Fietsen met de hond

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 08/01/14 20:36

De benen van Enzo zijn inderdaad korter dan die van Bowie.

Vanya loopt ook naast de scoot als ze hier logeert (laat zich ook rijden op de scoot, Enzo niet) en die heeft ook kortere benen dan Bowie.
Vanya loopt 9/10 km per uur.

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 08/01/14 20:37

Bowie schreef:Met Ollie ernaast kon het wel met de Wubba in zijn bek.

http://s1293.photobucket.com/user/guppe ... e.mp4.html


Hier ging het 12/13 km per uur, Bowie liep hier los naast.

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 08/01/14 20:38

Bowie schreef:
Kay schreef:Ik dacht dat wij de enige waren waarin er zoveel verschil zat tussen de 2 honden, maar er zijn er dus meer :D

Oh ja, Kay wil ook graag iets in zijn bek hebben tijdens het lopen (het liefst zijn riem) Hebben die van jullie dat ook ?


Bowie heeft het liefst zijn Wubba in z'n bek tijdens het lopen, maar met Enzo erbij was dat niet zo'n strak plan.


:D Nee dat snap ik, vind het al heel knap dat ze samen naast de scoot kunnen lopen !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 08/01/14 21:10

Als het aan Kismo ligt gaan we 3 km per uur, maar 7-8 is normaal, 10 als we in de buurt van het bos komen en galop als we echt dichtbij zijn. Op de terugweg zo sloom mogelijk.. Ik fiets het liefst elke dag dat kleine stukje maar ik vraag me af of het wel zo goed is ivm asfalt en de voetkussentjes dus ik wissel af met de auto :D. Ik ga ook niet elke dag naar datzelfde bos.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

laika
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6527
Lid geworden op: 06/10/06 18:27
Locatie: alkmaar

Ongelezen berichtdoor laika » 08/01/14 21:48

sinds willem door de honden over het stuur is getrokken omdat ze een vijand zagen wordt er niet meer gefietst vind dat wel jammer ik met mijn slijmbeurs en hij met zijn rug maar ze krijgen genoeg beweging maar ik blijf het jammer vinden
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008

Kay
Speurneus
Speurneus
Berichten: 6247
Lid geworden op: 06/09/06 15:29
Locatie: Den Bommel
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor Kay » 08/01/14 21:53

laika schreef:sinds willem door de honden over het stuur is getrokken omdat ze een vijand zagen wordt er niet meer gefietst vind dat wel jammer ik met mijn slijmbeurs en hij met zijn rug maar ze krijgen genoeg beweging maar ik blijf het jammer vinden


Oeh, das minder :(

Merk met name aan Daan dat het psychisch ook iets met hem doet
20-30 minuutjes fietsen kost hem veel meer energie dan 2 uur in het bos rennen/spelen/snuffelen :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 08/01/14 22:18

Kay schreef:
laika schreef:sinds willem door de honden over het stuur is getrokken omdat ze een vijand zagen wordt er niet meer gefietst vind dat wel jammer ik met mijn slijmbeurs en hij met zijn rug maar ze krijgen genoeg beweging maar ik blijf het jammer vinden


Oeh, das minder :(

Merk met name aan Daan dat het psychisch ook iets met hem doet
20-30 minuutjes fietsen kost hem veel meer energie dan 2 uur in het bos rennen/spelen/snuffelen :D
ja inderdaad, pom wordt er ook steeds erg moe van..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Ongelezen berichtdoor Bowie » 08/01/14 22:29

Bowie vindt het heerlijk, ook als hij los mag loopt hij vaak strak naast de scoot en pas ik mijn snelheid aan hem aan, zijn draf-tempo dus.
Ik weet niet of hij er moeier van wordt dan van wandelen en snuffelen, ik heb wel het gevoel dat hij voldaner is als hij naast de scoot heeft gelopen.

Zouden ze net als mensen die hardlopen endorfines aanmaken tijdens het lopen?

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Ongelezen berichtdoor jeltje » 08/01/14 23:37

Hier wordt toch zeker 4x per week gefietst, hoewel het niet Zyva haar hobby is. Tempo? Geen idee, net niet omvallen met m'n fiets haha! De eerste 10 minuten is ze niet vooruit te branden, dan laat ik haar altijd los en kan ze volop snuffelen en dralen wat ze wil, na 10 minuten heeft ze er eindelijk zin in en gaat ze denk ik 7/8 km per uur. Meestal fietsen we 10 minuten naar een hondenveldje, daar dan wat spelen, dan 30 minuten daar langs het water met andere honden lopen en dan nog 10 minuten terug. Ook fiets ik vaak met haar naar een leuk gebied hier in de buurt, dan zijn we een uur onderweg maar dan loopt ze ook veel los, kan wat zwemmen en uiteraard mee langs de fiets. Zowel los als vast loopt ze keurig naast dus dat is fijn. Maar haar hobby zal het echt nooit worden ben ik bang.

roelien

Ongelezen berichtdoor roelien » 09/01/14 08:36

oh dan heb ik het daar gelezen, want bij die UVtest heb ik lkatst idd gekeken. Ik weet alleen niet of dat echt heel erg weggelegd is voor de gemiddelde labrador.


Denk dat het idd niet weggelegd is voor de gemiddelde labrador, ze moeten echt lichamelijk heel goed gebouwd zijn om dit tempo over zo'n lange afstand te kunnen lopen.
Ik ken een lab die er artrose aan heeft overgehouden.

hoe langer de benen hoe harder de hond gaat natuurlijk, met hetzelfde passentempo


Ben ik niet helemaal met je eens, er zijn zat kleine hondjes die met gemak 14 km per uur kunnen, terwijl ze netjes in draf lopen.
Volgens mij gaat het echt om de bouw.

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 09/01/14 09:26

roelien schreef:
oh dan heb ik het daar gelezen, want bij die UVtest heb ik lkatst idd gekeken. Ik weet alleen niet of dat echt heel erg weggelegd is voor de gemiddelde labrador.


Denk dat het idd niet weggelegd is voor de gemiddelde labrador, ze moeten echt lichamelijk heel goed gebouwd zijn om dit tempo over zo'n lange afstand te kunnen lopen.
Ik ken een lab die er artrose aan heeft overgehouden.

hoe langer de benen hoe harder de hond gaat natuurlijk, met hetzelfde passentempo


Ben ik niet helemaal met je eens, er zijn zat kleine hondjes die met gemak 14 km per uur kunnen, terwijl ze netjes in draf lopen.
Volgens mij gaat het echt om de bouw.

Nou ja, de bouw is natuurlijk ook belangrijk, die bepaalt hoeveel grond je kan beslaan met 1 pas en hoeveel stuwing je van achteruit hebt. Maar met hele korte benen besla je natuurlijk altijd minder grond dan met hele lange.

Hoe klein bedoel je dan met kleine hondjes? ik kan me niet voorstellen dat bijv. een jack russell 14 km per uur kan draven.. Het zou kunnen van wel hoor, maar dan moeten die pootjes wel echt roffelen :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 361
Lid geworden op: 03/04/13 10:04
Locatie: Barneveld

Ongelezen berichtdoor Haasje » 09/01/14 10:42

Ik denk ook de bouw, een lab is veel zwaarder gebouwd dan een border bijv. Charlie lijkt in heel veel opzichten op een border collie en kan snoeihard rennen en vind naast de fiets ook echt leuk. Kismo doet het gewoon niet dus geen idee wat de topsnelheden zijn. Onze Jack Russell vloog altijd uit de bocht met los rennen :D niet echt goed natuurlijk maar ze gaan aardig hard. Hij ging wel altijd in de fietsmand :)
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.

Gebruikersavatar
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 327
Lid geworden op: 20/06/12 08:51
Locatie: Het Noorden

Ongelezen berichtdoor Carlijn » 09/01/14 12:38

Wij fietsen ook ... meestal naar een veld. Daar apporteren... alleen is de trugweg altijd erg traag. Niet omdat ze moe is maar niet naar huis wil.... een hond met een doel dus...spelen !!!!!

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 437
Lid geworden op: 23/12/11 11:50
Locatie: Scheemda

Ongelezen berichtdoor Noah/Bruce » 09/01/14 20:41

Wij fietsen bijna elke dag met de honden, we kunnen ze geen groter plezier doen dan de fiets pakken, Noah kraait bijna van plezier en Bruce is onvermoeibaar, een paar keer per maand ga ik met Bruce een rondje Oldambtmeer doen, is zo'n 15 kilometer, op de dijk laat ik hem meestal los, dan is het zwemmen, rennen en nog eens zwemmen geblazen.

Als we thuis zijn is er van vermoeidheid geen spoor.

Met Noah doen we rustiger aan, maar toen zij de leeftijd van Bruce had ging het van hetzelfde laken een pak op het zwemmen na want daar houd Noah niet van.

Heb eigenlijk al mijn honden aan de fiets laten lopen, Billie zelfs tot en met zijn 14e.

Volgens onze da is draven aan de fiets een goede manier van spieropbouw voor Labradors( toen hij zijn labjes nog had kwam ik hem elke morgen steevast tegen met de beide labjes aan de fiets.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN

sbientje
Speurneus
Speurneus
Berichten: 12669
Lid geworden op: 26/05/06 20:13
Locatie: Breda
Contacteer:

Ongelezen berichtdoor sbientje » 14/01/14 09:10

gisteren weer gefietst met Pom, ging echt supergoed deze keer.. Ze bleef maar lopen, normaal wordt ze toch wel moe maar nu ging het goed.. En ze loopt ook keurig mee, al met al gaat het dus best prima
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)


Terug naar “Training”