Op naar de GGB van cynophilia

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 07/04/13 12:17

Op naar de GGB van cynophilia

Ongelezen berichtdoor Lana » 14/11/13 12:23

SPANNEND, na alle reguliere cursussen met goed resultaat te hebben doorlopen bij de KC. Gaan we toch verder bij de GGB van cynophilia.

Lana doet het zo ontzettend leuk, we hebben gister proef gelopen bij de wedstrijdgroep en het ging supergoed.

Wel heel lastig dat aangeleerde oefeningen dan ineens toch weer anders moeten.

Gister heeft ze voor het eerst over de horde gesprongen met het commando "hoog". De eerste keer dat ze het zag, vond ze het even niks, maar na 3x oefenen had ze de oefeing alweer door.
Ook commando's geven op afstand, deed ze zonder eerder geoefend te hebben in 1x goed.

Natuurlijk zullen we heel erg moeten gaan werken aan de afwerkingen van de oefeningen, want dat was tot nu toe nog niet zo streng, maar daar worden we nu op afgerekend. Scheef naast je zitten is nu echt "not done".

Maar wel heel leuk dat er weer een nieuwe uitdaging voor ons is, wij hebben er in elk geval heel veel zin in :D
Afbeelding

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1634
Lid geworden op: 03/11/11 18:32
Locatie: Den Haag

Ongelezen berichtdoor Lars en Daniëlle » 14/11/13 22:41

Leuk! Veel plezier (wij zijn ook met de GGB bezig :) )

Gebruikersavatar
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 07/04/13 12:17

Ongelezen berichtdoor Lana » 15/11/13 23:49

Hi hi,
Leuk hè. Ik zie dat je uit den haag komt, volgende week ga ik in delft een sfeerproeven. Dan zijn daar wedstrijden.
Ik ben heel erg benieuwd wat de ggb ons gaat brengen :D. Het is een heel stuk strenger dan wat we gewend zijn,maar dat is natuurlijk ook weer de uitdaging :D
Dus tips zijn altijd welkom :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 03/12/13 14:44

Ik heb je niet gezien in Delft. ;-) Vond je de wedstrijden wat of niet?

Wil je iets specifiek weten mbt de wedstrijden of de G&G van Cynophilia? U roept wij schrijven. ;-) ;-) Ik heb zat tips etc voor je. :)

Gebruikersavatar
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 07/04/13 12:17

Ongelezen berichtdoor Lana » 05/12/13 12:15

Haha Debora, nee was wel van plan om te gaan omdat er een paar clubgenootjes meededen en ik natuurlijk wel even wilde voorproeven, maar helaas moest ik thuis klussen :( .
Dus in plaats van gezelligheid tussen de honden, stond ik te spachtelputzen :cry:

Bedankt voor het aanbod voor informatie, ik zal het zeker nog wel nodig hebben.

Hebben jullie nog wel meegedaan in Delft?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Debora » 05/12/13 12:26

Lana schreef:Haha Debora, nee was wel van plan om te gaan omdat er een paar clubgenootjes meededen en ik natuurlijk wel even wilde voorproeven, maar helaas moest ik thuis klussen :( .
Dus in plaats van gezelligheid tussen de honden, stond ik te spachtelputzen :cry:

Bedankt voor het aanbod voor informatie, ik zal het zeker nog wel nodig hebben.

Hebben jullie nog wel meegedaan in Delft?


Jazeker, Tyleet kreeg haar 1e disk. ;-) Tyleet is mijn 2e labrador in de G&G wedstrijden, met Faith heb ik meerdere malen het NK gelopen.
Tyleet is super tijdens de training in haar oefeningen. Maar bij de wedstrijd bouwt ze wat spanning op vanwege "alles" wat er omheen speelt. Ze is niet bezig met andere mensen of dieren of, maar ze moet haar spanning kwijt. Resultaat: ze gaat soms even overtollige energie eruit rennen. *sjucht* Maar ik ben er mee bezig. :-) Ze is nog jong en ze traint al voor de G&G 2, wedstrijden loopt ze nog in de G&G 1.

Maar je kan altijd een keer naar KC Rotterdam komen, is niet ver van Delft en heeft elk jaar een wedstrijd en een proef/oefenwedstrijd. Dan kan je bij de oefenwedstrijd eens kijken hoe jullie als team het doet en kan je altijd nog de wedstrijden in. Mocht je vragen hebben omtrent de wedstrijden stuur maar een PB'tje oid. ;-)

Gebruikersavatar
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 07/04/13 12:17

Re: Op naar de GGB van cynophilia

Ongelezen berichtdoor Lana » 23/01/14 13:11

Hoi Deborah,

Hoe oud is jouw Tyleet dan? Hier krijg ik ook telkens te horen, ach ze is nog zo jong en ze doet het zoooo goed voor dr leeftijd :-) hahahaha

De eerste wedstrijden zijn inmiddels overlegd, en inderdaad kcrotterdam op 6 juli zullen wij ook mee gaan doen.

Voorlopig eerst in april GGB examen doen dan in mei de eerste wedstrijd in bergschenhoek, 6 juli bij jullie dan en 20 juli op eigen terrein :-) Moet er nog 1 uitzoeken, maar dat hoor ik denk ik volgende week wel hahaha.
Ben echt een complete leek hierin, maar ach als ik maar de helftg zo snel leer als mijn hondje zit dat vast goed :D

Ik heb wel een vraagje. Ze hebben het allemaal over een tent meenemen. Nou kan ik me dat best voorstellen, maar aan wat voor tent zouden we dan moeten denken?

Gr. Loes
Afbeelding

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Op naar de GGB van cynophilia

Ongelezen berichtdoor Debora » 24/01/14 11:02

Tyleet wordt 3 eind februari. Ze heeft in oktober 2012 haar GG-B en in juli 2013 haar GG-1 diploma gehaald. :wink: Maar wedstrijden is heel wat anders dan trainen en een examen. :-)

Je kan het beste een 2seconden tent meenemen, zet je snel op en snel in elkaar. Ik help je tegen die tijd wel. :) Wij zijn vanaf februari, waarschijnlijk, op elke wedstrijd te zien inclusief de Joop de Reus Memorial Cup. Voorlopig overigens wel in de GG-1, ondanks dat we trainen voor de 2 wil ik haar gewoon maken met de wedstrijden. Mocht je nog iets willen weten roept u maar. :)

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Op naar de GGB van cynophilia

Ongelezen berichtdoor Debora » 24/01/14 11:54

Ik zou wel als ik jou was wachten met een tent te kopen. Het kan zomaar zijn dat jij of je hond de wedstrijden niet leuk vindt en dan zit je met een dure tent. KCR heeft een grote kantine en je mag naar binnen met je hond. :-) En als kom je gewoon bij ons zitten.

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Op naar de GGB van cynophilia

Ongelezen berichtdoor Debora » 25/01/14 11:12

Was ik vergeten. Je kan je ook inschrijven voor de Joop de Reus cup wordt dit jaar in Nederland en in Rotterdam gehouden. Zaterdag is voor de GG B en zijn normale kosten. Let wel op. Als je bij een wed.trijd ee uitmuntend haal in de GG B dan moet je naar de GG 1.

Gebruikersavatar
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 07/04/13 12:17

Re: Op naar de GGB van cynophilia

Ongelezen berichtdoor Lana » 06/02/14 09:34

Hoi Debora.
Misschien inderdaad even wachten met de tent. We hebben besloten om in maart maar meteen te beginnen in Hilversum. En heb inderdaad al gekeken naar de Joop de reus cup. Lijkt mee een heel gaaf evenement.

Dus als ik het goed begrijp moet je door naar gg1 zodra je een uitmuntend hebt ongeacht wat voor wedstrijd je loopt?
Want volgens mij zijn ze bij ons op de club ook een examen aan het organiseren ergens in april, mei voor een aantal van ons voor de ggb.
Hahaha voel me echt een nitwit. Maar heb echt nog 0 ervaring hierin.

Ik heb wel al zo'n werkboekje aangevraagd en wil daarna m'n startlicentie meteen aanvragen. Tot die tijd moet ik me inschrijven als debutant. Kan dat problemen opleveren? Ze zeggen dat ALS we goed scoren het dan omgezet kan worden voor het echie.

Natuurlijk gaat het vooralsnog voor de ervaring, maar ja we willen toch ons beste beentje voorzetten hè. :D

Maar wel heel erg bedankt voor de info en ik zie je denk ik in Hilversum hahaha. :klasse:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Op naar de GGB van cynophilia

Ongelezen berichtdoor Debora » 06/02/14 10:47

Hoi Lana,
Wij zijn, mits Tyleet loop is, in Hilversum aanwezig. Mijn druif vindt het nog te spannend en gaat vreemde dingen doen. Je mag 3 keer meedoen in de debutantenklasse, maak er gebruik van. Momenteel is Cynophilia bezig met de licenties, ze willen overgaan op participanten en daar kosten aan verbinden.

Als je in de GG-B met een uitmuntend loopt moet je inderdaad eruit, om zo andere mensen kans te geven om in de prijzen te vallen. ;-) Is gekomen door een aantal wedstrijdlopers die graag bekers wilde winnen! Leuk, maar niet voor mensen die net in de wedstrijdsport willen beginnen en naar mijn mening zeer onsportief. ;-)

Voor de Joop de Reus cup kan je wel voor de GG-B inschrijven, leuk om voor jezelf eens te zien hoe en wat m.b.t. Internationale karakter. :-)

BTW Je kan gewoon bij ons tentje komen zitten hoor! ;-) Ik burger je wel in bij de wedstrijdmensen. ROFL Genoeg diversiteit aan wedstrijden het komend jaar. Nachtwedstrijd, Joop de Reus, Hans Baretta, NK etc.

Gebruikersavatar
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 92
Lid geworden op: 07/04/13 12:17

Re: Op naar de GGB van cynophilia

Ongelezen berichtdoor Lana » 06/02/14 16:45

Top, hier heb ik wat aan.

En bedankt voor de uitnodiging. We zullen er zeker gebruik van maken :D

Ik zal je ff toevoegen op fb.
Afbeelding


Terug naar “Training”