roos » 05/09/13 22:37

Els schreef:Dan zou ik zelf de puppencursus afmaken, daarna pas EG doen. Wat heb je te verliezen? Je kan nog jaren trainen met je hond, maak plezier samen en de EG cursus loopt echt niet weg. :wink:


Mee eens, herhaling is juist goed omdat je het daarmee goed op het harde schijfje zet. Ik lees ook in jouw bericht dat de commando's niet onder alle omstandigheden even goed gaan, dus daar is zeker nog wat werk te doen.

En ik zou erg bang zijn dat ik mijn pup zou overvragen met als gevolg daarvan dat er straks geen animo meer is vanuit de pup om samen met jou te leren, het moet leuk blijven voor ze :wink:

Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 527
Lid geworden op: 28/05/13 09:43
Locatie: zwolle
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Tammie » 06/09/13 07:56

Ook ik zou de puppycursus gewoon afmaken!
De kans dat je je pup gaat overvragen is aanwezig!
Daarnaast merk ik dat de omgang met andere puppen ook goed is voor ze.
Ook herhaling, herhaling en nog eens herhaling zorgt dat er een commando beter wordt opgevolgd op den duur onder alle omstandigheden.
Ook merk ik zelf aan Indra dat ze na een uurtje cursus echt wel moe is geestelijk, dit zal met jouw pup niet anders zijn.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 06/09/13 10:04

Wat knap dat Sil het al zo goed doet. Ik had ook zo'n braverikje die alles keurig netjes deed. Voor ons was de cursus ook best saai omdat Zyva sommige oefeningen al lang beheerste en de rest nog lang niet, maar een goede trainster houdt dat in de gaten en geeft jou dan een moeilijkere variant van een oefening. Ik heb echt wel regelmatig eens gezucht omdat ik me ergerde aan het trage tempo maar de meeste hondjes hadden dat gewoon nodig en in de tussentijd deed ik gewoon andere oefeningetjes. Ik had het niet willen overslaan, we kregen ook heel veel andere informatie tussendoor die echt gericht was op pups en ik moet zeggen dat ik nu een hond heb die geweldig luistert! Heel veel plezier met je snelle leerling, geniet ervan!


Terug naar “Training”