uitlaten

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Aagje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 18
Lid geworden op: 04/11/13 08:06
Locatie: Coevorden

uitlaten

Ongelezen berichtdoor Aagje » 08/11/13 09:23

Hallo allemaal, wij hebben onze mooie labrador nu 2 weken....Aagje is gewend om zonder riem te lopen, maar hier kan dat niet...nu wil ik haar graag leren dat ze aan de goede kant blijft lopen maar weet niet hoe ik dat het beste kan doen...Aagje is al 6 jaar oud en met lopen is ze nogal eigenwijs en loopt ze het liefste in het midden vd straat...alvast bedankt :)

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor -kim- » 08/11/13 09:51

Meestal doen labjes aardig veel voor eten, ook eigenwijze labradors :D

Aan de kant waar je haar wil laten lopen, steeds belonen, gaat ze naar de andere kant stil staan en wachten tot ze zelf naar de andere kant gaat en weer belonen en doorlopen, waarschijnlijk heeft ze het heel snel door.
Mocht je dat te lang vinden duren ( ik laat mijn honden graag denken ), dan kun je haar ook naar de kant waar je haar wil laten lopen lokken met een koekje, mijn ervaring is wel dat het kwartje dan iets later valt.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Aagje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 18
Lid geworden op: 04/11/13 08:06
Locatie: Coevorden

Ongelezen berichtdoor Aagje » 08/11/13 14:28

Hartelijk dank voor u antwoord, dat ga ik proberen :D eten houd ze in der daad erg van hahaha :applaus: :applaus:


-kim- schreef:Meestal doen labjes aardig veel voor eten, ook eigenwijze labradors :D

Aan de kant waar je haar wil laten lopen, steeds belonen, gaat ze naar de andere kant stil staan en wachten tot ze zelf naar de andere kant gaat en weer belonen en doorlopen, waarschijnlijk heeft ze het heel snel door.
Mocht je dat te lang vinden duren ( ik laat mijn honden graag denken ), dan kun je haar ook naar de kant waar je haar wil laten lopen lokken met een koekje, mijn ervaring is wel dat het kwartje dan iets later valt.

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 10/11/13 20:57

Als ze een geluid kent wat als correctie gebruikt wordt kun je dat ook gebruiken. Zo deden we dat bij Trix, als ze aanstalte maakte om aan de andere kant te gaan lopen zei ik 'eh' en stuurde haar voorzichtig weer terug. Ze had het binnen no time door. Maar idd ook belonen wanneer het goed gaat. :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

Aagje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 18
Lid geworden op: 04/11/13 08:06
Locatie: Coevorden

Ongelezen berichtdoor Aagje » 10/11/13 22:04

M_n_q_e schreef:Als ze een geluid kent wat als correctie gebruikt wordt kun je dat ook gebruiken. Zo deden we dat bij Trix, als ze aanstalte maakte om aan de andere kant te gaan lopen zei ik 'eh' en stuurde haar voorzichtig weer terug. Ze had het binnen no time door. Maar idd ook belonen wanneer het goed gaat. :)


Dank u wel!! ze reageert heel goed op het geluid van vingers knippen :D ga ik ook zeker proberen :wink:

Gebruikersavatar
Joris
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 8
Lid geworden op: 25/10/13 18:07
Locatie: Berchem - Niel

Ongelezen berichtdoor Joris » 12/11/13 14:17

Ik heb Indy letterlijk moeten aanleren om braaf aan mijn linkerkant te lopen. Ik heb dat gedaan eerst met een koekje en het commando 'links'. Nu na 5 maanden heeft hij het volledig door. Links dat zowel aan mijn linkerzijde betekend alsook wanneer we ergens afdraaien op een pad. Rechts kent hij ondertussen ook. Het heeft moeite gekost, maar met volhouden en herhaling van je commando leert een labje snel hoor.

Natuurlijk is Indy een nogal eigenwijsje tov mijn Luna ;)
Kus van Indy en Luna

Aagje
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 18
Lid geworden op: 04/11/13 08:06
Locatie: Coevorden

Ongelezen berichtdoor Aagje » 13/11/13 11:14

Joris schreef:Ik heb Indy letterlijk moeten aanleren om braaf aan mijn linkerkant te lopen. Ik heb dat gedaan eerst met een koekje en het commando 'links'. Nu na 5 maanden heeft hij het volledig door. Links dat zowel aan mijn linkerzijde betekend alsook wanneer we ergens afdraaien op een pad. Rechts kent hij ondertussen ook. Het heeft moeite gekost, maar met volhouden en herhaling van je commando leert een labje snel hoor.

Natuurlijk is Indy een nogal eigenwijsje tov mijn Luna ;)

ok dat is ook handig om "links"er bij te zeggen, dank u wel!! Het gaat trouwens al best vaak goed :)


Terug naar “Training”