Vragen over clickertraining

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Vragen over clickertraining

Ongelezen berichtdoor Brownie » 24/06/14 14:32

Ik hoop hier een aantal ervaren clickertrainers te vinden! Ik ben met onze pup sinds een paar dagen begonnen met clickertraining. Ik ben er van overtuigd dat het voor ons een goede trainingsmethoden vindt. Ik heb het boek 'de vier geheimen van clickertraining' in huis en al grotendeels doorgelezen. Ik kan echter wat minder specifieke informatie vinden over het clickeren met pups. Ik probeer nu al het goede gedrag van Rebel wat ik zie, te clickeren en te belonen. Ik loop echter wel tegen een paar dingen aan waar ik vragen over heb.

- plannen jullie specifieke clickersessies op een dag of doe je dat de hele dag door? En als ik bijvoorbeeld de clicker veel gebruik tijdens het wandelen, is het dan zinvol om mijn man ook te laten clickeren als hij met Rebel loopt? Of liever 1 trainer in het begin om zo consequent mogelijk te zijn?
- welke beloningen gebruik je? Rebel vindt zijn beloningsbrokjes niet zo interessant vrees ik...
- click je voor al het goede gedrag wat je ziet of voor specifieke gedragingen per oefenmoment?
- voorbeeld: rebel zag net een kat, waar hij achteraan wilde. Ik wil dat liever niet dus ik hield de riem strak tot hij ging zitten (click), maar hij had totaal geen interesse in zijn brokje. Zodra ik iets naar voren boog om hem zijn brokje te geven, gebruikte hij die ruimte op de riem om dichter bij de kat te komen. Schoot dus niet echt op...

Kortom, vragen genoeg dus... Iemand die me kan helpen?
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 231
Lid geworden op: 29/05/13 21:59
Locatie: Zoetermeer

Re: Vragen over clickertraining

Ongelezen berichtdoor Vbraam » 24/06/14 14:58

Ik ben begonnen met clickeren toen Gio wat ouder was maar hij moet eerst weten wat een click is en betekent. Dus ik ben begonnen met iets heeel erg lekker bijv kaas of frikandel te geven als ik click. Zonder specifiek gedrag maar gewoon laten kijken naar het lekkers en dan clicken en geven. Op die manier associëren ze de click met wat lekkers. Daar kan je dan daarna een commando aanhangen bijv kijk, kijk eens, let op... Wat je ook wil en als hij dan kijkt zeg je kijk, click lekkers etc. En wanneer hij dan niet kijkt roep je ook eens kijk, dan kijkt ie, click en wat lekkers. Maar je moet vooral zorgen dat het lekkers ook écht lekker is in het begin! Succes!
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013

Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Re: Vragen over clickertraining

Ongelezen berichtdoor Brownie » 24/06/14 15:33

Dank je!
Maar eens wat blokjes kaas snijden straks, kijken wat hij daarvan vindt...
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Iris-+-Thomas
Snuffelneus
Snuffelneus
Berichten: 36
Lid geworden op: 03/07/14 12:53
Locatie: Nieuwegein

Re: Vragen over clickertraining

Ongelezen berichtdoor Iris-+-Thomas » 11/07/14 11:48

Ook vanuit onze kant bedankt voor de tip. Binnenkort maar eens een clicker aanschaffen.
:zwartpootje: Luna 31-03-2014


Terug naar “Training”