Indy durft niet te zwemmen

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Gebruikersavatar
H!lde
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 113
Lid geworden op: 07/04/12 22:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Indy durft niet te zwemmen

Ongelezen berichtdoor H!lde » 13/03/14 20:43

sbientje schreef:Pom wilde ook niet zwemmen, tot ik een keer met een vriendin en haar hond bij het water was. Ik zei nog: ze zwemt nog niet echt, vriendin gooit een speeltje voor haar hond en hop, daar ging pom hahaha..


Hier precies hetzelfde en zwemmen is nu de grootste lol. Terwijl hij er eerder wel bang voor leek.
:blondkopje: Sam (Indy) van Achter 't Dijkje (20-04-2012)

Gebruikersavatar
Wimbo
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 54
Lid geworden op: 28/01/14 12:07

Re: Indy durft niet te zwemmen

Ongelezen berichtdoor Wimbo » 14/03/14 10:54

Wat is uiteindelijk het probleem als ie echt niet wil zwemmen?? Het wordt er echt geen mindere hond van... Nederlanders zijn ook watermensen maar ik ken er genoeg die een hekel aan zwemmen hebben.
Mijn moeder zei vroeger, moeten is dwang, huilen is kindergezang. Forceren is niet echt goed lijkt me.
La, la, la, Labrador!!

Gebruikersavatar
H!lde
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 113
Lid geworden op: 07/04/12 22:15
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Indy durft niet te zwemmen

Ongelezen berichtdoor H!lde » 14/03/14 12:43

Wimbo schreef:Wat is uiteindelijk het probleem als ie echt niet wil zwemmen?? Het wordt er echt geen mindere hond van... Nederlanders zijn ook watermensen maar ik ken er genoeg die een hekel aan zwemmen hebben.
Mijn moeder zei vroeger, moeten is dwang, huilen is kindergezang. Forceren is niet echt goed lijkt me.


Niemand verplicht zijn of haar hond toch?
:blondkopje: Sam (Indy) van Achter 't Dijkje (20-04-2012)

Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Berichten: 270
Lid geworden op: 24/07/12 15:06
Locatie: Stevensweert (LB)

Re: Indy durft niet te zwemmen

Ongelezen berichtdoor Aidualc85 » 14/03/14 14:53

H!lde schreef:
Wimbo schreef:Wat is uiteindelijk het probleem als ie echt niet wil zwemmen?? Het wordt er echt geen mindere hond van... Nederlanders zijn ook watermensen maar ik ken er genoeg die een hekel aan zwemmen hebben.
Mijn moeder zei vroeger, moeten is dwang, huilen is kindergezang. Forceren is niet echt goed lijkt me.


Mika zwemt ook (nog) niet. Eigenlijk precies hetzelfde als TO. Ik hoop wel dat het nog gaat komen.
Zo niet, dan maakt hem dat zeker geen mindere hond, maakt me ook verder niet uit, maar dan wordt het wel een andere sport zoeken :D . We doen samen jachttraining....
:blondpootje: Mika (Reagis Star Trooper) 17-01-2013

Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 204
Lid geworden op: 18/01/09 06:09
Locatie: Amsterdam

Re: Indy durft niet te zwemmen

Ongelezen berichtdoor Lotte » 15/03/14 12:29

Als je echt wilt dat je hond gaat zwemmen kun je het volgende proberen; Een dummy of speeltje waar de hond heel gek op is steeds iets verder het water ingooien. Dus eerst aan de kant. Hij kan het pakken. Dan stukje verder, weer laten pakken, weer stukje verder etc. Heb geduld. Steeds hele kleine stukjes.
Op deze manier is zelfs de grote keffer van een vriendin gaan zwemmen. Die wilde eerst er niet eens in en bleef aan de kant staan blaffen. Nu zwemt ze als een waterrat.
En anders nog even wachten totdat het wat warmer wordt, een shorty of e.d. aantrekken en een schone plas met aflopende kant opzoeken en je hond aangelijnd meelokken met iets lekkers. Net zolang tot hij zwemt.
Succes

Gebruikersavatar
rimanime
Speurneus
Speurneus
Berichten: 11652
Lid geworden op: 07/02/04 21:12
Locatie: zo'n 600 km boven Parijs

Re: Indy durft niet te zwemmen

Ongelezen berichtdoor rimanime » 15/03/14 18:40

Je hond moet het ook leuk vinden om te zwemmen. Lola is er gek op, onze Action zwom niet ( van alles geprobeerd, ook waadpak), maar was gek op water. Lekker ronddraaien en genieten maar wel vaste bodem onder zijn poten. Cooper kan zwemmen, dat is vorig jaar september gebleken bij het waterwerk in het Twiske, maar vindt water niets aan. Hij zal nooit uit zichzelf in het water gaan, wat ik persoonlijk erg jammer vindt. In April gaan we wederom een poging wagen, maar misschien moeten wij er ons bij neerleggen dat hij geen waterrat is.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008


Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)

Gebruikersavatar
Gerritte
Erelid
Erelid
Berichten: 15528
Lid geworden op: 03/01/03 09:12
Locatie: zoetermeer

Re: Indy durft niet te zwemmen

Ongelezen berichtdoor Gerritte » 15/03/14 20:57

Sting was ook niet echt een zwemmer, die liep meestal wat te rotzooien aan de waterkant, als er niemand in de buurt was zwom hij een stukje :D , of een klein rondje .
Simba ja dat is een ander gevalletje, die zwom met 3 maanden al :lol: . En nu met haar 11 jaar zwemt ze nog zomer en winter :lol: . Dus 'oma' simba wil wel een zwemlesje geven hoor :D :D
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Berichten: 1591
Lid geworden op: 01/03/10 15:39
Locatie: Kerkrade

Re: Indy durft niet te zwemmen

Ongelezen berichtdoor royenmarjolein » 27/03/14 22:23

Max had precies hetzelfde. Wij zijn net met hem in de zomer naar het strand gegaan en Roy is toen samen met Max in de zee gegaan. Dit hebben we meerdere dagen achter elkaar gedaan en sindsdien is hij een echte waterrat. Hij springt soms zelfs alleen maar in de beek om een baantje te trekken dus zonder apport.
Bob heeft het zwemmen geleerd, omdat hij heel erg tegen Max op kijkt en hem op de voet volgt. Dus ook het water in haha
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.

Gebruikersavatar
Josje123
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 95
Lid geworden op: 08/02/14 13:05

Re: Indy durft niet te zwemmen

Ongelezen berichtdoor Josje123 » 26/04/14 10:14

Nova is nu 6 maanden en vanaf de eerste keer dat ik met haar naar het strand ging, dat was volgens mij toen ze 3 maanden was, is ze GEK van water.
Inderdaad van alle vormen:smerige sloten, vijfers, regenplassen en dus het strand.

Ik had me er eigenlijk niet in verdiept over het hoe en wat van het zwemmen voor honden, ik dacht ik zie het wel.
Dus toen ze wat groter werd hebben we af en toe een stok in het water gegooid die ze dan netjes kwam brengen.
Dit was gewoon tot waar ze nog grond voelde.
En van de week voor het eerst ging het anders! Mijn man gooide de stok verder dan normaal. Nou dat was toch wel een beetje spannend liet Nova merken, want ze draaide zich 3 keer om. Was gewoon aan het beslissen of ze wel of niet de stok moest halen. Heel twijfelachtig toch dat punt over dat haar pootjes de bodem niet meer raken, maar daarna?..... zwemmen als een malle!

Oja en bij elke keer als ze dan had gezwommen door het zand rollen en weer het water in :D

Ik denk dat het een kwestie is van lekker met de hond naar het water toe, en ze bepalen zelf wel of ze uiteindelijk een stapje verder gaan. Ik dat ik, buiten wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt, het gewoon zo zou laten. In de zomer met een ander persoon en Indy lekker het water in, je weet maar nooit! :klasse:
:zwartpootje: Nova {Olivia v.d. Bosmoat, 17 oktober 2013}

Afbeelding


Terug naar “Training”