Alarm!! Jahaa, wat nu?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 28/01/14 12:07

Alarm!! Jahaa, wat nu?

Ongelezen berichtdoor Wimbo » 18/02/14 16:00

Zoals de meesten onderhand wel weten, hebben we nog geen Labrador. Ja, hij komt wel maar pas over een klein jaar. Maar zo af en toe schiet me iets te binnen en heb je er een vraag over.
We hebben een alarmsysteem. Behoorlijk professioneel met op alle kozijnen triggers, PIR's in de meeste ruimten, enz. En een sirene. Als er dus onverhoopt iemand mocht inbreken (je weet het maar nooit in deze barre tijden...) Gaat er een zeer luide alarmmelder af en binnen 30 sec. een luide sirene (Binnen; buiten mag niet) plus dat alle verichting in huis gaat knipperen (Domotica) en buiten een stroboscoop gaat branden.
Als er nu een hond thuis is en het alarm gaat af, breekt bij de hond waarschijnlijk de pl**** uit! Nu komt het alarm ook op mijn telefoon binnen en kan ik het op afstand uitschakelen, maar dan is het kwaad al geschied. Hond in de gordijnen, half huis in paniek. Wie heeft een zelfde situatie en wat heb je er aan gedaan?
Ga nu niet zeggen dan doe je 't alarm maar niet aan... want da's natuurlijk niet de oplossing.
Hond in de bench en de ruimte waar deze staat, afkoppelen van detectie? Blijft nog steeds de sirene hoorbaar (110 Decibel, dus behoorlijk hard). Ik denk zelf aan de hond maar laten wennen aan het geluid. Zo'n beetje als aan vuurwerk laten wennen. Problemen, problemen... Wie?
La, la, la, Labrador!!

Bowie
Speurneus
Speurneus
Berichten: 17771
Lid geworden op: 30/10/05 16:21

Re: Alarm!! Jahaa, wat nu?

Ongelezen berichtdoor Bowie » 18/02/14 16:47

:D Geen labrador nemen, maar een echte waakhond, is je alarm niet meer nodig.

M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1240
Lid geworden op: 07/12/10 12:12

Re: Alarm!! Jahaa, wat nu?

Ongelezen berichtdoor M_n_q_e » 18/02/14 18:14

Geen idee, een paar keer laten horen/zien als de pup er is zou ik doen. En dan heel erg afleiden met de leukste speeltjes en de lekkerste snackjes.
Dat hebben we met Miep gedaan toen ze haar eerste oud en nieuw mee maakte. Ze was een half jaar en ipv oud&nieuw vieren zijn wij gaan balletje gooien in de (afgesloten) tuin met Miep.

En wellicht eens in de zoveel tijd weer opnieuw aanzetten en afleiden.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010

HennyH
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2167
Lid geworden op: 08/07/04 11:11
Locatie: platteland van Groningen

Re: Alarm!! Jahaa, wat nu?

Ongelezen berichtdoor HennyH » 18/02/14 20:23

Het is een verschrikkelijk rotgeluid! Mijn buren hadden ook zo'n systeem. Ze waren met vakantie en toen ik de planten water wilde gaan geven toetste ik de code verkeerd in. Ik schrok me werkelijk kapot van de herrie. Je kan gewoon niet in het huis blijven met dat geluid, zo'n pijn doet dat aan je oren. Het is echt vele malen erger dan vuurwerk. Niet te vergelijken!

Dat wil je een pup maar ook een volwassen hond toch niet aan doen! Dat is je reinste dierenmishandeling.

Ik zou zeggen, pup erin dan alarminstallatie eruit. :)
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit

-kim-
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2952
Lid geworden op: 19/09/07 19:15
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: Alarm!! Jahaa, wat nu?

Ongelezen berichtdoor -kim- » 18/02/14 21:58

Wij hebben ook een alarm met een mega hard geluid, maar de honden vertonen er geen enkele reactie op :lol: Wij hebben het alarm wel laten aanpassen in de ruimte waar de hond is.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

Gebruikersavatar
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1432
Lid geworden op: 30/08/10 23:18
Locatie: eindhoven

Re: Alarm!! Jahaa, wat nu?

Ongelezen berichtdoor jeltje » 05/03/14 21:48

Hier ook een huis met een alarm, overdag heb ik het alarm niet aanstaan als ik weg ben omdat Zyva dan los door het huis loopt. 's Nachts zit ze in de grote woonkeuken met de schuifdeuren dicht en staat in die ruimte het alarm uitgeschakeld. Het is denk ik 2x gebeurd dat het alarm afging, inderdaad een takke herrie maar met name daar waar de sirene hangt en dat is bij ons in de gang, in de keuken is de herrie wel iets minder. Zyva reageert hier eigenlijk niet op.

AHofs
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 69
Lid geworden op: 13/09/13 07:42
Locatie: Leersum

Re: Alarm!! Jahaa, wat nu?

Ongelezen berichtdoor AHofs » 01/06/14 09:24

ik heb eens opgepast in een huis met 3 labjes, waar ze ook alarm hadden. de honden vertoonden er geen reactie op als het alarm afging. ze zaten wel in een ruimte waar het geluid iets minder hard was, maar het geluid van zo'n alarm is eigenlijk overal hoorbaar :)

Gebruikersavatar
anneke
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 5
Lid geworden op: 17/12/13 23:58
Locatie: westendorp

Re: Alarm!! Jahaa, wat nu?

Ongelezen berichtdoor anneke » 17/06/14 21:04

Wij hebben zelf een beveiligingsbedrijf, en hebben ons huis dus ook vol hangen met camera's, alarm enz. Ik heb onze honden toen ze klein waren leren wennen aan het geluid van het alarm. Neem aan dat je niet doorgeschakeld staat naar de meldkamer, dan geef je de kleine wat lekkers als je het alarm af laat gaan, en doe gewoon je ding wat je anders ook doet. Daarna belonen. Wij hebben nergens last van, en de honden dus ook niet.


Terug naar “Training”