Opleiding/cursus hondengedrag en training?

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Brownie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 136
Lid geworden op: 10/03/14 13:38

Opleiding/cursus hondengedrag en training?

Ongelezen berichtdoor Brownie » 17/08/14 11:00

Ik overweeg om voor mezelf een cursus/opleiding tot hondentrainer o.i.d. te gaan volgen. Ik heb meer behoefte aan kennis, merk ik nu met onze veeleisende pup. Ik wil het dus in eerste instantie voor onze eigen pup en eigen training, maar met de mogelijkheid om het professioneel uit te breiden op termijn.
Ik heb al wat rondgezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer :confused:
Het is niet de bedoeling om met de kennis te gaan fokken of als keurmeester te gaan werken, maar echt in de trainings/gedragskundige hoek...

Kan iemand me vertellen waar ik duidelijke info kan vinden? Of heeft iemand zelf ervaring?
:zwartpootje: Kindle Nova's Rebel 27-04-2014
De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!

Gebruikersavatar
Debora
Speurneus
Speurneus
Berichten: 9459
Lid geworden op: 30/07/03 11:02
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Opleiding/cursus hondengedrag en training?

Ongelezen berichtdoor Debora » 19/08/14 02:20

De instructeurscursus heb ik bij O&O gedaan, daar komt een stukje gedrag etc. aan te pas en bij Dogvision momenteel voor gedragstherapeut bezig. Bij Dogvision kan je ook module 2 volgen is nl.module voor instructeur. Het ligt eraan wat je precies wil doen gewoon meer weten of van je hobby je werk maken. :-)

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Berichten: 2735
Lid geworden op: 31/07/10 21:06
Locatie: Oirschot
Contacteer:

Re: Opleiding/cursus hondengedrag en training?

Ongelezen berichtdoor Laboriginals » 23/08/14 10:51

Op de Martin Gaus Academie kan je allerlei cursussen en opleidingen volgen (http://www.martingaus.nl/academie/). Ook een speciale cursus voor puppy-instructeur.

Geen cursus, maar misschien wel interessant... dit symposium over gedrag. Ik ga er zelf ook heen: http://www.cuonalpinus.nl/pages/sprekers.html

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)

Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Berichten: 132
Lid geworden op: 31/03/13 21:48
Locatie: vlakbij de zee :-)

Re: Opleiding/cursus hondengedrag en training?

Ongelezen berichtdoor Lientje01 » 06/03/16 15:15



Terug naar “Training”